Video, ID / 15. december 2023 / 2 minúty ČÍTANIA
Nový Volkswagen ID.7 získal päť hviezdičiek v teste Euro NCAP
Elektrická limuzína, Volkswagen ID.7, získala najvyššie hodnotenie päť hviezdičiek v prestížnom bezpečnostnom teste Euro NCAP (European New Car Assessment Programme).
Jedno z najbezpečnejších áut na trhu. Percentuálnymi výsledkami sa vlajková loď rodiny ID. zaradila medzi najlepšie hodnotené modely roku 2023 v celkovom rebríčku nezávislej európskej testovacej organizácie. Novinka však ani zďaleka nie je jediná s plným hodnotením bezpečnosti od Euro NCAP. Rovnaký počet hviezdičiek získali aj modely ID.3, ID.4, ID.5 a ID.Buzz.
Hodnotenie bezpečnosti Euro NCAP je založené na výsledkoch v štyroch kategóriách. ID.7 dosiahlo najlepší výsledok za „Ochranu dospelých cestujúcich“ s hodnotením 95 percent. Rovnako vynikol aj pri ochrane detí alebo chodcov.
Organizácia vyzdvihla vysokú úroveň dostupných asistenčných systémov. Okrem ochrany cestujúcich Euro NCAP skúma aj to, ako dobre dokážu automatické brzdové systémy chrániť zraniteľných účastníkov cestnej premávky, napríklad chodcov alebo cyklistov, v prípade hroziaceho nárazu. Testeri rovnako kládli dôraz na ďalšie štandardne dodávané asistenčné systémy, ako napríklad:
- Systém pre udržiavanie v jazdnom pruhu Lane Assist
- Systém pre rozpoznávanie dopravných značiek
- Systém pre adaptívny tempomat ACC
- Systém pre núdzové brzdenie Front Assist
- Asistent pri parkovaní Park Assist
- Asistent pri výjazde Exit Warning
- Asistent pri zmenách jazdných pruhov Side Assist
- Asistent pri manévrovaní Manoeuvre Assist
- Asistent pri jazde v kolóne Travel Assist
Ďalšou technológiou v modeli ID.7 je Car2X. Autá sa vďaka Car2X technológii navzájom samé upozorňujú na nebezpečenstvo, zápchy či kritické dopravné situácie. Spúšťačom varovného signálu pre ostatných môže byť spustenie výstražných smeroviek, krízové brzdenie či aktivácia ESP alebo ABS. Auto z toho dokáže vydedukovať, že je na istom úseku znížená priľnavosť, alebo že je potrebný prudký zásah do riadenia.
Ako to funguje? V podstate jednoducho: autá prijímajú signály iba od áut a iných kompatibilných zariadení, ktoré sú v ich dosahu. Komunikujú cez Wi-Fi sieť (PWLAN), ktorú si samé vytvárajú. Priamo, bez sprostredkovateľa. To znamená, že táto sieť funguje aj na miestach, ktoré nie sú pokryté internetom. Bezdrôtová sieť má dosah až do 800 metrov, pričom reálne stačí, aby vodiča zaujímal rádius menej ako 300 metrov v jeho okolí.
Facebook Mail | |
ID.7 Volkswagen Euro NCAP bezpečnosť nárazový test crash test |