Novinky, Passat / 30. august 2023 / 7 minút ČÍTANIA

Svetová premiéra: Toto je nový Volkswagen Passat Variant!

Nový Passat prichádza už iba vo verzii Variant a okrem noviniek na poli elektroniky a asistentov prináša výrazné vylepšenia aj v poctivej mechanike a jazdných vlastnostiach. V ponuke navyše zostávajú dieselové motory a plug-in hybrid dostal rýchle nabíjanie!

O úspechoch modelu Volkswagen Passat netreba vôbec diskutovať. Až 30 miliónov predaných kusov po celom svete je číslo, ktorým sa môže pochváliť len máloktoré iné auto. Nový Passat Variant prichádza v časoch, ktoré sú na autá mimoriadne náročné, veľmi dobre pripravený. Poteší tradičných šoférov, fanúšikov modernej techniky, ale aj tých, ktorí si chcú šoférovanie užiť.

5 dôležitých faktov:

1.) K dispozícii sú všetky relevantné druhy pohonu. Základnou motorizáciou je motor 1.5 TSI evo2 s novou generáciou odpájania valcov a mild-hybridom. K dispozícii sú aj dve verzie benzínového preplňovaného motora 2.0 TSI s výkonom buď 150 kW (204 k) alebo 195 kW (265 k). Šoférov pravidelne jazdiacich dlhé trasy poteší, že v ponuke je stále aj spoľahlivý turbodiesel 2.0 TDI s výkonom 90 kW (122 k), 110 kW (150 k) alebo 142 kW (193 k). Novinkou sú plug-in hybridné verzie eHybrid s výkonom 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k). Všetky motory sa štandardne dodávajú so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Najvýkonnejšie verzie 2.0 TSI a 2.0 TDI majú v základe pohon 4Motion.

2.) Plug-in hybridy ponúkajú rýchle nabíjanie a skvelý dojazd. Verzie eHybrid majú výrazne vylepšené schopnosti nabíjania. Kým doteraz zvládli maximálne 3,6 kW pri nabíjaní striedavým prúdom, tento údaj stúpol až na 11 kW, vďaka čomu nabijete novú 19,7 kWh batériu AC nabíjačkou za približne 2 hodiny. Prvýkrát je k dispozícii aj rýchle nabíjanie výkonom až 50 kW, s ktorým nabijete batériu z 10 na 80 % za cca 25 minút. Čisto elektrický dojazd predstavuje až 100 km.

3.) Nový Passat má historicky najlepšiu aerodynamiku. Koeficient cd dosahuje skvelú úroveň 0,25 (v porovnaní s 0,31 predchodcu). Ľahké prerezávanie sa vzduchom znamená, že motor potrebuje menej energie vo vyšších rýchlostiach a vystačí si s menšou dávkou paliva. K dosiahnutiu tejto hodnoty prispievajú okrem samotného tvaru karosérie aj aerodynamické disky či takzvané vzduchové záclony, ktoré tvorí prúd vzduchu smerovaný z bokov predného nárazníka okolo predných kolies, ktorý zabraňuje vzniku turbulencií.

4.) Už iba ako Variant. Nový Volkswagen Passat bude dostupný iba vo verzii kombi, teda Passat Variant. A ponúkne toho ešte viac, než doteraz. O 50 mm dlhší rázvor sa priamo pretavil do o 50 mm väčšieho priestoru na kolená pre zadných pasažierov. Celé auto je dlhšie až o 144 mm, širšie o 20 mm a ponúka maximálny objem batožinového priestoru až 1 920 litrov.

5.) Nový podvozok poskytne vyššiu úroveň komfortu a potešenia z jazdy. Prvýkrát sa do modelu tejto triedy dostala nová generácia adaptívnych tlmičov DCC, ktoré využívajú dva nezávisle nastaviteľné ventily pre kompresiu a odskok miesto jedného kombinovaného. To znamená ešte lepšie možnosti nastaviť tlmiče pre maximálny komfort alebo maximálny jazdný zážitok. Prepracované zavesenia kolies poskytujú väčšiu stabilitu odklonov a precíznejšie jazdné vlastnosti.

Pozrite si video o novom VW Passat

Manažér pokračuje

Volkswagen Passat Variant stojí na platforme MQB evo, ktorá bola prispôsobená použitiu najnovších technológií, ktoré sa nachádzajú na palube nového Passatu Variant. Napriek rôznym špekuláciám pokračuje tento bestseller v plnej sile a ponúka všetky druhy pohonu pozostávajúce z najmodernejších, najúspornejších a najčistejších pohonných jednotiek vo svojej triede. Zároveň chce byť skvelým partnerom pre celú posádku, a tak jej ponúka celý rad multimediálnych a komfortných služieb či prvkov, ktoré jej budú spríjemňovať pobyt na palube a zároveň ju maximálne chrániť pred hrozbami v premávke.

Rozmery auta vzrástli v mene väčšieho priestoru aj väčšej bezpečnosti na 4 917 × 1 852 × 1 506 mm, s rázvorom 2 841 mm. Viac priestoru má posádka vzadu ako aj batožina v kufri.

Dizajnový jazyk sa značne zmenil a niektoré ostré uhly, na ktoré sme boli doteraz zvyknutí, nahradili oblejšie tvary, ktoré sa lepšie priatelia so vzduchom. V bočnom profile však nájdete typicky ostré línie vyžarujúce precíznosť a dynamiku.

Vpredu sa nachádzajú nové maticové svetlá IQ.LIGHT LED. Obsahujú nový, oveľa výkonnejší modul diaľkových svetiel s výrazne vyšším dosvitom. Nie, že by sme sa na svetlá Passatu doteraz sťažovali. Zadné svetlá majú 3D grafiku a nový LED pásik tiahnuci sa naprieč celou šírkou karosérie až k logu.

Nový interiér

V kabíne je ústredným prvkom nový informačno-zábavný systém MIB4. Vznikol na základe spätnej väzby od zákazníkov a obsahuje kompletne prepracovaný 10,25-palcový digitálny kokpit s nastaviteľnou grafikou a špeciálnou úpravou znižujúcou odlesky, a úplne nový infotainment. Základný displej má uhlopriečku až 12,9 palca, pričom za príplatok je k dispozícii 15-palcový displej.

Nad týmto všetkým je aj head-up displej premietaný na čelné sklo. To znamená, že vodič má všetky potrebné informácie doslova vo svojom zornom poli a neunikne mu nič z diania pred sebou.

Logika ovládania auta sa trochu zmenila. Stredový tunel teraz obsahuje veľké odkladacie priestory s 15 W bezdrôtovým nabíjaním pre smartfóny alebo až so 45 W USB-C nabíjačkami, pretože radiaca páka zmizla. Nahradil ju otočný ovládač za volantom.

Zmenila sa aj logika ovládania infotainmentu. Je teraz oveľa jednoduchšia, s množstvom priamych prístupových bodov a širokou možnosťou prispôsobenia, takže vodič si všetky svoje obľúbené funkcie umiestni tam, kde ich chce mať. Klimatizácia má na displeji vždy svoje pevné miesto a dá sa ovládať kedykoľvek.

Inžinieri si dali obzvlášť záležať na kvalite interiéru. Už prvý pohľad naň vytvára pocit pohody, pričom oči rýchlo padnú na zaujímavo riešené ambientné osvetlenie s presvitajúcimi svetielkami (ich grafika sa líši v závislosti od výbavy). Pocit uvoľnenia zas navodia nové masážne sedadlá s 10 tlakovými bodmi, vyhrievaním a odvetrávaním.

Asistenčné systémy

Aj doteraz ponúkal Volkswagen Passat naozaj široký zástup asistenčných systémov, no nová generácia aj tu našla priestor na ďalšie zlepšenie.

Najzaujímavejšou novinkou je Park Assist Plus a Park Assist Pro. Sú to aktívne asistenčné systémy pri parkovaní. Prvý menovaný je schopný autonómne zaparkovať a vyparkovať vozidlo. Verzia Pro navyše obsahuje tzv. „pamäť parkovacieho manévera“. Pamätá si presne trajektóriu počas posledných 50 metrov jazdy a dokáže ju dokonale zreplikovať pri cúvaní. To sa hodí ak máte do dvora komplikovanú cestu.

Medzi ďalšie systémy patri:

- Predchádzanie kolízii pri odbočovaní a asistent vyhýbacieho manévera
- Asistent manévrovania s prívesom Trailer Assist
- Adaptívny tempomat
- Čiastočne autonómna jazda so systémom Travel Assist
- Monitorovanie bdelosti vodiča
-360° parkovacie kamery

Nový Volkswagen Passat Variant príde na náš trh v prvom kvartáli roka 2024. Tešíte sa?

VW Passat 2024 elegance 018.jpg
VW Passat 2024 R-Line 012.jpg
VW Passat 2024 R-Line 011.jpg
VW Passat 2024 R-Line 010.jpg
VW Passat 2024 R-Line 009.jpg
VW Passat 2024 R-Line 008.jpg
VW Passat 2024 R-Line 007.jpg
VW Passat 2024 R-Line 004.jpg
VW Passat 2024 R-Line 002.jpg
VW Passat 2024 R-Line 001.jpg
VW Passat 2024 elegance 003.jpg
VW Passat 2024 elegance 015.jpg
VW Passat 2024 elegance 014.jpg
VW Passat 2024 elegance 013.jpg
VW Passat 2024 elegance 012.jpg
VW Passat 2024 elegance 009.jpg
VW Passat 2024 elegance 008.jpg
VW Passat 2024 elegance 007.jpg
VW Passat 2024 elegance 005.jpg
VW Passat 2024 elegance 004.jpg

Súvisiace články

Novinky, Passat

Nový Volkswagen Passat už jazdí! Prinášame to najdôležitejšie, čo by ste o horúcej novinke mali vedieť

Passat oslavuje 50 rokov a tento rok príde jeho 9. generácia. Aký bol ale prvý Passat? (1/8)

Súvisiace články

Novinky, Passat

Nový Volkswagen Passat už jazdí! Prinášame to najdôležitejšie, čo by ste o horúcej novinke mali vedieť

Passat oslavuje 50 rokov a tento rok príde jeho 9. generácia. Aký bol ale prvý Passat? (1/8)