Nový Volkswagen Arteon sme dali otestovať trom úspešným slovenským podnikateľom, trom celkom odlišným osobnostiam, ktoré majú síce niečo spoločné: nechceli zapadnúť v dave a rozhodli sa rozbehnúť tri úspešné podniky. Oslovili sme Barbaru Szalai, majiteľku zmrzlinárne KOUN, dizajnéra a majiteľa Studia Echt, Jakuba Ptačina a Zola Kisa, majiteľa štúdia Mr. Wood.   

 

Ako prvá nám svoje dojmy z Arteonu prezradila majiteľka preslávenej bratislavskej zmrzlinárne KOUN, Barbara Szalai.

Tvoja značka zmrzliny je známa už minimálne po celej Bratislave a rady v zmrzlinárni sa nezmenšujú. Gratulujeme, ale predsa, máš super tajnú prísadu na najlepšiu zmrzlinu v meste?

Mám! Robím to, čo ma neskutočne baví. ♥

S tebou už bolo spravených mnoho rozhovorov, je niečo čo si ešte o sebe a svojom businesse nepovedala?

Určite by sa našlo veľa vecí, len možno sa nekládli tie správne otázky. 🙂

Barbara, Koun a Arteon. Pre nás silná business-success trojka. Ako vám to jazdilo v trojici počas víkendového testovania? Zažili ste nejaké prekvapenia na ceste?

Jazdilo sa mi perfektne, napriek obávam, že ide o limuzínu! Volant mi padol ako do ruky. 🙂

Kde ste boli s Arteonom na pikniku? Vydržala zmrzlina cestu? 

Bola som zaviezť dedkovcov, piknik sme si spravili blízko Nitry. Všetko bolo v najlepšom poriadku.

Čo si si pomyslela, keď si Arteon uvidela prvýkrát naživo? Ako na teba zapôsobil?

Zľakla som sa, 😀 veľké a drahé auto s nádhernou farbou. No po prvých kilometroch strach zmizol. Vraj sa mi Arteon hodí viac, ako moje auto.

Ženy si vraj vyberajú auto hlavne podľa farby, platí to aj o tebe? Ako sa ti páčila žltá kurkuma?

Krásna, nádherná. Otáčali sa za mnou na ulici, resp. za autom.

Zaujal Arteon pohľady ľudí, keď ste sa viezli mestom?

Áno!

Vieme, že do práce často jazdíš aj na bicykli – skúsila si ho dostať aj do nového Arteonu?

Nie, to som nestihla skúsiť.

Arteon je nadupaný novými technológiami – vo videu si skúšala cúvaciu kameru – ako si s ňou bola spokojná?

Super , nezveličujem. 😀 Upozorňuje na všetko dôležité.

Sú nejaké veci/funkcie, ktoré ťa v aute príjemne prekvapili?

Že sa nemusím o nič starať, je o mňa postarané. Cítila som sa bezpečne.

Pri osobnom stretnutí si spomínala, že na Arteon sa tešil aj tvoj ocino. Nechala si ho otestovať? Aké mal dojmy on?

Testovali ho všetci. 🙂 Najviac zaujal dizajn auta, potom vychytávky.

Leto je v plnom prúde, zmrzlinári sa radujú, môžeme sa tešiť na nejaké novinky v Koune? Máš nejaké tajné plány?

Tajné plány nemám, zatiaľ. Novinky už boli, ale aj budú. Aktuálne sme mali limoncello sorbet a hráme sa aj s červeným korením. V ponuke máme mrazené dezerty aj torty, čiže keď chcete niekoho príjemne prekvapiť, šup k nám do Kounu.  🙂

 


Ako druhého sme vyspovedali dizajnéra Jakub Ptačina, majiteľa Studia Echt. 

 

Poctivý prístup k dizajnu sa odzrkadľuje aj na tvojom poctivom prístupe k automobilom. Aké skvosty ukrývaš vo svojej garáži?

Mám jedno Porsche 911, ktoré je v podstate rovnako staré ako ja a na bežné behačky po meste som nedávno vymenil Audi A5 za Q2, lebo som potreboval menšie auto.

Schválne, obzrel by si sa aj za novým Arteonom?

Určite, tá línia sa vám podarila. Predná maska spolu so svetlami tvoria veľmi zaujímavý celok!

Počas víkendového testovania si mal možnosť vyskúšať ho aj na vlastnej koži. Kam si ho zobral na výlet? Vyskúšal si s ním aj menší off-road záťah?

Ja som mal taký môj tradičný, vcelku aktívny víkend. Takže najskôr behačky po meste, potom expedícia s mojím krstným synom a potom behačky okolo môjho nového projektu mexického fast foodu – keďže sme mali prvý krát takú pop-up reštauráciu. Odtiaľ rovno naložiť auto plné vecí, ktoré som musel dostať na Oravu a v noci cestovať domov. Tam práca na chate, výlet s rodičmi, oslava kamošovych narodenín a odtiaľ rovno do Tatier na rýchly výstup na Baranec.

Ako sa auto páčilo okoliu? Budeme radi za detaily a prípadné postrehy a pocity spolutestujúcich 🙂

Páčilo sa všetkým, od malého 5 ročného Tea, ktorý bol nadšený, cez mojich rodičov a kamarátov. Prišlo im veľmi luxusné a priestranné. Teo dokonca tvrdil, že to je podľa neho asi najlepšie auto na svete. Aj moji rodičia, ktorí nemajú až tak radi luxus sami uznali, že sa v ňom cestuje naozaj pohodlne.

Čo všetko si s ním robil? 🙂

Ako som už povedal, zažilo si so mnou celkom dosť. Takže som ho stihol doplna naložiť, stihol som s ním aj mestskú jazdu, aj mini off-road a aj kopu diaľníc. Myslím, že test, ako sa patrí!

Zmenila testovačka tvoj pohľad na tento model? Ovplyvnila prípadne tvoj pohľad na značku Volkswagen?

VW vnímam ako nemeckú kvalitu, ale trošku nudnú, pričom koncept ľudového auta nie je úplne pre mňa. Toto však nebolo ľudové auto a je to naozaj viac Audi A5 resp. A7, ako Passat. A5 som mal predtým a toto bola jej o trošku väčšia sympatická koncernová odpoveď od VW.

Aké technológie ťa na ňom najviac prekvapili?

Nikdy som si nemyslel, že budem chcieť tú celodigitálnu palubnú dosku alebo ako sa to volá (Active Info Display, pozn.red.), ale už to nielen chcem, ale vyslovene potrebujem. Rovnako aj túto formu veľkého strešného okna.

V zhrnutí na Facebooku si písal, že si skúšal vložiť surferskú dosku do Arteonu? Máš fotky?

Nech sa páči.

Vďaka čomu Arteon podľa teba „nie je Passat“?

Vždy som mal pocit, že sa Passat chce a potrebuje zapáčiť všetkým. Že mu chýba trošku viac odlišnosti, drzosti. Že mu chýba trošku „rozmaru“ a že je viac technokratický. Arteon toto všetko vyvažoval a veci, ktoré pekne fungovali v Passate alebo iných koncernových autách zachoval.

Máš vysnívané auto, ktoré by si chcel vlastniť? Aké sú tvoje kritéria pri výbere nového auta?

Mal som, ale už som si svoj sen splnil. Pri nových autách ma najviac zaujíma prevedenie materiálov a naozaj dosť aj to, ako vyzerajú. Samozrejme, že nemôže byť skapaté, ale živé a dobre držať na ceste, lebo zákruty celkom režem. 🙂

Komu by si Arteon odporučil?

Komukoľvek, kto často jazdí a potrebuje svoj komfort, ale sa aj rád trošku odlíši a príležitostne rozmazná.

Krkolomné cesty sa často spájajú aj s podnikaním. Máš nejakú radu pre ľudí, ktorí zbierajú odhodlanie začať realizovať svoje nápady, ale zatiaľ nenašli na to 100% odhodlanie?

Neexistuje univerzálna rada, lebo každý príbeh je individuálny. Ak je však človek mladý a relatívne bez záväzkov, tak jediná rada je proste začať. Akokoľvek to dopadne, nikdy to nedopadne zle. Treba sa vždy zmieriť s tou najhoršou možnosťou a potom to už môže dopadnúť len lepšie.

Rozbiehaš teraz nejaký projekt, kde jedinečný dizajn a technológie hrajú hlavnú rolu?

Máme desiatky klientov, pre ktorých pracujeme na produktoch, kde práve technológie a dizajn sú kľúčové. O konkrétnostiach však rozprávať nemôžem. 🙂

 


Do tretice sme vyspovedali aj dizajnéra a majiteľa dizajnového štúdia Mr. Wood, Zola Kisa.

 Výsledky tvojej práce v Mr.Wood obsahujú prvky jedinečnosti a prepracovaného dizajnu. Kde najčastejšie čerpáš inšpiráciu pre svoje diela?

Neviem jednoznačne a presne pomenovať zdroj inšpirácie. Myslím, že je to skôr mix toho, ako žijem, čím sa obklopujem a čo ma baví. Odoberám množstvo magazínov z celého sveta, veľa cestujem, veľa čítam, rád behám a plávam (to príjemne prečisťuje hlavu). Celý svoj produktívny život som sa živil dizajnom. Baví ma sledovať trendy v architektúre, móde, dizajne a v technológiách.

Pri práci s drevom sa snúbi kreativita s technickými zručnosťami. Prečo si sa rozhodol práve pre prácu s drevom? Pamätáš si ešte na úplne prvý výtvor, ktorý vyšiel z tvojej dielne?

Samozrejme drevo milujem pre jeho vôňu, ale často si uvedomujem, že v tej celej nádhere pevnosti dreva a možnostiach jeho využitia je ukrytá neskutočná poddajnosť a pokora. Drevo je veľmi ľahko opracovateľné. Čiže bol to z časti aj racionálny výber, nakoľko po rozhodnutí, že sa chcem venovať práci s CNC technológiami mi prišlo drevo ako veľmi prístupný a ľahko obrábateľný materiál. Preto aj značka Mr.Wood.

Ale v zásade milujem materiál a fyzický kontakt s materiálom. Som schopný hladkať tehlu, kov, drevo, omietku, plast, papier, auto, loď, lietadlo, vlak a samozrejme ženu. Obdivujem architektúru a mosty. Niečo vo mne vždy ožíva pri kontakte a pohľade na tieto krásne veci, ktoré nás obklopujú. To niečo je naplnené láskou, obdivom, radosťou a hravosťou.

Moja prvotná tvorba bola zameraná na typografiu, keďže som bol 8 rokov spolumajiteľom grafického štúdia MILK. Začal som vyrábať rôzne drevené písmená, vhodné ako dekorácia do interiéru a exteriéru. Neskôr prišli dizajnové závesné úložné systémy – pegboardy.

Na stránkach mrwoodshop.com nás zaujali hravé drevené autíčka CandyLab. Ako uvádzaš na stránke „hrať sa treba v každom veku“, ako sa hráš ty? 

Autíčka sú super, ale ja sa skôr zrelaxujem pri drevených stavebniciach BLOCKITECTURE od americkej firmy Areaware. Je to sada architektonických drevených kociek navrhnutá dizajnérom Jamesom Pauliusom. Konzolové a šesťhranné kocky človeku umožnia vystavať si mestá, budovy a veže presne podľa svojich predstáv. Ja si teda staviam svoje vysnívané mesto. Odporúčam túto stavebnicu, nakoľko je to naozaj príjemný relax a to, čo postavíte zapadne ako dekorácia do vášho bytu, kancelárie, prípadne detskej izby. Kúpiť ju môžete tiež v mojom e-shope www.mrwoodshop.com.

Aký bol tvoj pohľad na značku Volkswagen pred testovaním nového Arteona?

Úprimne mám taký nenaplnený sen – vlastniť model VW Transporter rok výroby cca 1983. Samozrejme upravený na skromné bývanie. Myslím, že by sme boli dokonalí parťáci na dobrodružných výpravách. Z novších modelov sa mi vždy páčil VW CC, ten už mal napokon svojím dizajnom veľmi blízko k modelu Arteon. Spomínať legendárny VW Beetle – “chrobák” je asi zbytočné. Je to svojim spôsobom dizajnová ikona.

Samotná “energia” z áut VW je veľmi príjemná a nekonfliktná. Nezvykne sa na mňa nikto “lepiť” na diaľnici vo Volkswagene a ani neevidujem žiadne šialené úpravy na vozidlách VW. Zrejme to je definované cieľovou skupinou. V tomto niektoré značky trošku trpia. Napríklad taký krikľavozelený Mercedes G na obrovských gigantických kolesách pôsobí na mňa ako kombajn. Vo vnútri vozidla si predstavujem takého milého pána v montérkach a klobúku. Realita ma však vždy prekvapí.

Ako ťa zaujal nový dizajnový jazyk, s ktorým prišla novinka Volkswagen Arteon? Zmenil Arteon tvoj pohľad na značku Volkswagen?

 Tak, ako som spomenul vyššie, zdá sa mi, že dizajn modelu Arteon je logickým vyústením predošlých modelov – VW CC, VW Passat a trošku aj VW Phaeton. Čiže v tomto smere to skôr vnímam ako pekný hravý vývoj s dôstojnosťou a úctou ku svojim “predkom”. Osobne som bol veľmi príjemne prekvapený. Dôraz by som dal na farbu modelu. Na svetlejších farbách viac vystupujú línie a doplnky na karosérii vozidla. Naopak tmavšie farby viac pohltia tieto detaily. Čo je samozrejme dobre, lebo každý si tak môže vybrať to, čo ho viac baví. Buď je to ucelený, kompaktný dizajn alebo naopak priznane viditeľné detaily a tvary karosérie.

Ktoré dizajnové prvky najviac oceňuješ na novom Arteone a prečo?

Arteon Elegance už v základnej výbave pôsobil na mňa veľmi smelo. Predĺžená predná kapota, široká maska chladiča doplnená vážnym pohľadom dvoch LED svetlometov dávajú modelu Arteon dravý charakter. Pohodlné a dobre tvarované sedadlá v prevedení Alcantara, veľký dotykový display, digitálny display tachometra a jeho samotná grafika a aj dobre tvarovaný volant, kde sa jednoznačne prepája dizajn s funkčnosťou. Určite treba spomenúť bezrámové okná, pekne nadizajnované disky a z môjho pohľadu príjemne zvolený nápis Arteon v strede kufra na zadnej časti auta. Samotná veľkosť Arteonu, ktorá mi príde naozaj veľkolepá, pridáva dôraz a pekne povyšuje samotný dizajn auta. Jednoducho povedané, Arteon je svieži krásavec, model, fešák.

Dizajn áut nie je „len o dizajne“, ale aj o funkčnosti. Ktoré technológie/funkcie ťa najviac potešili a prečo?

Bezdrôtová nabíjačka, možnosť zobraziť navigáciu na digitálnom tachometri, veľmi intuitívne, rýchle a hlavne funkčné prepojenie telefónu s Arteonom ma potešili. Príjemné podsvietenie interiéru navodzuje príjemný pocit pokoja.

Vyskúšal si si auto aj počas pracovného dňa. Čo podľa teba na novom Arteone ocenia podnikatelia?

Určite by som auto nespájal len s podnikateľmi. Ja osobne potrebujem auto s väčším kufrom, nakoľko často prevážam viac tovaru. A aj keď je Arteon viac pozicionovaný ako športový model, jeho zadný kufor z hľadiska prístupu a veľkosti dokonale naplnil moje potreby. Jeho športový podvozok je samozrejme tvrdší a určite si treba zvyknúť na tvrdšiu jazdu, ako pri bežnej limuzíne. Jazda je však veľmi príjemná, sebaistá a auto výborne sedí na ceste. Interiér poskytuje dostatok priestoru a komfortu. Arteon môže kľudne slúžiť ako rodinné auto, vydal by som sa s ním aj na dlhšiu dovolenku a bez pochýb bude Arteon dokonalá odmena aj pre manažérov.

O Arteone  sa hovorí, že dokáže strhnúť pohľady okolia. Zachytil si pohľady okolia na nový model? Čo naň hovorilo okolie, prípadne náhodní okoloidúci?

Áno, absolútne súhlasím. Napríklad už len keď som zastal pred kaviarňou a vybehol na fresh a malú kávu, tak množstvo neznámych ľudí sa mi po chvíľke prihovorilo a pýtali sa “čo to je za auto? To je krasneee”. Arteon svojou energiou a športovou líniou jednoznačne priťahuje pozornosť. Bez kompromisu je to veľký lámač, nie len ženských sŕdc.

Arteon ponúka široké spektrum asistenčných systémov, ktoré pomáhajú predvídať neprehľadnú situáciu na cestách. Ktoré si otestoval a aké si s nimi mal skúsenosti?

Veľmi ma bavil adaptívny tempomat. Napojený na GPS systém a so schopnosťou čítať dopravné značky, je to taký inteligentný kamarát. Veľmi ma bavilo testovať schopnosť Arteonu udržať sa samostatne v jazdnom pruhu a v prípade mikrospánku šoféra “prevziať riadenie”. Samozrejme, ja som tento mikrospánok len simuloval a s úžasom sledoval, ako Arteon sám pokračuje v jazde. Systém následne zvukovo, vizuálne, ale aj brzdením upozorňuje šoféra. Po tomto zážitku som mal často nutkanie baviť sa s Arteonom ako so živou dušou.

Bol pre teba Arteon v nejakom zmysle inšpiráciou?

Ako som spomínal už v úvode, je u mňa inšpirácia mixom rôznych vecí. Absolútne verím a spolieham sa na túto fúziu. Jednoducho všetko to vo mne následne nejako dozrieva, chemicky reaguje a výsledok sa odzrkadľuje v mojej tvorbe a v životných rozhodnutiach a postojoch.

Veľmi citlivo sa mi farby, tvary a materiály ukladajú v podvedomí. Arteon má zaručené miesto v mojom internom “sklade” inšpirácií.

Pre koho je podľa teba Arteon vhodným modelom? Komu by si ho odporučil?

Tuto otázku som zhrnul vyššie v otázke – “Vyskúšal si si auto aj počas pracovného dňa. Čo podľa teba na novom Arteone ocenia podnikatelia?”

Inovácie nikdy nespia a je dôležité neustále napredovať. Začínal si typografiou a prešiel si k autíčkam, môžeme sa tešiť na nejaké novinky z tvojej dielne?

 Drevené autíčka nevyrábam ja, dovážam ich z USA. Veľmi zaujímavý článok na tému, ako vôbec tieto drevené autíčka z dielne Candylab Toys vznikli a aký veľký kapitál bol potrebný na vznik takejto produktovej rady nájdete na mojom blogu: https://sk.mrwoodshop.com/blogs/blog/mr-wood-x-candylab-toys.

Novinky budú určite. Mám v pláne skúsiť výrobu jednoduchého dizajnového nábytku a samozrejme ďalej rozširovať portfólio hračiek od rôznych výrobcov, ktorým však v prvom rade ide o kvalitu, dizajn a prevedenie.

 

Jeden ženský pohľad a dva mužské. Rôzne prvé dojmy aj pocity, no zhodli sa v jednom. Nový Arteon urobil nemalý rozruch a to nielen na cestách. Priťahuje pohľady svojím vzhľadom a o technických špecifikáciách nehovoriac. Ďakujeme všetkým trom víkendovým testovačom za fotky, príspevky aj za úprimné názory na nový Volkswagen Arteon.

Ak by ste mali záujem o testovacie jazdy, navštívte svojho najbližšieho autorizovaného predajcu Volkswagen a zažite pocit inovácie.

 

Pozrite si výber Instagram a Facebook postov a záberov od Barbary, Jakuba a Zola o tom, ako si test Arteonu užívali.