Testy, Eventy / 28. jún 2016 / 5 minút ČÍTANIA
Turbo up! spoza volantu!
Ako jazdí vynovený Volkswagen up! s motorom 1,0 TSI?
Pred pár hodinami sme sa vrátili z prezentácie nového Volkswagen up!, ktorá sa odohrávala v okolí nádherného talianskeho jazera Lago di Como. Malý up! bol hádam tým najlepším autom, s akým sa úzke uličky okolitých miest dali skúmať: šikovný, obratný, nie príliš veľký, prekvapivo komfortný a vďaka novému motoru s turbom aj dostatočne dynamický. O tom ale neskôr.
Čo sa vlastne zmenilo? Nový Volkswagen up! má zvonku nové iba detaily. Načo prehnane meniť niečo, čo majú ľudia radi? Veď doteraz sa vo svete predalo vyše 700 000 modelov VW up!. Kompletný zoznam zmien nájdete na našom blogu TU. My si ich pripomeňme len v rýchlosti – nový up! vyzerá vďaka ostrejšie rezaným nárazníkom a novej kapote nižšie a širšie. Má nové zrkadielka s integrovanými smerovkami, hmlovky s funkciou prisvecovania do zákrut, nové predné svetlá s LED denným svietením a kompletne prepracované, zaujímavo vyzerajúce zadné svetlá.
Najviac zmien sa dotklo interiéru, pričom tou najvážnejšou je celkom nové, parádne vyzerajúce autorádio, ktoré je schopné komunikovať s mobilom. Pribudla cúvacia kamera, multifunkčný volant, automatická klimatizácia Climatronic s peľovým filtrom... Potom je tu veľké množstvo polepov, dizajnov palubnej dosky, sedadiel... Kombinácií je nespočet. Dokonca ešte viac, než uvádzali prvé správy.
No ale ako teda nový up! jazdí? Jedným dychom? Oveľa lepšie, než by človek od takého malého autíčka čakal. Volkswagen up! je jazdne veľmi vyspelé auto. Je pohodlné, jeho motor je výborne odhlučnený. Ako sme sľubovali v blogu o novom up!, na test sme si zobrali verziu s novým trojvalcovým motorom 1,0 TSI s výkonom 66 kW (90 k), aby sme sa s vami podelili o zážitky.
Nový motor je ešte tichší, než jeho atmosférický súrodenec. Najlepšia správa však je, že up! je s týmto motorčekom naozaj rýchly! Jeho maximálna rýchlosť je teraz až 185 km/h a stovku pokorí z pokoja už za 9,9 sekundy. To sú parametre, aké mal prvý Golf GTI! Vďaka krútiacemu momentu 160 Nm dostupnému už od 1 500 otáčok má však up! pružnosť, o akej sa prvému GTI ani nesnívalo a ťahá na každom prevodovom stupni. Napriek dlhému sprevodovaniu (na dvojke vytiahne up! asi 105 km/h) je auto veľmi svižné. Akcelerácia na dvojke aj trojke prekvapí mnoho silnejších áut, najmä vďaka spojení s nízkou hmotnosťou malého Volkswagenu. Ten sa netrápi ani na diaľnici a citeľne zrýchľuje aj na päťke. Mimochodom, pri rýchlosti 130 km/h točí na tomto prevodovom stupni príjemných 2 800 otáčok.
Celkovo je s týmto motorom radosť jazdiť. Ani raz sme si počas testu nepovedali, že nám chýba ešte väčší výkon. A spotreba? Ani pri testovacej, nie práve úspornej jazde nepresiahla 5,3 l/100 km. S týmto motorom si mimochodom výborne rozumie aj podvozok, ktorý je síce nastavený pohodlne, ale zároveň umožňuje šoférovi vychutnať si zákruty. Najmä na 17-palcových diskoch s pneumatikami 195/40 drží na ceste ako pribitý. Spomenúť musíme aj prevodovku, ktorá má príjemný a presný chod. Na to sme však pri Volkswagenoch už tradične zvyknutí. ;-)
Rovnaká revolúcia sa odohrala aj v interiéri. Naše testované auto malo nádherne zladený interiér s exteriérom. Medovo žltú metalízu karosérie vkusne hravo dopĺňala palubná doska s čierno-žltou grafikou. Aj sedadlá na sebe niesli túto farebnú kombináciu.
Najväčším prínosom je však nové autorádio Composition Phone s integráciou smartfónov "maps + more dock". Samotné autorádio vyzerá vynikajúco a má pekný farebný displej. Namiesto dotykovej funkcie používa rad kontextových tlačidiel, takže zostáva pekne čisté.
Nad neho je možné do špeciálneho držiaka uchytiť smartfón a cez pripojenie Bluetooth ho spojiť s rádiom cez špeciálnu aplikáciu Volkswagen app. Tak máte jednoducho k dispozícii hands-free telefonovanie, rôzne aplikácie, navigáciu a multimediálny svet. Je to veľmi šikovné a funkčné riešenie. :-)
Volkswagen up! je majstrom individualizácie. Všetko sa začína 13-timi dostupnými farbami karosérie. Sedem z nich je nových. Potom je na výber 10 druhov rôznych dizajnových polepov, 10 dizajnov pre palubnú dosku a sedem nových farieb pre sedadlá.
K dispozícii sú aj tri pakety "roof pack", ktoré kombinujú tri farby strechy s kontrastným lakovaním zrkadielok. Tri pakety "design back" zas kombinujú tri rôzne farby zrkadielok zladených s polepmi karosérie. Nakoniec je tu aj tri krát "colour pack". Každý z nich ponúka špeciálne zladené farby kolies, zrkadielok a polepov karosérie. Mimochodom, výber diskov kolies je široký, pričom mnoho modelov je nových. Rozmery diskov sa začínajú na 15-tich a končia pri 17-tich palcoch v priemere.
Ak teda hľadáte šikovné malé auto do mesta, ktoré vyjadruje váš osobný štýl, určite si vyskúšajte Volkswagen up!. Je nanajvýš pravdepodobné, že sa do neho zamilujete! <3
Facebook Mail | |
Volkswagen up! turbo tsi prva jazda |