Video, Lifestyle, T-Roc / 28. február 2023 / 2 minúty ČÍTANIA
530 koní z objemu dva litre?! Upravený motor Golfu R to vydrží!
V súboji upravených áut zahviezdil Golf R. Napriek najmenšiemu motoru vo väčšine disciplín rozdrtil konkurenciu!
Portál carwow sa tentokrát pozrel na upravené autá. Proti Golfu R sa postavilo BMW M240i, Audi RS 3 a Mercedes-AMG A45 S.
Zaujímavosťou tohto súboja bolo, že ani jedno auto nebolo sériové. Všetky mali za sebou viac alebo menej úprav, ktoré ich výkon posúval bližšie k hranici 368 kW (500 koní). A kým Audi RS 3 so svojím 2,5-litrovým preplňovaným päťvalcom alebo BMW s 3,0-litrovým radovým preplňovaným šesťvalcom mali „štartovaciu výhodu“ v podobe veľkého objemu a teda aj veľkého výkonového potenciálu, najvyšší výkon z testovanej štvorice mal Volkswagen Golf R, ktorý má pod kapotou iba dvojlitrový štvorvalec.
Dôsledné úpravy motora v podobe vylepšeného sacieho traktu, väčšieho medzichladiča stlačeného vzduchu, výfuku a dokonca aj externej riadiacej jednotky motora však po naladení vyústili do výkonu 390 kW (530 k)! To je neuveriteľné číslo, ktoré len dokazuje, že potenciál skvelého motora 2.0 TSI leží naozaj ďaleko. Zároveň je to najvyššie číslo zo štvorice!
Dosiahnuť však vysoký výkon na motorovej brzde je však iné ako na dráhe pri dlhodobejšom zaťažení. Výkon sa totiž často meria iba pár sekúnd, počas ktorých môže nedôsledne upravený motor síce dosiahnuť požadované čísla, avšak pri dlhodobejšom zaťažení v reálnych podmienkach vylezú na povrch problémy s prehrievaním oleja, vody či nasávaného vzduchu, ktorých následkom je, že riadiaca jednotka zníži výkon motora, aby ho ochránila.
Golf R sa však držal statočne a podarilo sa mu niekoľkokrát zvíťaziť nad konkurentmi s väčšími a v sériovom stave výkonnejšími motormi! Pozrite si video, ako to celé prebiehalo:
Facebook Mail | |
Golf R šprint tuning úprava tsi carwow dragrace okruh |