V Ženeve sa odohrala premiéra modifikovaného Multivanu. Technické zmeny sú však celkom rozsiahle a približujú Multivan osobným autám.

Nový Multivan nie je celkom nový. Napovedá tomu aj jeho označenie – 6.1 je akási medzigenerácia, než príde celkom nová verzia 7.0. Napriek tomu však Multivan podstúpil viac, než so sebou bežne prináša klasický facelift.

Začnime dizajnom. Na „krabicovej“ dodávke sa síce dizajnér nevyzúri, ale Multivan vyzerá výborne. Môžu za to nové LED svetlomety vpredu aj vzadu a najmä nová, väčšia maska chladiča. Tá sa rozprestiera po celej šírke čela auta a pripomína model Arteon. Vďaka horizontálnemu rebrovaniu Multivan opticky rozširuje. Keď si k tomu zvolíte pekné kolesá a dvojfarebné lakovanie, z Multivanu sa stane ozaj pútavé a štýlové auto.

Bližšie k osobákom

Výraznejšie dizajnové zmeny sa udiali vo vnútri. Palubná doska je kompletne nová, s novou architektúrou a novým volantom. Vyzerá modernejšie, je natočená na vodiča a obsahuje dve zásadné novinky. Prvou je digitálny prístrojový štít Active Info Display, ktorý za príplatok nahrádza klasické analógové prístroje. Ten podporuje rôzne zobrazenia vrátane navigačnej mapy na celú obrazovku rovnako, ako to dokáže nový Passat alebo Touareg. Druhou novinkou je nová generácia infotainment systémov MIB3. Najlepší z nich (Discover Pro) má uhlopriečku dotykovej obrazovky až 9,2 palcov!

Multivan a multimédiá si teda spolu rozumejú. Multimediálne systémy sú navyše štandardne dodávané so vstavanou SIM kartou, takže umožňujú autu byť neustále online. To sa zíde kvôli aktuálnemu dopravnému spravodajstvu a online mapám, ale aj kvôli ďalším službám. Ako príklad uveďme streamovanie hudby, internetové rádiá, informácie o cenách pohonných hmôt a podobne.

Iba nové riadenie?

Jednou z modifikácii Multivanu 6.1 je prechod z hydraulického na elektromechanické riadenie. Môže sa zdať, že zákazníka to nemusí zaujímať, avšak opak je pravdou. Takéto riadenie totiž nielenže prináša drobnú úsporu v spotrebe paliva, ale umožňuje Multivanu adoptovať si nové asistenčné systémy. Multivan teraz dokáže aktívne zasahovať do riadenia, takže podporuje plejádu nových asistenčných systémov, ktoré už poznáme z osobných áut. Sú nimi napríklad udržiavanie v jazdnom pruhu, aktívny parkovací asistent či asistent cúvania s prívesom. Vzhľadom na veľkosť Multivanu sú najmä posledné dva menované asistenčné systémy veľmi užitočné. Multivan 6.1 je teda ešte bližšie osobným autám a je ešte lepšie multimediálne vybavený. Je proste viac Multi. Vďaka skvelému dizajnu, posedu za volantom a bezpečnostným systémom zas čoraz menej pripomína čisto úžitkový van, aj keď jeho úžitkové vlastnosti patria na špičku triedy.

Pohonné jednotky prešli úpravami, aby spĺňali najnovšie emisné normy. Najlepšia motorizácia 2,0 TDI Biturbo dosahuje výkon 146 kW (199 koní). Asi najobľúbenejšou pohonnou jednotkou bude motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 koní).

V Ženeve sa odohrala premiéra modifikovaného Multivanu. Technické zmeny sú však celkom rozsiahle a približujú Multivan osobným autám.

Nový Multivan nie je celkom nový. Napovedá tomu aj jeho označenie – 6.1 je akási medzigenerácia, než príde celkom nová verzia 7.0. Napriek tomu však Multivan podstúpil viac, než so sebou bežne prináša klasický facelift.

Začnime dizajnom. Na „krabicovej“ dodávke sa síce dizajnér nevyzúri, ale Multivan vyzerá výborne. Môžu za to nové LED svetlomety vpredu aj vzadu a najmä nová, väčšia maska chladiča. Tá sa rozprestiera po celej šírke čela auta a pripomína model Arteon. Vďaka horizontálnemu rebrovaniu Multivan opticky rozširuje. Keď si k tomu zvolíte pekné kolesá a dvojfarebné lakovanie, z Multivanu sa stane ozaj pútavé a štýlové auto.

Bližšie k osobákom

Výraznejšie dizajnové zmeny sa udiali vo vnútri. Palubná doska je kompletne nová, s novou architektúrou a novým volantom. Vyzerá modernejšie, je natočená na vodiča a obsahuje dve zásadné novinky. Prvou je digitálny prístrojový štít Active Info Display, ktorý za príplatok nahrádza klasické analógové prístroje. Ten podporuje rôzne zobrazenia vrátane navigačnej mapy na celú obrazovku rovnako, ako to dokáže nový Passat alebo Touareg. Druhou novinkou je nová generácia infotainment systémov MIB3. Najlepší z nich (Discover Pro) má uhlopriečku dotykovej obrazovky až 9,2 palcov!

Multivan a multimédiá si teda spolu rozumejú. Multimediálne systémy sú navyše štandardne dodávané so vstavanou SIM kartou, takže umožňujú autu byť neustále online. To sa zíde kvôli aktuálnemu dopravnému spravodajstvu a online mapám, ale aj kvôli ďalším službám. Ako príklad uveďme streamovanie hudby, internetové rádiá, informácie o cenách pohonných hmôt a podobne.

Iba nové riadenie?

Jednou z modifikácii Multivanu 6.1 je prechod z hydraulického na elektromechanické riadenie. Môže sa zdať, že zákazníka to nemusí zaujímať, avšak opak je pravdou. Takéto riadenie totiž nielenže prináša drobnú úsporu v spotrebe paliva, ale umožňuje Multivanu adoptovať si nové asistenčné systémy. Multivan teraz dokáže aktívne zasahovať do riadenia, takže podporuje plejádu nových asistenčných systémov, ktoré už poznáme z osobných áut. Sú nimi napríklad udržiavanie v jazdnom pruhu, aktívny parkovací asistent či asistent cúvania s prívesom. Vzhľadom na veľkosť Multivanu sú najmä posledné dva menované asistenčné systémy veľmi užitočné. Multivan 6.1 je teda ešte bližšie osobným autám a je ešte lepšie multimediálne vybavený. Je proste viac Multi. Vďaka skvelému dizajnu, posedu za volantom a bezpečnostným systémom zas čoraz menej pripomína čisto úžitkový van, aj keď jeho úžitkové vlastnosti patria na špičku triedy.

Pohonné jednotky prešli úpravami, aby spĺňali najnovšie emisné normy. Najlepšia motorizácia 2,0 TDI Biturbo dosahuje výkon 146 kW (199 koní). Asi najobľúbenejšou pohonnou jednotkou bude motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 koní).