Volkswagen priniesol na autosalón všetky svoje najdôležitejšie modely. Na expozícii nechýbali zaujímavé kúsky s prívlastkom „R“ alebo „GTI“.

VW ID.Buggy

Ako sme avizovali už včera, najväčším lapačom pozornosti bol model VW ID. Buggy. Túto elektrickú bugynu Volkswagen nepredstavil náhodou. Na jednej strane je to okrajový model, ktorý nemá šancu na masovú výrobu. Na druhej strane je to model, ktorý demonštruje možnosti využitia elektrickej modulárnej platformy MEB, pokojne aj na malosériovú výrobu tretími stranami. Koniec-koncov, presne tak vznikla pôvodná piesočná buggy, keď ju istý Meyers postavil na podvozku a motore s VW Beetle. Volkswagen chce teraz svoju platformu voľne ponúkať tretím stranám a sprístupniť tak elektromobilitu väčšiemu spektru zákazníkov. To bude mať za následok aj zníženie cien elektromobilov.

Zatiaľ je ID. Buggy iba koncept, ktorý je však zo 70% pripravený na výrobu. Má vzadu uložený elektromotor s výkonom až 150 kW (204 koní), náhon na zadné kolesá a 62 kWh batériu. To ID. Buggy umožní dojazd až 250 km (podľa WLTP). Vysoký krútiaci moment 310 Nm prepožičiava autíčku bez dverí a strechy nečakané dynamické parametre. Na stovku zrýchli len za 7,2 s! Na nespevnenom povrchu s ním musí byť naozaj sranda. Ak by niekto urpednostnil najmä trakciu, platforma MEB umožňuje použitie ďalšieho elektromotora a pohon aj predných kolies.

Naživo pôsobí ID. Buggy nesmierne sympaticky. Jej veľké okrúhle LED denné svetlá sú milé. Zelená farba a otvorenosť autíčka okoliu vzbudzujú dojem bezprostrednosti. Terénne pneumatiky, červené ťažné oká a zvýšený podvozok zas dávajú tušiť dobrodružnú náturu tejto buginy. Vo vnútri nás zaujal doslova minimalistický interiér s miniatúrnym prístrojovým panelom. V podstate sa jednalo iba o maličký displej na stĺpiku na volante. Taktiež v nás vyvolali úsmev detaily, ako napríklad pedále so symbolmi „play“ a „pause“. Perfektné!

VW Passat

Vynovený Volkswagen Passat navonok naozaj nie je veľmi odlišný od verzie pred faceliftom. O jeho technických vymoženostiach sme už písali, takže len zhodnotíme dojmy naživo. Vo verzii R-Line vyzerá naozaj zmenený. V bežnej špecifikácii jeho facelift najviac prezradí pohľad do interiéru, kde sa nachádza nový volant. Mimochodom, auto na fotke je verzia R-Line Edition. Je to limitovaná séria. Vyrobí sa jej len 2000 kusov.

VW T-Roc R

Volkswagen T-Roc R vyzerá naživo ešte lepšie, ako na fotkách. Nie sme si istí, či je to jeho krásnou modrou farbou, alebo sú to jeho rozšírené blatníky vyplnené veľkými kolesami, ktoré robia dojem. Každopádne, už obyčajný T-Roc jazdí veľmi slušne. Zatiaľ môžeme iba fantazírovať, čo s ním spraví 300 koní a ostrejšie vyladený podvozok. Zatiaľ vieme len toľko, že stovku zvládne za 4,9 s! Mimochodom, takto vyzerá v oranžovej:

VW Touareg V8

Nenápadnou, no veľmi zaujímavou novinkou je Volkswagen Touareg V8. Áno, naša vlajková loď dostala pod kapotu 4,0-litrový dieselový motor V8. Dosahuje maximálny výkon 309 kW (422 koní) a krútiaci moment vrcholí na dychberúcej hodnote 900 Nm! Keď sa teda nabudúce niekde pokazí lokomotíva, môžete zvyšok vlaku dotiahnuť Touaregom V8 🙂 .

VW Golf GTI TCR

Nakoniec to najhorúcejšie: Golf GTI TCR. Tento 290-koňový hot-hatch je priam neodolateľný. Už len ho vziať na okruh. Síce nemá najvyšší výkon, ale je ľahký a jeho podvozok je upravený pre ten najlepší zážitok na pretekárskej dráhe. Viac informácií sa o ňom dočítate v tomto článku.

Samozrejme, že na autosalóne v Ženeve boli aj ďalšie modely Volkswagenu. Bol tu nový T-Cross, Golf R Performance, Polo, Sharan a mnoho ďalších. Pre predstavu, ako to na ženevskej expozícii VW vyzeralo, sme pre vás pripravili veľkú galériu.