Novinky, Technológie, Lifestyle, Polo / 17. apríl 2014 / 2 minúty ČÍTANIA

Volkswagen Polo

Na prvý pohľad sú jeho zmeny len minimálne, zdanie však klame. Pod kapotou nového Volkswagenu Polo nenájdete kameň na kameni. A pri motoroch sa to nekončí, noviniek je tu rozhodne viac.

Kým nadčasový dizajn Volkswagenu Polo žiadne výrazné zásahy nepotreboval a zmeny sa obmedzili len na detaily exteriéru a kabíny (vrátane nového multimediálneho systému), pod povrchom sa toho udialo podstatne viac. Konštruktéri sa pohrali s nastavením podvozka, do príplatkovej výbavy Pola pridali adaptívne tlmiče a vodičovi dali možnosť tlačidlom na stredovej konzole navoliť jeden z dvoch režimov pruženia.

VW Polo Kabina

Samotná konštrukcia zavesenia však ostáva bez zmeny a Polo aj naďalej využíva podvozkovú platformu PQ25. Vďaka použitiu ľahších pohonných jednotiek však mohli podvozkoví inžinieri použiť jemnejšie naladenie tlmičov a pružín. Zásluhou toho tak bude jazda s novým autom plavnejšia a komfortnejšia. O dostatok trakcie odľahčenej prednej nápravy sa pri verziách s prepĺňaným motorom postará štandardne dodávaná elektronická uzávierka diferenciálu.

Trojvalcová symfónia

V úlohe základnej motorizácie vystrieda doterajšie motory 1.2 HTP nový trojvalec 1.0 MPI známy z VW up!, pričom rovnako ako pri najmenšom modeli, bude aj v prípade Pola naladený na max. výkon 44 kW/60 k a 55 kW/75 k. Nad ním sa v ponuke objavuje úplne nový prepĺňaný trojvalec s priamym vstrekovaním paliva 1.0 TSI s výkonom 70 kW/95 k alebo 81 kW/110 k. Objednať sa bude dať aj štvorvalcový agregát 1.2 TSI (66 kW/90 k, 81 kW/110 k), na rozdiel od minulosti však ide o jeho úplne novú generáciu s kódovým označením EA211 (rovnaký motor používa aj Golf VII). Benzínovým vrcholom zatiaľ ostáva motor 1.4 TSI (141 kW/192 k) použitý vo verzii GTI. Novinkou je aj jeho kombinácia s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Zásadných zmien sa však dočkali aj naftové motory. Štvorvalec 1.6 TDI opúšťa bojové pole a uvoľňuje miesto novému trojvalcu 1.4 TDI, naladenému na 55 kW/75 k, 66 kW/90 k a 77 kW/105 k.

VW Polo Kabina

Zdroj: Magazín Fleet, www.flotila.sk

Súvisiace články

Testy, Polo, Verzie GTI

Exkluzívny test: Volkswagen Polo GTI

Testy, Polo, Verzie GTI

Exkluzívny test: Volkswagen Polo GTI

Novinky, Eventy, Polo

V Berlíne sa predstaví celkom nový Volkswagen Polo! Budeme pri tom!

Súvisiace články

Testy, Polo, Verzie GTI

Exkluzívny test: Volkswagen Polo GTI

Testy, Polo, Verzie GTI

Exkluzívny test: Volkswagen Polo GTI

Novinky, Eventy, Polo

V Berlíne sa predstaví celkom nový Volkswagen Polo! Budeme pri tom!