Samuel má napriek mladému veku s Volkswagenmi toľko skúseností, že by sme mu mnohí mohli závidieť. V garáži má krásnu leštenku, Volkswagen Golf Mk2, avšak v minulosti s rovankým modelom pretekal!

Nestáva sa často, že by nám niekto napísal taký dlhý a obsažný príbeh plný emócií a zvratov. Samo má však k Volkswagenom historicky aj geneticky blízko, čo ho postupne priviedlo až k pretekaniu. Nehoda však jeho kariéru prerušila. Samuel sa však nevzdáva a chce začať odznova, s novým autom. Doma zatiaľ schováva krásnu leštenku, na ktorej stále pracuje a na ktorej by rád navštívil legendárny GTI zraz pri Wörthersee. Prečí tajte si jeho príbeh vyrozprávaný jeho vlastnými slovami.

Začalo sa to ešte keď bol môj otec na vojne. U nás boli v kurze škodovky a otec mal nad posteľou na vojne plagát, kde boli v tom čase nové Volkswageny. Boli to modely zo 70-tych až 80-tych rokov, a teda Golf, Jetta, Caddy, Scirocco Mk1, Passat, Santana a podobne. Otec túžil mať Golf 1 a keď sa vrátil z vojny, kúpil si, ako jeden z prvých v okrese a vôbec prvý v dedine, Golf prvej generácie. Neskôr ho predal a kúpil zas iný. Otec menil autá pomerne často, nakoľko s nimi –  ako sa ľudovo povie – „kšeftoval“ a robí tak prakticky do dnes, len už pomenej. Jedno auto má teraz aj niekoľko rokov, nie týždňov, ako to bývalo kedysi. Momentálne jazdí na VW Golf Mk3 1997 1.9 TDI GT 81kW.

Odkedy si pamätám, mali sme doma nejaké poctivé auto – Volkswagen. Pamätám si Golf 1, ktorých sme mali za moje detstvo asi 20, ak nie viac. Červený, biely, modrý, čierny… prosto rôzne. Od malička ma otec viedol k autám a motoršportu, a tak v roku 2008, keď som mal 11 rokov, sme kúpili auto, ktoré sme prestavali na závodný špeciál. Bolo to v zime na prelome rokov  2011/2012. Otec mal v tom čase strieborný Golf 1 a voľba závodného auta padla na Golf druhej generácie, keďže to auto je úplná skladačka. Myslím tým, že sa dá krásne do skrutky rozobrať a zložiť.

V máji roku 2012 som začal svoju závodnú kariéru – najskôr v pretekoch do vrchu a neskôr v autokrose/relykrose. Moja kariéra trvala až do roku 2015. Bola lemovaná veľa veľa úspechmi, ale aj nepeknými momentmi, či už doma alebo v susednom Česku na rôznych podujatiach. Dovtedy som spoznal staré VW do špiku každého dielu a značka sa stala pre mňa srdcovou záležitosťou. Nateraz som musel kariéru prerušiť, pretože v roku 2015 na českej trati PŘEROV došlo k búračke, kde som sa s autom prevrátil na strechu a auto (resp. karoséria) sa stala nepoužiteľnou. So slzami v očiach som závodný špeciál VW Golf MK2 2.0 16V ABF Weber carburators rozobral, karosériu zošrotoval a všetky diely ako motor, podvozok atď. odložil do ďalšieho závodneho auta, ktoré som rozhodnutý postaviť.

 

Bude to Golf Mk1 BERG CUP určený pre preteky do vrchu v triede E1-2000. Bude to náročná stavba – hlavne finančne. Pred pár rokmi som písal  o aj „vám“ do VW so žiadosťou o nejaký sponzoring, ale bohužiaľ, nepodarilo sa… Keby len ten pán/pani, tam úpne hore vo VW vedeli, aký som zarytý a zanietený pre túto značku, možno by sa „zľutovali“ 🙂 Pretekársky Golf Mk1 je môj a otcov sen, odkedy sme to auto prvý krát vôbec videli. Myslim, že to bol práve rok 2009 na Pezinskej babe.

V Roku 2013 sme s otcom zakúpili Golf 1 s neuveriteľnými 112xxx km, ktorý sme kompletne rozobrali a zrenovovali úplne od základu na prakticky nový Golf Mk1. Auto mám dodnes. Kedže je to diesel, rozhodol som sa z neho urobiť presnú repliku verzie GTD . Nikdy to auto nepredám. Je to moje prvé auto a v zime nejazdí. Momentálne je od minulého roka v garáži, ktorú som si kvôli nemu prenajal, a nasledujúci mesiac ho priveziem domov, po zime prebudím a prichystám na sezónu 2017. Zúčastňujem sa s ním na rôznych VW zrazoch, meetingoch a mojím snom je ísť na ňom k rakúskemu jazeru Wörthersee, kde sa od 70-tych rokov koná VW GTI Treffen. Bohužial, vzhľadom na financie sú doteraz veci, ktoré na svojom aute nemám hotové podľa mojich predstáv.To je dôvod, prečo som tam ešte nebol. Mal som možnosť ísť s priateľmi na druhom aute, ale povedal som nie,nakoľko na to miesto pôjdem po prvý krát a vôbec vždy LEN na svojom bejby – jedničke/ajncke/Golfe.

VW je kult. Osobne preferujem tie do roku výroby 2000 a nezáleží na tom, či je to Karmann Ghia , VW T1, moje srdcovky Golf 1, Golf 2 alebo Golf 3… Momentálne mám pre každý deň Golf 2. Je to moje tretie auto, odkedy mám vodičák. Najprv bola jednička. Presne rok dozadu som kúpil golf 2, zrepasoval ho a predal ďalej, aby si žil ešte dlhé roky svoj život a robil niekomu radosť. Teraz mám pre každodenné používanie Golf 2 diesel r.v. 1983 červenej farby. Auto bolo odsúdené na zánik. Mám ho už asi 3 mesiace a od tej doby som na ňom opravil veľa vecí a dodal mu vizáž. Ked ho dokončím, zase ho predám niekomu, komu bude robiť radosť ešte dlhé roky. Je príjemné stretnúť na zraze auto, ktoré človek pár rokov dozazu zachránil pred istou smrťou na šrotovisku. Od mojich 12 tich rokov sme kupovali s otcom veľa golfov prvej a druhej generácie, ktoré boli jednoducho v stave šrotu. Príliš hrdzavé alebo neopraviteľné karosérie. Tieto autá sme rozobrali, karosérie zošrotovali a všetky dobré alebo opraviteľné diely odložili, takže dielov mám doma naozaj dosť, aj keď nie všetky a nie všetko v takom stave, ako by som si predstavoval.

Vedel by som snáď za mojich 20 rokov života napísať o tomto všetkom aj knihu, toľko toho je… Jedným z mojich snov je podpis na mojom aute od človeka , ktorý navrhol dizajn Golfu Mk1. Je ním Giorgetto Giugiaro. Vďaka mu 🙂