Verzie R / 28. február 2020 / 3 minúty ČÍTANIA

Ďalšie R ako plug-in hybrid! Privítajte Volkswagen Touareg R

Volkswagen Touareg bežne predstavuje to "naj", čo značka ponúka. A nový, najrýchlejší Touareg R má tých "naj" okolo seba ešte viac!

Ženeva sa blíži a to je aj dôvod, prečo na blogu chrlíme jednu novinku za druhou. Na túto sme však veľmi zvedaví. Len krátko po tom, čo sme sa rozplývali nad nekonečnými kvalitami Volkswagenu Touareg V8 TDI, predstavila značka ešte lepší a ešte rýchlejší Touareg. Písmeno R sa vracia k názvu vlajkovej lode Volkswagenu, tak sa poďme pozrieť, čo prináša.

Rýchlosť aj do zásuvky

Začnime však trochu netradične: systém Travel Assist funguje v Touaregu R až do rýchlosti 250 km/h! To teda znamená, že Touareg R má nielen maximálnu rýchlosť aspoň  250 km/h, ale že nová generácia systému čiastočne autonómnej jazdy Travel Assist dokáže vďaka najnovším pokrokom v technológiách IQ. DRIVE pracovať až do rýchlosti, ktorú väčšina áut na ceste ani nedokáže dosiahnuť! Pripomeňme, že ostatné modely Volkswagenu s Travel Assistom (Passat, nový GolfCaddy) ho majú funkčný "len" do rýchlosti 210 km/h.

A teraz k tým vzrušujúcim údajom. Touareg R sa spolieha na benzínový šesťvalcový motor 3.0 TSI s výkonom 250 kW (340 k), ktorý dopuje svojou silou ešte aj elektromotor s výkonom 100 kW (136 k). Celkovo tak dokáže Touareg R preniesť na cestu až 340 kW (462 koní) a krútiaci moment 700 Nm.

Áno, Touareg R je plug-in hybrid. Má batériu s kapacitou 14,1 kWh a aj keď čisto elektrický dojazd ešte oficiálne neudávajú (neoficiálne bude okolo 40 km), maximálna rýchlosť 140 km/h v elektrickom režime je pôsobivá. Najmä pri takomto veľkom aute.

Výhodou plug-in hybridnej koncepcie sú okrem nižšej spotreby aj okamžité reakcie na plyn. Ďalšia výhoda je, že pri každodennej ceste napríklad do práce sa spaľovací motor nemusí ani len zapnúť, ak auto doma pravidelne nabíjate.

Stále praktický

Touareg R však napriek športovým génom nestratil nič zo svojich praktických stránok. Stále s ním môžete ťahať až 3,5-tonový príves, dokonca máte k dispozícii aj systém Trailer Assist, ktorý uľahčuje cúvanie s prívesom. Takto môžete manévrovať dokonca na čisto elektrický pohon.

Mechanický pohon 4Motion s diferenciálom Torsen zostal nezmenený. To isté platí o skvelej osemstupňovej automatickej prevodovke.

Vnútri nájdeme nové sedadlá a nový volant, ktorý poznáme z najnovších Volkswagenov. Ten je kapacitný, čo umožňuje systém Travel Assist fungovať bez toho, aby od vás vyžadoval zbytočné pohyby volantom.

 

Volkswagen Touareg R je pre značku prvenstvom v niekoľkých oblastiach. Je to prvý plug-in hybrid s označením R. Zároveň je to prvýkrát, čo je plug-in hybrid najsilnejším modelom značky. Je to prvý plug-in hybrid so systémom Trailer Assist. Je skrátka prvý. Už teraz sa tešíme, až si ho vyskúšame.

The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R
The new Volkswagen Touareg R

Súvisiace články

Novinky, Štúdie a koncepty, ID, Elektrické vozidlá

SUV+coupé+elektrina = Volkswagen I.D. CROZZ

Novinky, Štúdie a koncepty, ID, Elektrické vozidlá

Volkswagen I.D. BUZZ: 374 koní, 4x4, 5 sekúnd, 8 ľudí, 600 km, 0 CO2

Test category

Test

Súvisiace články

Novinky, Štúdie a koncepty, ID, Elektrické vozidlá

SUV+coupé+elektrina = Volkswagen I.D. CROZZ

Novinky, Štúdie a koncepty, ID, Elektrické vozidlá

Volkswagen I.D. BUZZ: 374 koní, 4x4, 5 sekúnd, 8 ľudí, 600 km, 0 CO2

Test category

Test