Novinky, Video, Testy, Touareg / 17. február 2020 / 7 minút ČÍTANIA

Exkluzívny test: Volkswagen Touareg V8 TDI

To, ako dokáže Volkswagen Touareg V8 TDI spájať nespojiteľné vlastnosti a schopnosti, by nemalo byť možné. A predsa. Vyskúšali sme si to najlepšie, čo si od Volkswagenu môžete kúpiť. Na konci nájdete dokonca aj video, kde sme Touareg V8 postavili zoči-voči nevídanému súperovi.

Už ste zažili, že sa s vami pohol vesmír? Sedíte v príjemnej izolácii – v priestore, ktorý vypĺňa vôňa drahej kože a farebné tóny náladového osvetlenia. Z vonkajšieho sveta k vám preniká len obraz. Zvuky okolitého sveta sa cez dvojité akustické okná prenášajú tlmene, akoby sa vám len snívali. Podobne surrealisticky pôsobí aj vaše spojenie s cestou. Je tam, ale to, čo cítite v zadku a chrbte akosi nekorešponduje s tým, čo čakáte od takého nerovného terénu. Veziete sa vo svojom vlastnom vesmíre, v ktorom hrá hudba taká krištáľovo čistá, že vám činely a triangle spôsobujú jemné mravenčenie v uchu a basové tóny vám mäkko nakopávajú srdce do veselšieho života. V tom sa rozhodnete pridať plyn. A celý tento vesmír sa s vami pohne s jemnou, ale zároveň zdrvujúcou razanciou. Kapota viditeľne smeruje smerom nahor, ako keby sa auto chcelo postaviť na zadné kolesá a vás vrazí hlboko do masážnych sedadiel, pričom si uvedomíte, že na dýchanie zrazu musíte vynaložiť aj úsilie. Nie, toto by nemalo byť možné. Vyše 2,3 tony hmoty by nemalo mať právo takto zrýchľovať!

Créme de la créme

Diesel je mŕtvy. Nech žije diesel! Možno si poviete, že ponúknuť dnes v novom aute štvorlitrový osemvalcový motor dopovaný dvoma turbodúchadlami a spaľujúci naftu je hriech. Lenže s čoraz citeľnejšou ofenzívou áut na alternatívny pohon je načase vytiahnuť do boja tie najväčšie kalibre. Alebo sa aspoň lúčiť v ozaj veľkom štýle. Nikto oficiálne nepochoval motor V8 TDI, ale časy sa menia rýchlo... Takže sa poďme pozrieť, ako vyzerá créme de la créme dieselovej technológie v créme de la créme ponuky Volkswagenu.

Volkswagen Touareg sme už na Volkswagenblogu testovali. Jeho motor mal síce "len" šesť valcov a tri litre, no aj to mu stačilo na vysoko nadpriemerné dynamické vlastnosti. S výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom  600 Nm sa ani niet čo čudovať. Ale pripočítajme si ďalší liter objemu, ďalšie dva valce a Wolfsubrská kalkulačka vám vypľuje dosť nelineárne vysoké hodnoty: 310 kW (422 k) a monštruózny krútiaci moment 900 Nm! Deväťsto! Je pravda, že pohotovnostná hmotnosť osemvalcového Touarega poskočila na niečo cez 2 300 kg, ale to by pre túto strojovňu nemalo predstavovať prekážku.

Testovaný Touareg V8 TDI bol vo výbave R-Line. Kombinácia krémovej metalízy a "black pack" balíka so zatmavenou maskou, lištami a kolesami vyzerá skrátka dobre. Stále elegantne, avšak viac športovo a vždy atleticky. Toto Touareg skrátka vie – aj keď je to veľké SUV, jeho karoséria má ostré línie, ktoré ho zoštíhľujú. A k tomu krásnu ladnú siluetu.

Pán motor

Prvé naštartovanie motora ukázalo jeho úžasnú kultivovanosť. Žiadne vibrácie, žiadny klepot. Zvonku jeho dieselový apetít rozpoznajú len tí znalejší vec, ale vnútri nemáte šancu pomaly ani vedieť, že je motor naštartovaný. Stačí sa však dotknúť plynového pedála na neutráli a celým autom pohne do strany.

Pokojná a plynulá jazda, ktorú zabezpečuje aj skvelo vyladená osemstupňová automatická prevodovka, sa môže kedykoľvek zmeniť na akceleráciou, ktorou prekvapíte aj rýchle športové autá. Mohutný záťah deviatich stoviek newtonmetrov pritom prichádza v zamatovom balení, sprevádzaný hutným zvukom osemvalcovej strojovne. Chuť zrýchľovať je pritom takmer rovnaká či idete 100 alebo 200 km/h na nemeckej diaľnici.

Avšak Touareg V8 TDI nie je o rýchlej, agresívnej jazde. Jeho pointa spočíva v pokoji, pod ktorým sa ukrýva obrovský skrytý potenciál. A pri pokojnej jazde v kombinovanom režime dokáže jazdiť za neuveriteľných 8 l/100 km!

Pán podvozok

V tomto Touaregu sme si vyskúšali ešte jednu novinku: aktívne stabilizátory. Tie asi najviac prispievajú k neuveriteľne komfortnej jazde. Auto môžete mať stále nastavené v najkomfortnejšom režime a napriek tomu sa v zákrutách takmer vôbec nenakláňa. V spojení s aktívnym natáčaním zadnej nápravy je tak veľký a ťažký Touareg nepochopiteľne agilný a obratný. Nesmierne ľahko ho na ceste dokážete umiestniť presne tam, kam potrebujete. Nepreháňame, ak povieme, že sa šoféruje s rovnakou ľahkosťou ako Golf. Pritom váži o tonu viac.

Aj na 20-palcových diskoch perfektne tlmí nerovnosti. Máte pocit, akoby ich "zadupal" do zeme. Na dlhých vlnách si zas drží vynikajúcu kontrolu nad karosériou. Nerozhojdá sa. Skrátka máte v každej situácii auto pevne pod kontrolou. Adaptívne tlmiče sú tu evidentne nastavené vynikajúco.

Vyskúšali sme si aj športový režim podvozka. Vtedy sa auto zníži na svojich vzduchových vakoch, aby malo nižšie ťažisko. Tlmiče trochu stvrdnú, ale aj v takomto nastavení je Touareg V8 pohodlnejší než väčšina áut na ceste. A keď chcete, tak je aj rýchlejší. Vynikajúce brzdy a prekvapivá priľnavosť pneumatík vám umožnia jazdiť s ním veľmi rýchlo aj kľukatých a náročných cestách. Veľký výpad kolies vám dovolí rýchlo napredovať aj na rozbitých cestách, kde by ste tvrdšie autá mali problém udržať na vozovke. A spomínali sme už motor?

Pán auto

Volkswagen Touareg V8 TDI je naozaj stelesnenie toho najlepšieho. Aj keby sme chceli byť kritickí, nevieme, čo by sme si na ňom priali inak. Svetlá? Matrix LED svetlá IQ.Light v Touaregu patria k tým najlepším na automobilovom trhu. A ešte sú aj podporené systémom nočného videnia. Sedadlá? Možno nevyzerajú ako fotele v niektorých limuzínach, ale ponúkajú fantastickú masáž a dokážete si ich nastaviť vo všetkých smeroch – vrátane zovretia bočníc operadla a dokonca aj sedáka. Multimédiá? Lepšiu obrazovku než 15-palcovú jednotku čo odpudzuje odtlačky prstov nepoznáme. Podvozok ako jeden z mála na trhu SUV dokáže kombinovať skutočný komfort a agilné jazdné vlastnosti. Motor má neskutočný výkon a pritom vás netrestá hriešnou spotrebou, keď ten výkon nepotrebujete. Priestor? Individuálne nastaviteľné sedadlá a 810 litrový kufor musia presvedčiť naozaj každého.

Áno, toto všetko niečo stojí. Avšak nezabúdajte, že Touareg V8 TDI má bohatšiu základnú výbavu a už v sérii má napríklad aj vzduchový adaptívny podvozok.

Na záver máme pre vás ešte aj video. Dokáže Touareg V8 držať krok s lietadlom?

Volkswagen Touareg V8 TDI 006
Volkswagen Touareg V8 TDI 001
Volkswagen Touareg V8 TDI 007
Volkswagen Touareg V8 TDI 004
Volkswagen Touareg V8 TDI 002
Volkswagen Touareg V8 TDI 017
Volkswagen Touareg V8 TDI 012
Volkswagen Touareg V8 TDI 018
Volkswagen Touareg V8 TDI 014
Volkswagen Touareg V8 TDI 021
Volkswagen Touareg V8 TDI 020
Volkswagen Touareg V8 TDI 019
Volkswagen Touareg V8 TDI 016
Volkswagen Touareg V8 TDI 024
Volkswagen Touareg V8 TDI 022
Volkswagen Touareg V8 TDI 015
Volkswagen Touareg V8 TDI 023
Volkswagen Touareg V8 TDI 013
Volkswagen Touareg V8 TDI 010
Volkswagen Touareg V8 TDI 009
Volkswagen Touareg V8 TDI 008
Volkswagen Touareg V8 TDI 005
Volkswagen Touareg V8 TDI 003

Súvisiace články

Video, Ambasádori, Lifestyle, Touareg

To, čo vidí v noci Touareg 130m predsebou, tak to je úroveň NASA - Milan Junior Zimnýkoval

Testy, Touareg

Euro NCAP: 5 hviezdičiek pre Touareg!

Novinky, Eventy, Golf, Verzie GTI

Volkswagen Golf GTI TCR: Najrýchlejšie GTI!

Súvisiace články

Video, Ambasádori, Lifestyle, Touareg

To, čo vidí v noci Touareg 130m predsebou, tak to je úroveň NASA - Milan Junior Zimnýkoval

Testy, Touareg

Euro NCAP: 5 hviezdičiek pre Touareg!

Novinky, Eventy, Golf, Verzie GTI

Volkswagen Golf GTI TCR: Najrýchlejšie GTI!