Toľko sme o ňom písali, konečne sme si ho mohli v španielskej Málage aj vyskúšať! Aký je Golf Alltrack naozaj?

SKVELÝ! Vyšší podvozok sa pocitovo takmer vôbec nepodpísal pod horšie jazdné vlastnosti. Naopak, pri jazde v meste si ho nebudete môcť vynachváliť. Náš kus bol vybavený adaptívnym podvozkom DCC. V jeho komfortnom režime sme boli unesení jeho skvelým filtrovaním hrboľov, jám, spojov, spomaľovačov… Alltrack sa choval ako limuzína. Pod kapotou sme mali patrične silný motor 2,0 TDI naladený na výkon 184 koní a s ním dokázal Alltrack pokoriť v ústyhodnom tempe akúkoľvek cestu.

Volkswagen Golf Alltrack

Na rozbitejšej kľukatej ceste sa oplatí zvoliť režim Normal, ktorý stále výborne tlmí nerovnosti, ale Alltrack sa s ním menej nakláňa a ochotnejšie mení smer. Skvelý kompromis na každú príležitosť. Keď sa cesta zmení na kvalitnú a príjemne zatáčkovú, je režim Sport doslova balzamom na dušu športovo založeného šoféra. Čo tam po vyššej karosérii, Golf Alltrack vymetá zákruty s absolútnou istotou a nemohli sme sa pri rýchlej jazde neusmievať. Kto by to do rodinného kombíka s oplastovanou karosériou povedal, však? Výjazdy z ostrých zákrut sa dajú zvládnuť pod plným plynom, pohon všetkých štyroch kolies 4Motion sa stará o dokonalú trakciu.

Volkswagen Golf Alltrack

Studená technika je však šikovne doplnená inteligentnou elektronikou, ktorá z relatívne jednoduchého pohonu 4×4 založeného na Haldexe piatej generácie dokáže spraviť ozajtného majstra v na ceste aj v teréne. Presvedčili sme sa o tom na off-road trati pri okruhu Ascari, kde sme nasledovali ozajstné off-road auto – Volkswagen Touareg. Je tu systém XDS+, ktorý pomocou pribrzďovania jednotlivých kolies v zákrutách, pri akcelerácii a pri brzdení simuluje samosvorný diferenciál. Potom je tu ešte systém EDL (Electronic Differential Lock), ktorý zas dokáže simulovať uzávierku diferenciálu na každej náprave, dokonca aj medzinápravový diferenciál. Znie to komplikovane, ale v praxi to funguje jednoducho: aj keď má Alltrack iba dve kolesá na zemi, dokáže sa pohnúť z miesta a vyhrabať sa aj z tých najošemetnejších situácií. Aj vďaka inému tvaru nárazníkov a vyššiemu podvozku (+20 mm zdvihnutý podvozok, +10 mm väčšie kolesá) je nájazdový uhol Alltracku prekvapivo veľký a nešuchnete nosom ani keď sa vám zdá, že idete naraziť do takmer kolmej steny. Keď sa po nej následne úplne bez problémov vyhrabete hneď za Touaregom, zostane vám visieť sánka a rozmýšľate, kde na Slovensku by ste jeho vlastnosti vedeli využiť na 100%. My nad tým rozmýšľame do teraz…

Volkswagen Golf Alltrack

Z testovania na off-road trati máme aj video, tak si ho neváhajte pozrieť! 😉

Komentáre