Testy, Arteon / 1. jún 2017 / 9 minút ČÍTANIA
Exkluzívne! Volkswagen Arteon a prvé dojmy z jazdy

Ako sme avizovali vo včerajšom rýchlom článku, prinášame vám kompletné prvé dojmy a najnovšie informácie z prezentácie nového modelu Volkswagen Arteon, ktorá sa odohrávala v Hannoveri. Vrátili sme sa z nej nadšení a hrdí.
Arteon totiž predčil naše vysoké očakávania a zaradil sa medzi top modely vo svojej triede, a to ako jazdnými vlastnosťami, tak aj konektivitou či bezpečnostnými systémami. To prvé, čo vás na ňom upúta, je však dizajn. Arteon dostal ešte pred svojim uvedením na trh niekoľko ocenení za svoj strhujúci look a my sa nečudujeme. Na ceste pôsobí Arteon rázne, dynamicky, dominantne a asertívne. Najviac mu sadne hlboká žltá metalíza "Kurkuma Yellow", avšak jeho muskulatúrne krivky so sexi rozšírenými zadnými blatníkmi sa pekne vynímajú aj v bordovej metalíze, či sivej "Urano Grey".
Arteon je evidentne veľké auto, so širokým postojom a nízkou siluetou. Jeho dlhá kapota evokuje silu skrývajúcu sa pod ňou, pričom bezrámové okná dverí pripomínajú povahu luxusného gran turisma. Najdiskutovanejšou časťou Volkswagenu Arteon je jeho nová maska chladiča s 3D prednými svetlami. Ubezpečujeme vás, že naživo vyzerá výborne a keď ju zbadáte v spätných zrkadlách, stiahnete sa radšej na kraj. Dizajnovo je Volkswagen Arteon veľmi podarený kúsok.
Obzvlášť verzia R-Line má veľmi pekný dizajn interiéru so športovým volantom a sedadlami. Sú tu použité samé kvalitné materiály, pričom spracovanie je na veľmi vysokej úrovni. Digitálny prístrojový štít Active Info Display má jemne pozmenenú grafiku - je jednoduchšia, no o to elegantnejšia. Do tohto auta sa náramne hodí. Obrazovka navigácie s uhlopriečkou 9,2 palca je pekne "zliata" so svojim okolím. Trochu nám tu chýbali hardvérové tlačidlá, ale pekný dizajn niečo stojí a aj na toto sa dá zvyknúť. Vyskúšali sme si ovládanie gestami a fungovalo výborne. Celkovo sme sa v Arteone cítili veľmi príjemne. Napriek podobnej vnútornej koncepcii s Passatom sme tu mali oveľa luxusnejší celkový dojem. Možno to bolo výhľadom na tú obrovskú kapotu pred nami :-) .
Základnou novou schopnosťou Arteonu je PREDVÍDAŤ. Auto totiž používa viac senzorov, aby vedelo lepšie interagovať so svojim prostredím. Na to sa spolieha nová generácia asistenčných systémov, ktoré ponúkajú rozšírenú funkcionalitu:
- Proaktívna ochrana pasažierov po novom používa aj zadné senzory a predvída náraz do vášho vozidla zozadu. Auto tak pred kolíziou zatvorí strešné okno, zatvorí všetky okná (nechá iba malú štrbinku), nastaví sedadlá do správnej polohy a pritiahne všetky bezpečnostné pásy, aby vám v prípade kolízie poskytlo maximálnu ochranu.
- Systém Emergency Assist je schopný nie len auto bezpečne zastaviť, ak sa vodič zo zdravotných dôvodov alebo kvôli mikrospánku prestal venovať riadeniu. Po novom dokáže po prebehnutí všetkých možných výstrah a brzdení v snahe prebrať vodiča aj autonómne zmeniť jazdný pruh a stiahnuť sa z ľavého pruhu na krajnicu pravého (v ľavostrannej premávke zas opačne). Dáva pritom pozor na premávku blížiacu sa zozadu. Napokon bezpečne zastaví s blikajúcimi výstražnými svetlami.
- Inteligentné adaptívne LED svetlá už nereagujú iba na natočenie volantom, ale predvídajú zákrutu na základe údajov z GPS a máp. Arteon teda do zákruty (alebo križovatky) zasvieti až o sekundu skôr, než do nej zatočíte. Táto funkcia je dostupná najmä pri zapnutom GPS navádzaní.
- Adaptívny tempomat ACC je taktiež napojený na GPS a prispôsobuje rýchlosť vozidla nie len premávke pred vami, ale aj profilu cesty. Pred zákrutami teda patrične spomalí, pričom rozpoznáva aj dopravné značky a obmedzenia. Rovnako je schopný automaticky znížiť rýchlosť v obci, pred kruhovými objazdmi a križovatkami. Vy si môžete dodatočne nastaviť toleranciu voči rýchlostným limitom, takže Arteon pôjde vždy o napr. 5 km/h rýchlejšie alebo pomalšie, než je aktuálny rýchlostný limit.
Samozrejme, že všetky ostatné asistenčné systémy (Area View, Front Assist, poloautonómna jazda v zápchach, asistent cúvania s prívesom...) sú k dispozícii tiež.
Medzi ďalšie talenty musíme označiť motory. Na prezentácii sme si mohli vyskúšať dva: 2,0 BiTDI s výkonom 176 kW (240 koní) a krútiacim momentom 500 Nm, alebo športovejší benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 206 kW (280 koní) a krútiakom 350 Nm. Oba motory spolupracovali s pohonom 4Motion a novou, sedemstupňovou prevodovkou DSG. Kým diesel nás potešil svojim obrovským krútiacim momentom, pružným zrýchlením a schopnosťou jazdiť aj hlboko pod 6 l/100 km, ozajstnou hviezdou bol práve benzíniak. Jeho 280 koní je veľmi životaschopných a v športovom režime dokážu aj pekne zaerdžať. Na voľnobehu zas o motore takmer neviete. Oba motory sú skvelé na diaľnicu, veď BiTDI dosahuje maximálku 245 km/h, TSI dokonca 250. Ani v týchto vysokých rýchlostiach sa však netreba báť - Arteon sa vďaka dynamickému progresívnemu riadeniu ovláda ľahko.
K dispozícii bude s niekoľkými motormi. Dieselový základ tvorí jednotka 2,0 TDI naladená na 110 kW (150 k). K dispozícii je aj výkonnejšia verzia s výkonom 140 kW (190 k), ktorá sa kombinuje s pohonom 4Motion. Vrcholom je verzia biturbo, ktorú sme testovali aj my. Benzínové motory začínajú s novou jednotkou 1,5 TSI naladenou na 110 kW (150 k). Ďalej je k dispozícii motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) a vrcholom je tiež nami testovaný model s výkonom až 280 koní.
Tak, čo hovoríte? My sme z nášho nového prírastku doslova nadšení a veľmi sa tešíme, keď ho podrobíme domácemu testu. Ktorý Arteon by ste si vybrali vy? Výbavu, motorizáciu, verziu a farbu nám napíšte do komentov nižšie :-) .




















Facebook Mail | |
prva jazda technika premiéra Volkswagen Arteon coupe Arteon kupe limuzina hannover VW Arteon zaujimavosti |