Novinky, Lifestyle, Golf / 21. marec 2017 / 7 minút ČÍTANIA

Exkluzívny test: Nový Volkswagen Golf 1,0 TSI

Nový Volkswagen Golf sme pre vás otestovali už aj v domácich podmienkach. Začali sme najdostupnejšou verziou s novým motorom 1,0 TSI.

Ani to nie je tak dávno, čo sme boli nový Golf otestovať na Malorke a už sa dostal aj k nám. Je to fešák – jemné zmeny na karosérii ho zreteľne omladili, pričom mu však nevzali jeho pekný a nadčasový "Golf look". Nové LED predné aj zadné svetlá mu veľmi pristanú.

Ak sa čudujete, prečo v každom prednom svetlomete nesvietia oba LED elementy v tvare "U", tak vysvetlenie nájdete pod kapotou. Trojvalec TSI má totiž špecifické denné svietenie. Aj my sme boli prekvapení :-) Detaily zmien na novom Golfe nájdete v článku z Malorky, tu sa poďme sústrediť na auto, od ktorého sme mali kľúče my!

Interiér nového Golfu je nám veľmi dobre známy, pretože sa koncepčne od predchádzajúcej generácie líši iba v malých detailoch. Najväčšou zmenou prešla stredová konzola. Tá bola osadená informačno-zábavným systémom "Composition Media", ktorý má teraz väčší dotykový displej s uhlopriečkou až 8 palcov. Je elegantne prekrytý jedným kusom lesklého skla, ktoré pohltilo aj kedysi hardvérové tlačidlá. Na pohľad je to veľmi pekné. O čitateľnosť displeja sa vďaka výbornému rozlíšeniu a dobrému jasu netreba báť ani za slnečných dní. Jedinou nevýhodou sú odtlačky prstov, ktoré na lesklom krycom skle vyniknú viac. Ovládanie gestami náš Golf nemal, ale zato si ponechal aspoň dva otočné ovládače – jeden na hlasitosť a druhý multifunkčný. To nás veľmi teší, pretože to je praktické riešenie. Nový "infotainment" má vylepšenú konektivitu a krajšiu grafiku, takže pôsobí modernejšie. Jeho reakcie na dotyk sú rýchle a animácie plynulé. Tak to má byť.

To isté sa dá povedať aj o digitálnom prístrojovom štíte Active Info Display. Hovoríme však zo skúsenosti, pretože náš Golf ním nebol vybavený :-). V základe sú totiž stále k dispozícii klasické budíky, čo iste poteší aj tradicionalistov. Medzi budíkmi sa aj tak nachádza displej (za príplatok dokonca farebný), ktorý zobrazuje všetky potrebné informácie, aj keď nie naraz v takom počte, ako to umožňuje Active Info Display. Reálne vás to však počas jazdy nebude trápiť.

Ostatné veci v interiéri Golfu zostali po starom, a teda sú veľmi dobré. Predné sedadlá sú príjemne tvarované, pohodlné a podržia aj v zákrutách, pričom to vodičovo ponúka aj príjemnú masážnu funkciu v oblasti krížov. Na dlhších cestách je to na nezaplatenie. Poloha za volantom je už tradične volkswagenovsky dobrá a vďaka širokej škále nastavenia volantu si sem pohodlne sadne naozaj každý. Pripomíname, že to nie je štandard pri všetkých dnešných autách.

 

Na to, že Golf je relatívne kompaktný hatchback, ponúka dosť miesta aj na zadných sedadlách, pričom batožinový priestor má objem využiteľných 380 litrov a dá sa ešte zväčšiť ich sklopením do roviny. Ponúka aj dvojité dno s dvoma polohami, takže o variabilitu je postarané.

Je čas vydať sa na cestu a vyskúšať nový trojvalec 1,0 TSI. Ten štartuje trochu hlučnejšie, než sme zvyknutí pri ostatných motoroch Volkswagenu, ale rýchlo sa ustáli do prekvapivo veľmi tichého a pokojného voľnobehu. Mnoho trojvalcov trasie autom, tento však nie. Aj pri prešliapnutí plynu je auto veľmi pokojné. Náš Golf mal výbornú manuálnu prevodovku, ale ak niekomu viac vyhovuje sedemstupňová prevodovka DSG, aj tá je k dispozícii.

Pohýňanie sa s Golfom je vďaka výbornej odozve na plyn veľmi jednoduché. Auto pritom neskáče, ako množstvo moderných áut a dá sa s ním jazdiť krásne plynulo. Jedine otáčky odporúčame držať trochu vyššie - motor sa totiž najlepšie cíti v pásme od 1600 otáčok.  Odolajte pokušeniu poslúchnuť asistent radenia a jazda bude príjemnejšia, pričom sme zistili, že vôbec neminiete viac paliva. Trojvalec 1,0 TSI sa skrátka lepšie cíti v trochu vyšších otáčkach, než jeho štvorvalcoví súrodenci.

S trojvalcovým Golfom sa dá inak jazdiť tak, že ani nerozmýšľate, čo vlastne máte pod kapotou. A to platí aj o jazdnej dynamike. Nový Volkswagen Golf 1,0 TSI má totiž výkon až 81 kW (110 koní) a krútiaci moment 200 Nm! Zrýchlenie z 0 na 100 km/h mu tak trvá iba 9,9 sekundy a na nemeckej diaľnici ho rozkotúľate až na maximálnu rýchlosť 196 km/h! To sú veľmi slušné parametre. Aj spoza volantu sú pocity z motora dobré. Príjemne nás prekvapil subjektívne veľmi dobrý "ťah" motora už od 1 800 otáčok, pričom pri 2000 otáčkach zo seba už vydával svoje maximum a dalo sa s ním jazdiť svižne najmä v mestských rýchlostiach. Mimomestské predbiehacie manévre si už treba trochu naplánovať, ale aj tu nás Golf milo prekvapil. Zvuk motora je v stredných otáčkach veľmi dobre odizolovaný. Na diaľnici reálne motor vôbec nie je počuť. V meste sa zas jeho milý, jemne chrapľavý zvuk dostane do kabíny iba výnimočne, pričom v žiadnom prípade neotravuje. Skôr naopak.

Spotreba motora 1,0 TSI je veľmi dobrá, ak sa neponáhľate. Vtedy sa s ním mimo mesta dá jazdiť aj za 4,6 l/100 km pri normálnej jazde. Ani pri rýchlejšom tempe, vyššom zaťažení  a pri jazde na diaľnici si motor nepýta neadekvátne veľa paliva. Pri svižnom tempe s predbiehaniami nám vyšla spotreba mimo mesta okolo 5,6 l/100 km, na diaľničnom úseku Bratislava - Lozorno v dosť silnom protivetre zas 7,2 l/100 km. Pri lepších podmienkach sa dá na diaľnici jazdiť aj za necelých 6 l/100 km. Netreba však zabúdať, že najväčšou výhodou motora 1,0 TSI nie je spotreba, ale cena. Nový Golf s týmto motorom vo výkonovej verzii 81 kW je v priemere o takmer 1000 Eur lacnejší, než Golf s motorom 1,4 TSI 92 kW. Model 1,0 TSI s ešte nižším výkonom (63 kW/85 k) sa zas postaral o vynikajúcu minimálnu cenu nového Golfu. Tá sa teraz začína už na hladine 14 290 Eur!

Čo sa týka jazdných vlastností, tak Golf 1,0 TSI je hotová hviezda. Na predku je o 30 kg ľahší a tak zatáča ako divý a je mimoriadne agilný. Podvozok Golfa zostal oproti predfaceliftovej verzii prakticky nedotknutý, to však vôbec nevadí. Volkswagen Golf jazdí parádne. Nie je problém si s ním doslova užiť zákruty, avšak jeho odpruženie zároveň nádherne tlmí nerovnosti všetkých druhov a žehlí aj tie horšie slovenské cesty. Problémy mu nerobia ani prepadnuté krajnice. Je to naozaj etalón vo svojej triede, pričom najviac vyniká svojou stabilitou a výbornou čitateľnosťou. Ešte drobná poznámka k novým LED svetlám: svietia naozaj vynikajúco.


Nové asistenčné systémy sme neskúšali, lebo sme nenašli chodcov – dobrovoľníkov, ktorí by nám ochotne skočili do cesty, aby sme si vyskúšali nový Front Assist a núdzové brzdenie v meste s rozpoznávaním chodcov :-). Celkovo však máme z Golfa pozitívne dojmy a vy sa môžete tešiť na ďalšie testy iných verzií s inými motormi ;-). Sledujte nás!

Ďalšie informácie o modeli Volkswagen Golf nájdete na stránke www.vw.sk .

Pre kompletný cenník modelu Volkswagen Golf kliknite SEM.

Volkswagen Golf 1,0 TSI 030
Volkswagen Golf 1,0 TSI 028
Volkswagen Golf 1,0 TSI 037
Volkswagen Golf 1,0 TSI 031
Volkswagen Golf 1,0 TSI 036
Volkswagen Golf 1,0 TSI 034
Volkswagen Golf 1,0 TSI 041
Volkswagen Golf 1,0 TSI 025
Volkswagen Golf 1,0 TSI 022
Volkswagen Golf 1,0 TSI 045
Volkswagen Golf 1,0 TSI 042
Volkswagen Golf 1,0 TSI 023
Volkswagen Golf 1,0 TSI 026
Volkswagen Golf 1,0 TSI 016
Volkswagen Golf 1,0 TSI 015
Volkswagen Golf 1,0 TSI 004
Volkswagen Golf 1,0 TSI 003
Volkswagen Golf 1,0 TSI 002
Volkswagen Golf 1,0 TSI 001
Volkswagen Golf 1,0 TSI 011
Volkswagen Golf 1,0 TSI 010
Volkswagen Golf 1,0 TSI 009
Volkswagen Golf 1,0 TSI 008
Volkswagen Golf 1,0 TSI 007
Volkswagen Golf 1,0 TSI 006
Volkswagen Golf 1,0 TSI 005
Volkswagen Golf 1,0 TSI 027
Volkswagen Golf 1,0 TSI 039

Súvisiace články

Testy, Golf

Test: Volkswagen Golf Sportsvan 1,5 TSI 130 k

Video, Lifestyle, Golf, Verzie R

Volkswagen Golf R + Akrapovič + lepšie brzdy = totálna eufória!

Novinky, Štúdie a koncepty, Golf, Verzie GTI

Pod kožou: Volkswagen Golf GTI First Decade

Súvisiace články

Testy, Golf

Test: Volkswagen Golf Sportsvan 1,5 TSI 130 k

Video, Lifestyle, Golf, Verzie R

Volkswagen Golf R + Akrapovič + lepšie brzdy = totálna eufória!

Novinky, Štúdie a koncepty, Golf, Verzie GTI

Pod kožou: Volkswagen Golf GTI First Decade