Novinky, Tiguan / 17. jún 2023 / 3 minúty ČÍTANIA
Nový Volkswagen Tiguan na oficiálnych fotografiách! Pozrite si interiér úplne bez maskovania
Svetová premiéra nového Volkswagenu Tiguan sa uskutoční na jeseň, prvé kusy uvidíme na Slovensku už začiatkom budúceho roka.
Tiguan je už roky celosvetovo najpredávanejším modelom značky Volkswagen. Od svojho debutu na jeseň 2007 si toto SUV zadovážilo viac ako 7,4 milióna zákazníkov z celého sveta. Teraz prichádza čas na úplne novú generáciu, ktorá má ambíciu nadviazať na úspechy svojho predchodcu.
Na novej platforme. Tiguan bude postavený na modernizovanej modulárnej platforme s označením MQB evo. Tá bola prispôsobená pre lepšie využitie alternatívnych foriem pohonu, vrátane plug-in hybridného ústrojenstva. Vďaka technickým úpravám bude môcť Tiguan disponovať väčšou trakčnou batériou, ktorá v prípade plug-in hybridnej konfigurácie poskytne až 100 km elektrického dojazdu na jedno nabitie. Nová platforma sľubuje tiež rýchlejšie nabíjanie nielen striedavým prúdom (AC), ale aj jednosmerným prúdom (DC) už v štandardnej výbave. Okrem verzie eHybrid bude Tiguan aj naďalej dostupný s turbodieselovými motormi (TDI), preplňovanými benzínovými motormi (TSI) či mild-hybridnými preplňovanými benzínovými motormi (eTSI).
Manuálu zvoní umieračik. V budúcnosti sa bude Tiguan ponúkať výhradne s automatickou prevodovkou (DSG). Podobne ako v modeloch Volkswagen ID. sa teraz režim prevodovky mení pomocou voliča na stĺpiku riadenia vpravo pri volante s jednoduchým princípom ovládania. Prepínač sa otáča dopredu na "D" pre jazdu vpred a dozadu na "R" pre jazdu vzad, zatiaľ čo parkovacia brzda sa aktivuje stlačením tlačidla z bočnej strany.
Elektronicky riadené odpruženie pre väčší komfort a dynamiku. MQB evo so sebou prináša tiež novú generáciu adaptívneho odpruženia DCC a voliteľného DCC Pro s dvojventilovými tlmičmi. Nový model je teraz navyše sériovo vybavený manažérom dynamiky vozidla. Vďaka systému Vehicle Dynamics Manager, ktorý vykonáva zásahy do brzdenia samostatne pre každé koleso a aktívne nastavuje tvrdosť tlmičov, sú jazdné vlastnosti neutrálnejšie, stabilnejšie, agilnejšie a presnejšie. Tento pokrok sa na palube prejaví zvýšeným komfortom, ako aj výrazne lepším výkonom v rýchlych zákrutách.
Moderný, no stále intuitívny. Interiér modelu Tiguan bol prepracovaný a navrhnutý tak, aby Volkswagen zohľadnil špecifické požiadavky zákazníkov na intuitívne ovládanie. Tiguan napríklad prichádza na trh s novo vyvinutým kokpitom a novým systémom infotainmentu. Na obrazovke s uhlopriečkou až 38 centimetrov (15 palcov) sa prehľadne zobrazujú dôležité funkcie, ako je navigácia, hudba a klimatizácia s možnosťou ich prispôsobenia cez rýchly prístup. Na stredovej konzole sa nachádza aj ovládač Driving Experience Control. Otočným ovládačom s vlastnou mini obrazovkou možno ovládať režim jazdy, hlasitosť rádia alebo farby náladového osvetlenia. Vysokokvalitné materiály, novo vyvinuté sedadlá a účinná zvuková izolácia zvyšujú hodnotu a komfort. Najmä v spojení s novým "akustickým balíkom" (na želanie) je Tiguan navrhnutý tak, aby poskytoval hlukový komfort prémiovej triedy. Stredové konzoly ponúkajú aj viac úložného priestoru. Tiguan bude na želanie k dispozícii s prednými sedadlami ergoActive. Tieto sedadlá sú, okrem iného, vybavené pneumatickým nastavením bedrovej opierky v štyroch smeroch a 10-komorovou funkciou tlakovej bodovej masáže v operadlách - teda prvkami, ktoré sa zvyčajne nachádzajú v modeloch prémiovej triedy.
Stále praktický. Nový Tiguan narástol do dĺžky približne o tri centimetre. Výška, šírka a rázvor náprav zostávajú takmer identické s predchodcom. Objem batožinového priestoru novej generácie ukazuje, ako dobre je využitý priestor: hoci je SUV len o niečo dlhšie, objem batožinového priestoru sa zväčšil o 33 litrov na 648 litrov (pri naložení do výšky operadiel zadných sedadiel).
Facebook Mail | |
Tiguan nová generácia predstavenie Volkswagen Tiguan PHEV SUV |