Lifestyle, Golf, Verzie R / 11. december 2021 / 3 minúty ČÍTANIA

Rýchle kombi než to bolo cool: Kam siahajú korene Golfu R Variant?

Keď sa stretne najnovší Volkswagen Golf R Variant so svojím 25-ročným predchodcom v podobe Golfu III Variant VR6 syncro na zakrútených okreskách, možno z toho vznikne zaujímavá debata.

Výkonné kombíky mali vždy čosi do seba. Na prvý pohľad by ste nepovedali, čo skrývajú pod kapotou. Výkon sa predsa spája skôr so siluetou kupé.

Hlavne nenápadne

Dnešný Golf R Variant je v modrej Lapiz Blue predsa len púta dosť pozornosti. So štyrmi koncovkami výfuku, veľkými kolesami a agresívne tvarovanými nárazníkmi je na prvý pohľad jasné, že ak chcete zvíťaziť v semaforových šprintoch, radšej si za súpera vyberte niečo iné. Výkon 235 kW (320 koní) a pohon všetkých štyroch kolies totiž stále dokonale praktický Golf R Variant vystrelí na stovku za menej ako 5 sekúnd.

Golf III Variant VR6 syncro – ten skôr dokázal prekvapiť. Zozadu mal len dva nenápadné, k zemi ohnuté výfuky. Zboku ho prezrádzali väčšie viaclúčové kolesá od BBS a o 20 mm znížený podvozok a vpredu ho predstavil znak VR6. Keď ste však tieto nápovedy nehľadali, často ste nemohli tušiť, že tento Golf kombi má pod kapotou 2,9-litrový šesťvalec! A veľa príležitostí na stret s ním nebudete mať, pretože v Nemecku ich je momentálne na cestách menej ako 100!

A prečo VR6? Pretože ide o vidlicový šesťvalec so spoločnou hlavou valcov. Uhol rozovretia valcov je veľmi malý, preto tento motor je akýmsi medzistupňom medzi vidlicovým šesťvalcom (V6) a radovým šesťvalcom (R6). Preto VR6!

Takéto auto so šesťvalcom pod kapotou a s výkonom 140 kW bolo pred 25 rokmi prvou triedou na kolesách. Dnes latku určuje Golf R Variant s viac ako o polovicu vyšším výkonom. Tak ako kedysi model VR6, aj dnes je Golf R Variant ďaleko pred svojimi rivalmi. A veľa ich nemá, pretože málokto ponúka takýto výkon v praktickej karosérii kombi.

Iná dynamika, rovnaký prísľub

Úpravy Golfu III pre verziu VR6 syncro neboli rozsiahle. Väčšie brzdy, nižší podvozok a prepracovaná predná náprava, ktorá poskytovala precíznejšie reakcie na riadenie. O pohon 4 × 4 sa staral systém syncro.

Pointa tohto modelu tkvela v praktickom výkone. Napriek veľmi slušným jazdným vlastnostiam ho klienti využívali najmä ako pracovného koňa – rýchleho a spoľahlivého. Nehľadali zábavu v zákrutách, skôr oceňovali dostatok výkonu na predbiehanie a ozaj rýchle presuny po diaľnici. Lahodný, nezameniteľný zvuk motora VR6 bol príjemným bonusom.

Dnes je Golf R Variant zameraný najmä na šoféra. Preto ponúka rozsiahlo upravený podvozok s agresívnejšou geometriou, špeciálne jazdné režimy, adaptívne tlmiče a v neposlednom rade aj aktívny zadný diferenciál schopný pozvať zadnú časť Golfu R Variant do tanca kedykoľvek si na to šofér zmyslí. Nezabúda však ani na svoje pôvodné poslanie, a tým je schopnosť komfortne a bezpečne prepraviť celú rodinu aj s batožinou kamkoľvek, v akomkoľvek počasí.

Golf VR6 vs Golf R Variant 001.jpg
Golf VR6 vs Golf R Variant 002.jpg
Golf VR6 vs Golf R Variant 003.jpg
Golf VR6 vs Golf R Variant 004.jpg
Golf VR6 vs Golf R Variant 005.jpg
Golf VR6 vs Golf R Variant 006.jpg

Súvisiace články

Novinky, Golf, Verzie R

PokRRRačujeme! Volkswagen Golf R Variant

Golf, Verzie R

Toto je nový Golf R. Má driftovací režim!

Eventy, Tiguan, Verzie R

Exkluzívna prvá jazda: Volkswagen Tiguan R

Súvisiace články

Novinky, Golf, Verzie R

PokRRRačujeme! Volkswagen Golf R Variant

Golf, Verzie R

Toto je nový Golf R. Má driftovací režim!

Eventy, Tiguan, Verzie R

Exkluzívna prvá jazda: Volkswagen Tiguan R