Novinky, Golf, Touareg, ID / 8. apríl 2020 / 4 minúty ČÍTANIA
Sumár (ne)ženevských premiér Volkswagenu je pestrý. Čo sa však stane s autosalónmi?
Volkswagen na nás v termíne zrušeného ženevského autoslónu vytiahol skromnú, no zároveň pestrú paletu noviniek. Pozrieť sa na zoznam premiér s väčším nadhľadom, je vidno jasnú tendenciu. Aj napriek tlakom na znižovanie emisií sme spoznali štyri športové modely. Tie však doplnila vízia blízkej elektrickej budúcnosti v podobe Volkswagen Concept ID.4. Po tomto týždni má ale automobilový svet na perách otázku. Čo bude v budúcnosti s autosalónmi?
Volkswagen Touareg R
Najsilnejší Volkswagen Touareg aktuálnej generácie prichádza na trh s jednou fintou. Ide totiž o takzvaný hybrid do zásuvky a svojím výkonom dokáže dať na lopatky aj osemvalcovú cestnú lokomotívu Touareg V8 TDI. Výkon však v prípade tejto novinky nie je všetkým.
Lákodlom Touarega s prívlastkom R je sú asistenčné systémy novej generácie, ktoré dovoľujú autu jazdiť pri maximálnej rýchlosti v semi-autonómnom režime. No a to je skutočne obdivuhodný pokrok.
Volkswagen Golf GTI, GTD a GTE
V športovom duchu sa niesla aj ďalšia, no tentokrát rovno troj-premiéra. Volkswagen predstavil svetu ôsmu generáciu legendárneho Golfu v troch rýchlych vyhotoveniach. Privítajte Volkswagen Golf GTI, GTD a GTE. Kým je však svet rýchlych hatchbackov poznačený vulgaritou a výraznými dizajnérskymi prvkami, rýchle Golfy držia tradíciu vysokého výkonu zabaleného do diskrétnej podoby. Presne tak, ako sa svetu predstavila prvá generácia slávneho hranatého GTI.
Z ponuky by si mala vybrať skutočne široká verejnosť, keďže každá jedna verzia prichádza s iným typom pohonu. Verzia GTI je klasický hot-hatch ako ho poznáme. Pod kapotou nájdete poctivý benzínový dvojliter, ktorý posiela výkon na predné kolesá cez manuálnu alebo dvojspojkovú prevodovku DSG, cez náruč elektronického diferenciálu.
Verzia GTD je, jednoducho povedané, úspornou variantou rýchleho auta určeného na dlhé trate. Príjemným prekvapením sa však stáva plug-in hybridná verzia GTE, ktorá ponúkne ako jazdu bez emisných výčitiek, tak aj výkon zhodný so samotnou verziou GTI.
Produkčná verzia ID.3 Volkswagen Concept ID.4
Popri premiérach športových modelov sa však momentálne deje ešte zaujímavejší úkaz. Tým je začiatok tretej veľkej epochy v histórii automobilky Volkswagen. Na jej začiatku stojí aktuálne predstavený plne elektrický model Volkswagen ID.3, ktorý prichádza na svetlo sveta v produkčnej a plne konfigurovateľnej podobe. Jeho trojica verzií s názvami Pure, Pro a Pro S prinesie výkon od 93 kW/126 Koní až po 150 kW/204 Koní a množstvo variantov, ktorými môžu zákazníci svoje autá dokonale odlíšiť od šedého davu.
Po dôležitom modeli ID.3, ktorý má v histórii značky rovnakú významnú úlohu ako napríklad Beetle alebo Golf, spoznávame predzvesť elektrického SUV ID.4.
Volkswagen Concept ID.4 je jediným SUV svojho druhu, ktoré disponuje ako bezemisnou prevádzkou, tak aj uhlíkovo neutrálnou výrobou. Jeho predchodcom je koncept ID.CROZZ a dnes je už jasné, že práve táto štúdia stála na začiatku cesty modelu ID.4.
Čo sa stane s autosalónmi?
Medzinárodné autosalóny sú extrémne nákladné podujatia, ktoré stoja automobilky každý rok milióny eur. Nemusíme sa ani len baviť o tom, že už beztak majú výrobcovia automobilov obrovské výdavky, ktorým sa jednoducho nevyhnú. Prezentácia produktov a živenie automobilovej kultúry je však niečím, čo priemysel ale aj “duše” zákazníkov jednoducho potrebujú.
Veľmi dobrým príkladom je tohtoročná situácia. Pokiaľ vidia novinári a zákazníci autá na produktových fotografiách, ktoré doletia do médií v tlačových správach, nemá to na svet taký veľký dopad.
Keď si môže verejnosť čerstvé novinky “pochytať”, pozrieť naživo a vidieť futuristický koncept položený na piedestále v dave zvedavých ľudí, zanechá to v motoristickom svete omnoho výraznejšiu emóciu. Preto by mala kultúra autosalónov pokračovať aj naďalej.
Každoročne investujú jednotlivé automobilky do reklamy miliardy dolárov a je veľmi nepravdepodobné, že by mali tieto čiastky akokoľvek výrazne klesať. No a do tohto súčtu si pokojne prirátajte aj miliónové investície do autosalónov. Či sa kultúra automobilových výstav udrží aj v najbližších rokoch je však otázne. Z bezpečnostných dôvodov zrušený autosalón v Ženeve však ukázal, aký by bol svet bez týchto veľkých automobilových sviatkov. Obávam sa, že by stratil kúsok svojej duše.
Facebook Mail | |
autosalón ženeva geneva 2020 golf id.4 touareg r covid |