Novinky, Verzie GTI / 27. február 2020 / 3 minúty ČÍTANIA
Tri príchute rýchlosti. Prichádza Golf GTI, GTD a GTE
Volkswagen sa rozhodol tesne pred ženevským autosalónom predstaviť (zatiaľ) najrýchlejšie Golfy. G a T majú spoločné, avšak posledné písmenko definuje príchuť, akou ponúkajú svoju rýchlosť.
Všetky tri novinky majú veľmi podobný bodykit s agresívnejšie tvarovaným nárazníkom, ktorého jedinečným prvkom je pätica LED svetiel po každom boku a farebný pásik naprieč celou prednou časťo – pre GTI červený, pre GTE modrý a pre GTD strieborný. K tomu pekné veľké disky kolies, decentný difúzor pod zadným nárazníkom a interiér so športovými sedadlami a špecifickým prešívaním v závislosti od modelu. Z diaľky rozpoznáte GTI vďaka LED dennému svieteniu, ktorého pás siaha až k logu Volkswagen. Tri rôzne filozofie spájajú nielen dve písmenká, ale aj rovnaký cieľ: ponúknuť zákazníkovi rýchlosť a radosť z jazdy. Poďme si teraz predstaviť jednotlivé modely podrobnejšie.
Golf GTI
Legenda je späť. Ak ste čakali závratne vyšší výkon, nedočkáte sa. Motor 2.0 TSI v Golfe GTI dosahuje rovnaký výkon ako pred tým. Avšak z jázd na novom Golfe vieme, že jeho najväčšou devízou je oveľa precíznejší podvozok, vďaka ktorému si ten výkon užijete oveľa lepšie. Na GTI sme síce ešte nejazdili, ale ak ho čaká rovnaký skok ako klasický Golf, tak sa máme na čo tešiť a vyšší výkon nám nechýba.
Celkových 180 kW (245 koní) a 370 Nm predsa nie je vôbec málo. Dobrá správa je, že GTI si môžete ešte stále dopriať aj s vynikajúcou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s legendárnou hlavicou inšpirovanou golfovou loptičkou – bohvie prečo.
Golf GTE
Výkon môže prichádzať aj v tichej a čistej podobe. Skvelým príkladom je nový plug-in hybrid Golf GTE, ktorého pohonná jednotka pozostáva z motora 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a z elektromotora s výkonom až 85 kW (115 k).
Z toho vyplývajú dve veci: Prvá - aj v elektrickom režime bude Golf GTE dostatočne svižný. Vieme predsa, že elektrické kone sú extra potentné a veľmi rýchlo reagujú na pokyny jazdca. Druhá - Kombinovaný výkon 180 kW (245 k) je navlas rovnaký, ako má Golf GTI. Krútiaci moment tu však dosahuje hodnotu až 400 Nm.
V porovnaní s predchodcom poteší nárast čisto elektrického dojazdu. Teraz môžete s touto raketkou prejsť až 60 km bez toho, aby sa musel spaľovací motor čo i len raz pretočiť. Tento nárast má na svedomí lepšia aerodynamika a až o 50 % väčšia kapacita batérie. Tá teraz dosahuje až 13 kWh. Dodajme, že maximálna rýchlosť na čisto elektrický pohon je až 130 km/h.
Golf GTD
Majster behov na dlhé trate. Golf GTD kombinuje úsporný a silný motor 2.0 TDI s výkonom až 147 kW (200 k) a športovo naladený podvozok. Dieselový Golf nikdy nebol takýto výkonný. Krútiaci moment 400 Nm znamená úžasný predbiehací potenciál a aj schopnosť skvelého pružného zrýchlenia.
Pre čo najčistejší chod motora má Golf GTD až dva SCR katalyzátory zapojené sériovo a využíva aj dvojité dávkovanie AdBlue. Jeho emisie sú teda v porovnaní s predchodcom výrazne nižšie.
Volkswagen Golf GTD bude dostupný iba so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. K charakteru auta sa hodí, keďže úplne eliminuje turbodieru pri radení jednotlivých prevodových stupňov.
Už sa tešíme na Ženevu, kde si ich pozrieme naživo a prinesieme vám z predstavenia aj video.
Facebook Mail | |
GTE Golf GTD GTI Autosalón GTD Golf GTI TDI Ženeva Volkswagen Golf GTI plug-in hybrid hothatch Golf GTE |