Technológie, Golf / 26. marec 2016 / 5 minút ČÍTANIA

Technológie ľudových vozidiel: VW Golf

Ako pracujú vylepšenia v Ľudovom Golfe, či dlhom Golfe Slovákovi?

Je čas oboznámiť sa s ďalším Ľudovým vozidlom, s ktorým vám v mešci zostane viac grošov, než obyčajne. Predstavujeme vám Ľudov Golf a jeho užitočnejšiu verziu dlhý Golf Slovák. Tieto motorizované prepravovače sú obľúbené aj u náročných zákazníkov, pretože je v nich veľa miesta, sú veľmi pohľadné a prinášajú množstvo vylepšení. Tu je zoznam všetkých aj s ľudovým vysvetlením, ako presne fungujú.

Prispôsobivý rýchlostník (Adaptívny tempomat ACC): Keď si na rýchlostníku zvolíte požadovanú rýchlosť, spustí sa aj vlnový zisťovník, ktorý zisťuje, či je pred vaším kočiarom nejaký iný kočiar. Ak zistí vo vašom jazdnom pruhu prítomnosť pomalšieho kočiara, automaticky zopne spomaľovače, aby od neho udržiaval požadovanú bezpečnú vzdialenosť. Akonáhle sa jazdný pruh uvoľní, samovoľne zrýchľovačom zrýchli na požadovanú rýchlosť. Vy sa teda o zrýchľovače ani spomaľovače nemusíte starať. Ak je váš železný kočiar vybavený samočinným zariadením na baštrngovanie s ozubenými kolieskami, dokáže prispôsobivý rýchlostník celkom sám úplne zastaviť a opäť rozbehnúť váš kočiar. To sa veľmi zíde pri dopravných zápchach.

Odstavovací služobník (Parkovací asistent Park Assist): Keď váš motorizovaný kočiar treba odstaviť na mieste na to určenom, dokáže odstavovací služobník zmerať miesto medzi dvoma takýmito vozidlami a keď je dostatočne veľké, upozorní vás na to a sám prevezme kontrolu nad riadením. Celý odstavovací manéver vykoná sám. Vy musíte ovládať len zrýchľovačspomaľovače, a radiť dopredný, alebo spätný chod.

Panský, chrbát hnetúci posed (ergoActive sedadlo vodiča s masážnou funkciou a s vyhrievaním): Kreslo kormidelníka je prispôsobiteľné až v štrnástich smeroch a má špeciálny tvar, aby jeho chrbát od bolesti neujúkal. Naopak, bude sa aj po dlhej jazde cítiť sviežo ako jarný vánok.To všetko vďaka neviditeľným rukám, ktoré ho počas jazdy môžu masírovať. Ak je v kočiari po chladnej noci ešte tuhý mráz, majú predné sedadlá aj vstavanú pec pre rýchlejšie zohriati zadníc a chrbtov posádky. Pre obzvlášť príjemný pocit na dotyk sú sedadlá čaunené jemnou kožkou a textíliou.

Pozorovač mŕtveho bodu (Blind Spot monitor - senzor mŕtveho uhla, monitoring okolia pri cúvaní): Keď sa k vám zozadu blíži iný voz tak, že ho nevidíte ani vedľa seba, ale ani v spätných zrkadlách, zaznamenajú ho špeciálne citlivníky a upozornia vás cez svietiaci obrázok v spätnom zrkadle. Pozorovač vás rovnako upozorní pri spätnom chodeodstavného miesta, keď hrozí, že do vás z bočnej strany narazí iný voz.

Preteky či pohodlie (Voľba jazdných profilov Mode): Váš Ľudov Golf má prichystaných päť naladení, ktoré menia jeho správanie na ceste. Každé naladenie mení charakter  posilňovača riadenia, citlivosť zrýchľovača, správanie samočinného zariadenia na baštrngovanie s ozubenými kolieskami či tvrdosť zjemňovačov otrasov. K dispozícii je ekologické, komfortné, normálne, športové a prispôsobiteľné nastavenie.

Prispôsobivý podvozok (Adaptívny podvozok DCC): Ľudov Golf môže byť vybavený aj zjemňovačmi otrasov s nastaviteľným zjemňovaním. Kto to má rád namäkko, môže to mať namäkko. Napríklad na horších cestách (alebo tom, čo po nich zostalo...). Kto to má rád natvrdo, ten stlačí tlačidlo a zjemňovače rázom stvrdnú pre lepší, pretekárskejší pocit z kočírovania. Zjemňovače prispôsobujú svoju tvrdosť v rámci zvoleného režimu aj samočinne podľa aktuálneho stavu vozovky, či spôsobu šoférovania vodiča.

Ludov Golf obr

Pomocník v pruhu držiaci s úpravcom jasu lampášov (Asistent zachovania jazdného pruhu Lane Assist a dynamická regulácia diaľkových svetiel Dynamic Light Assist): Špeciálny sledovač za čelným sklom pozoruje jazdné pruhy a keď zistí nechcené vybočenie (ak vodič nepoužije smerovku), upozorní vodiča cez vytvárač zvuku, alebo dokonca sám zasiahne do riadenia tak, aby vrátil železný kočiar späť do svojho jazdného pruhu. Úpravca jasu lampášov zas pozoruje, či je pred vami iné vozidlo a samočinne stlmí lampáše do diaľky, aby neoslnil ostatných súkormidelníkov.

Oči na chrbte (Cúvacia kamera Rear Assist): Na zadnej strane železného kočiara je záznamník pohyblivých obrázkov, ktorý dokáže tieto obrázky preniesť na vytvárač obrázkov pri vedúcom vozidla. Dané obrázky sú verným vyobrazením toho, čo je v skutočnosti za vozidlom a vďaka tomu má vedúci dokonalý prehľad aj tam, kam nedovidí pomocou spätných zrkadiel. Ľahko tak zabráni drobným oškreninám náteru, či nebodaj aj väčšej tragédii.

Pripojenie vozu do medzisiete (Car Net služby a pripojenie na internet): Samohybný kočiar sa dokáže pripojiť do všadeprítonej, neviditeľnej siete informácií a vytiahnuť z nej aktuálne spravodajstvo, predpovede počasia na mieste, kam vedie vaša púť, alebo zobrazenie výšky výpaľného za horľavý mok, ktorý váš voz vyžaduje.

Prepojenie prešpekulovaného telefónu s vozom (App Connect): Vymoženosti, ktoré máte stiahnuté vo vašom prenosnom diaľkovom dorozumievači, sa môžu zobraziť na dotykovom vytvárači obrázkov vo vozidle.

Ľudov Golf už má vo svojej ponuke naozaj veľa zaujímavých vylepšení. Viac sa o ňom môžete dozvedieť na tejto malebnej stránke.

Do skorého videnia nabudúce!

Súvisiace články

Technológie, Polo

Technológie ľudových vozidiel: VW Polo

Technológie, up!

Technológie Ľudových vozidiel: VW up!

Technológie, Verzie GTI

Dvojitý hybrid Cross Coupé GTE

Súvisiace články

Technológie, Polo

Technológie ľudových vozidiel: VW Polo

Technológie, up!

Technológie Ľudových vozidiel: VW up!

Technológie, Verzie GTI

Dvojitý hybrid Cross Coupé GTE