Eventy, Passat / 17. október 2014 / 5 minút ČÍTANIA

Práve teraz: S Passatom na Sardínii

Čo robíme? Testujeme.
Čo testujeme? No predsa NOVÝ PASSAT.
Aké máme zatiaľ pocity? VÝBORNÉ.
Aký je náš doterajší záver? Že Volkswagen Passat je auto nabité inteligenciou.

Pozrime sa teda v prvom kromu na všetky výdobytky modernej doby, ktoré nám Passat ponúka.

Passat bol vždy výstavnou skriňou toho najlepšieho a najmodernejšieho, čo sa do bežne dostupných osobných áut dá napratať. Najnovšia generácia symbolizuje doteraz najväčší pokrok.
Kedysi bolo auto sériovo vybavené klimatizáciou, či nebodaj tempomatom, materiálom hodným titulnej strany. Passat by si zaslúžil vlastný časopis. Jeho koncepcia je zameraná na pasívnu bezpečnosť pre absolútne pohodlie a sebavedomie vodiča, s nadstavbou elektronických asistenčných systémov, ktorých úlohou je strážiť na miestach, kde už vodič nemá stopercentný rozhľad. Nezabudlo sa ani na čisto komfortne orientované systémy.

ŠIKOVNÉ INOVÁCIE
K bezpečnosti výrazne prispieva, ak sa v aute vodič dobre cíti. K tomu prispieva dobrá viditeľnosť vo dne, aj v noci. Z Passatu je vďaka veľkej presklenej ploche vynikajúci výhľad. Po zotmení sa môže vodič uvoľniť, pretože vďaka natáčacím LED svetlometom vidí všetky pobláznené srnky a neoznačených chodcov a cyklistov včas a jasne. LED technológia je použitá aj v zadných svetlách pre zvýšenie viditeľnosti a zníženie spotreby. Vedľajším účinkom je, že zároveň dobre vyzerá. K uvoľnenej jazde prispieva aj akustický komfort na palube. Odhlučnenie Passatu je na ešte lepšej úrovni, ako predtým a vďaka inovatívnemu vetraciemu otvoru naprieč celou palubnou doskou je vetranie pomocou trojzónovej automatickej klimatizácie takmer nehlučné. Klasické prístroje môžu byť nahradené farebným displejom s vysokým rozlíšením a nastaviteľným rozhraním. Vodič má tak všetky potrebné informácie rovno pred sebou a ich zobrazenie si môže prispôsobiť podľa svojho želania. Prístroje je možné zmenšiť a venovať tak viac priestoru napríklad navigácii či palubnému počítaču. Televízia tu z bezpečnostných dôvodov k dispozícii nie je. Zato na stredovom displeji s 12,3 palcovou uhlopriečkou je možné cez Mirror Link zobraziť displej vášho mobilného telefónu a využívať špeciálne aplikácie na sledovanie parametrov vozidla, hands-free telefonovanie, navigáciu... Zaujímavosťou je možnosť ovládať palubný infotainment systém pomocou smartfónu či tabletu s operačným systémom Android, či iOS.

POHODOVÁ JAZDA
Volkswagen Passat môže byť vybavený adaptívnym podvozkom DCC s režimom na slovenské cesty (Comfort), automatickým (Auto) a športovým režimom (Dynamic). Vďaka tomu poskytuje pohodlnú jazdu ako u nás, tak aj v zahraničí, kde si môžete podvozok pokojne pritvrdiť. Pre vymetačov diaľnic môže byť zaujímavé progresívne riadenie, ktoré dynamicky mení prevodový pomer riadenia podľa podmienok. Na kľukatých cestách tak nebudú zbytočne "rúčkovať" a jazda na diaľnici bude uvoľňujúca, bez prudkých zmien smeru pri malom pohybe volantom. Rovnako užitočný je adaptívny tempomat, ktorý automaticky udržuje vzdialenosť od vozidla pred vami. Úplnou novinkou je asistent pri dopravnej zápche, ktorý funguje do rýchlosti 60 km/h a dokáže čiastočne autonómne riadiť vozidlo a brzdiť, a predchádza nehodám, ktoré v týchto situáciách bežne vznikajú.

UŽITOČNÍ ASISTENTI
Aj nový Passat je vybavený známym systémom Front Assist s funkciou City Brake, ktorá monitoruje priestor pred autom a vyhodnocuje správanie sa áut a chodcov. Pri hroziacej kolízii má za úlohu upozorniť a v prípade nečinnosti vodiča autonómne zastaviť, alebo aspoň zmierniť následky kolízie. Úplne novým systémom je Emergency Assist, ktorý v prípade zdravotného zlyhania vodiča udržuje auto v jazdnom pruhu až do zastavenia. Rozbehnutý Passat sa tak nestane neriadenou strelou ohrozujúcou ostatných, keď vodič z akéhokoľvek dôvodu zlyhá. Navyše zapne aj výstražné smerovky, aby upovedomil ostatných vodičov o kritickej situácii. Najpomalšou, ale často najmenej príjemnou časťou šoférovania je v dnešných preplnených uliciach parkovanie. V neprehľadných priestoroch a pri komplikovanom parkovaní je teda vynikajúcou funkciou systém Area View, ktorý vďaka štyrom kamerám poskytuje na auto simulovaný pohľad z vtáčej perspektívy. Krivé zastavenie či "ohnutie" auta o zákerne nízky stĺpik by tak malo byť minulosťou. Pre tých, ktorým Passat nestačí a potrebujú si za neho zapriahnuť ešte aj príves, je tu Trailer Assist, ktorý pomáha pri cúvaní s prívesom. Šofér zvolí na obrazovke smer jazdy a ďalej sa stará iba o brzdu a plyn. Passat prevezme riadenie a s prívesom zacúva ako profesionálny kamionista.

Volkswagen Passat ponúka ešte mnoho ďalších technológií zvyšujúcich buď bezpečnosť, komfort alebo úplne iné parametre, nad ktorými koncový užívateľ pri jazde ani nerozmýšľa. Sú v neustálej pohotovosti a keď je to potrebné, zasiahnu, aby zachránili to najcennejšie, čo sa v aute nachádza: jeho posádku.

A čo vravíme na jazdné vlastnosti? Sú vynikajúce, ale o tom si napíšeme už čoskoro. Do čítania priatelia ;).
Pozrite si nový Passat v galérií.

Súvisiace články

Vynovený Volkswagen Passat spoza volantu: Update +VIDEO

Vynovený Volkswagen Passat spoza volantu: Update +VIDEO

Passat

S Passatom do Nórska. Za polárny kruh

Súvisiace články

Vynovený Volkswagen Passat spoza volantu: Update +VIDEO

Vynovený Volkswagen Passat spoza volantu: Update +VIDEO

Passat

S Passatom do Nórska. Za polárny kruh