Štúdie a koncepty, Polo, Verzie GTI / 5. január 2018 / 3 minúty ČÍTANIA

Volkswagen Polo GTI: veľká radosť v malom aute

Volkswagen nezabúda ani na motoristických nadšencov. Nové Polo GTI je totiž oveľa serióznejšia mašinka, než pred tým.

Nabrúsené mestské hatchbacky majú čosi do seba. Ponúkajú každodennú využiteľnosť, praktické rozmery kompatibilné s mestom, ale na správnej ceste dokážu rozprúdiť krv v žilách vodiča. Nový Volkswagen Polo GTI nabral z každej z týchto vlastností viac. Veď aj základné Polo je väčšie, priestrannejšie, praktickejšie... Verzia GTI je teraz ešte silnejšia, rýchlejšia a zábavnejšia, než kedykoľvek pred tým!

Prvý krát dvojliter

Najväčšiu zásluhu má na tom nový, väčší motor. Vlastne – nie je nový, ale pod kapotou malého Polo GTI sídli prvý raz. Jedná sa o legendárny motor 2,0 TSI s kódovým označením EA888. Poznáte ho z Golfu GTI, či dokonca Golfu R! Je vybavený priamym aj nepriamym vstrekovaním, takže dokáže jazdiť úsporne, ale zároveň dosahuje vynikajúce hodnoty výkonu a krútiaceho momentu. Konkrétne v modeli Polo GTI dosahuje výkon 147 kW (200 koní), ktorý je dostupný v nezvyčajne širokom spektre otáčok: 4400 – 6 000! Krútiaci moment 320 Nm máte zas k dispozícii, len čo ručička otáčkomera presiahne hranicu 1 500 otáčok a nepoľavuje, kým nepreletí 4 400 otáčok. Z maximálneho krútiaku rovno do maximálneho výkonu – to je jazda! Za všetko hovorí zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a maximálna rýchlosť až 237 km/h!

Adekvátna výbava

Samozrejme, že takto výkonný motor si vyžaduje aj serióznejší podvozok. Tu majú zákazníci dve možnosti. Buď siahnu po klasickom športovom podvozku, ktorý je znížený o 15 mm a obsahuje špeciálne vyladené pružiny, tlmiče a stabilizátory, alebo si priplatia za podvozok "Sport Select". Ten ponúka elektronicky nastaviteľné tlmiče s dvoma úrovňami tuhosti, ešte tuhší predný stabilizátor, robustnejšie tyčky riadenia, a tuhšie vodiace ramená vzadu. Pri zvolení športového režimu sa zmení aj nastavenie elektronického posilňovača riadenia (riadenie stuhne pre športovejší pocit) a priostria sa aj reakcie na plynový pedál. Prevodovka DSG taktiež zrýchli svoje reakcie. Mimochodom, pre milovníkov čistého zážitku z jazdy bude neskôr dostupná aj šesťstupňová manuálna prevodovka. Pre maximalizáciu trakcie 215 mm širokých pneumatík je Polo GTI vybavené elektronickou uzávierkou diferenciálu XDS.

 

K interiéru a výbave len toľko, že Polo GTI zahŕňa v podstate všetko z najvyššieho stupňa výbavy – Active Info Display, audio od Beats a všetky asistenčné systémy, avšak pridáva nádherný športový volant a športové sedadlá s legendárnym GTI károvaním. Oveľa podstatnejšia je však jazda a tá na Pole GTI musí byť nezabudnuteľná! Dúfame, že sa čoskoro posadíme za volant :-) .

Tom Schwede testet den Polo GTI auf Mallorca
Tom Schwede testet den Polo GTI auf Mallorca
Tom Schwede testet den Polo GTI auf Mallorca
Der neue Volkswagen Polo GTI
Der neue Volkswagen Polo GTI
Der neue Volkswagen Polo GTI
Der neue Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTI 015
Volkswagen Polo GTI 008
Der neue Volkswagen Polo GTI
Der neue Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Polo GTI 005
Der neue Volkswagen Polo GTI
Der neue Volkswagen Polo GTI
Der neue Volkswagen Polo GTI
Der neue Volkswagen Polo GTI
Der neue Volkswagen Polo GTI

Súvisiace články

Testy, Polo, Verzie GTI

Exkluzívny test: Volkswagen Polo GTI

Lifestyle, Štúdie a koncepty, Polo, Verzie GTI

Trochu iné GTI: VW Polo GTI R5

Testy, Polo

Exkluzívny test: Volkswagen Polo

Súvisiace články

Testy, Polo, Verzie GTI

Exkluzívny test: Volkswagen Polo GTI

Lifestyle, Štúdie a koncepty, Polo, Verzie GTI

Trochu iné GTI: VW Polo GTI R5

Testy, Polo

Exkluzívny test: Volkswagen Polo