Preslávený zraz fanúšikov modelov GTI, Volkswagenu a vlastne aj tuningu ako takého sa opäť podaril, aj keď počasie nespolupracovalo vždy na 100%. Nesmelo chýbať predstavenie dvoch študentských modelov GTI!

Tento ročník zrazu fanúšikov GTI bol veľmi pestrý na program. V okolí malebného mestečka Reifnitz sa ich zhromaždilo desaťtisíce a celá oblasť sa zaplnila tými najkrajšími, najkreatívnejšie upravenými autami. Nákazlivý entuziazmus fanúšikov GTI sa preniesol aj na iné značky a myslíme si, že to je len dobre.

Medzinárodný

Tento ročník zrazu chceli organizátori posunúť o krok ďalej. Preto pozvali zaujímavých hostí z Austrálie, Číny, Malajzie, Stredného východu a Spojených štátov, aby doniesli svoje výtvory ako inšpiráciu pre ostatných.

Volkswagen doniesol na Wörthersee svoje najhorúcejšie a najrýchlejšie modely. Nesmel teda chýbať najnovší prírastok medzi hot-hatchmi, Volkswagen Golf GTI TCR, horúci crossover s pohonom všetkých kolies T-Roc R a zastúpená bola aj elektromobilita. Keďže vo Wörthersee je drvivá väčšina fanúšikov naklonená motorizmu so závanom adrenalínu, elektroautá tu reprezentoval úžasný pretekársky Volkswagen ID. R s výkonom 500 kW (680 k). Ten sa už o pár dní vyberie na Nürburgring a vôbec netušíme, čo by tam len mohol robiť ;). Spolu s touto supervýkonnou plackou boli na zaujímavé rozhovory k dispozícii aj ľudia z oddelenia Volkswagen Motorsport.

Ako je už tradíciou vo Wörthersee, aj tento rok predstavili študenti a učni Volkswagenu svoje projekty v podobe ich predstavy ultimátneho GTI. Verejnosť tak mohla obdivovať dva unikátne výtvory, na ktorých si študenti mohli cvičiť prácu na reálnom projekte. Väčšinou býva vedľajším efektom, že mladí chlapci a dievčatá prídu aj s nejakou naozaj zaujímavou inováciou a tento rok sa to potvrdilo opäť. Dva tímy priniesli dve autá. Tím z Wolfsburgu doniesol štúdiu Golf GTI Aurora a tím zo Zwickau zas ultimátne kombi Golf Variant FigteR.

Aurora

Golf GTI Aurora je vybavený najmodernejšou technológiou. Dodatočné displeje v kabíne zobrazujú údaje motora a vozidla, čo je užitočné najmä na pretekárskej trati. Predný pasažier môže všetko sledovať aj na tablete. Ten môže využívať aj na ovládanie 3500 W audiosystému. Absolútny unikát je v tomto prípade jeho ovládanie, ktoré sa uskutočňuje prostredníctvom hologramu v kufri. Ako to funguje, je tajomstvo.

 

Štúdia GTI Aurora vznikla za pomoci niekoľkých digitálnych technológií. Študenti najprv vytvorili interiér aj exteriér na počítači. Najväčšou výzvou bola zadná časť s ozvučením a multimédiami. Vedúci projektu, resp. „oponent“ Christoph Görtz hovorí, že študenti museli pri svojej práci dodržiavať prísne termíny a zároveň aj vysoké štandardy kvality.

Ich dielo poháňa motor 2,0 TSI s výkonom zvýšeným na 279 kW (380 koní). Ak sa vám páči jeho farba, je to slávny odtieň Nardo Gray  s kódovým označenám LY7C.

FighteR

Príznačný názov pre šialený Golf Variant. Veď jeho výkon je až 295 kW (400 koní)! To je o 100 koní viac, než dosahuje pôvodný Volkswagen Golf R Variant. Pochopiteľne preto prenáša toto obrovské stádo na cestu cez všetky štyri kolesá.

Jeho hlavnou technologickou zaujímavosťou je 360° kamera a majáky na streche. Vďaka týmto prvkom má byť Golf FighteR safety carom na okruhu Sachsenring. Špeciálna kamera na streche umožňuje natáčať jedinečné videá, ako napríklad zavádzacie kolo na Sachsenringu. Tie si potom môžete pozrieť vo virtuálnej realite so špeciálnymi VR okuliarmi.

Interiér modelu FighteR je tiež upravený. Nájdeme tu kožu, Alcantaru, ozdobné červené prešívanie… Aj v tomto prípade študenti ukázali, že audiosystém je dôležitý a FighteR dostal jednotku robenú na mieru.

My sme najviac fanúšikmi jeho rozšírenej karosérie. Blatníky modelu Golf FighteR boli riadne nafúknuté – o 3 cm na každej strane! Jeho postoj je teraz riadne nebezpečný a my by sme úprimne radi videli takúto úpravu aj na sériových Volkswagenoch z radu R. A vlastne prečo nie aj GTI 🙂

Ktorá štúdia sa najviac páči vám? Boli ste už niekedy na zraze vo Wörthersee? 🙂