TCR patria medzi mimoriadne náročné preteky. To, že nový Golf GTI TCR po nich zdedil kus mena, nie je náhoda. A to, že zdieľa súčiastky s pretekárskym autom, nie je klišé.

Dočkali sme sa! Už keď sme videli koncept ostrého GTI na autosalóne v Nitre, zarazilo nás, ako veľmi „sériovo“ vyzeral. Nebola to náhoda. Na svet totiž práve zavítal Volkswagen Golf GTI TCR, ktorý konceptu sťaby z oka vypadol. A vy si ho môžete kúpiť. My vám zas veľmi odporúčame, aby ste to urobili, lebo podľa všetkého to bude parádne auto.

Najrýchlejší Golf

Golf GTI TCR dostal výrazne silnejší motor. Jednotka 2,0 TSI teraz vyvinie najvyšší výkon až 213 kW (290 koní) a krútiaci moment 370 Nm. To je až o 33 kW (45 koní) viac, než už aj tak dosť rýchly Golf GTI Performance. Aj vďaka vyššiemu výkonu dokáže GTI TCR zvládnuť šprint z 0 na 100 km/h len za 5,6 s. O konzistentné hodnoty zrýchlenia sa stará 7-stupňová prevodovka DSG s agresívne naladeným softvérom a funkciou Launch Control. Maximálna rýchlosť Golfu GTI TCR je klasicky nemeckých 250 km/h, ale dá sa zvýšiť na 260 km/h. To z neho robí najrýchlejší Golf. Áno, na diaľnici s ním predbehnete aj vlajkový Golf R.

Pri tak vysokých rýchlostiach je veľmi dôležitá dobrá aerodynamika. Bez precízne vyladeného obtekania vzduchu by bolo auto pri takomto tempe nestabilné. Aj preto má Golf GTI TCR športový predný nárazník s výrazným „lízatkom“, znížené bočné prahy, zadný difúzor a spojler so zvýraznenou odtrhovou hranou, ktorá ešte zvyšuje jeho účinnosť. Ak by to všetko nestačilo na bezpečné rozpoznanie verzie TCR od klasického GTI, môžete si naň objednať aj špeciálny polep vo vzore včelieho plástu.

Uvedené aerodynamické zmeny boli inšpirované pretekárskym Golfom GTI TCR. Mimochodom, prepojenie pretekárskeho auta so sériovým je najsilnejšie v oblasti pohonnej jednotky. Pretekárske GTI TCR totiž používa presne ten istý motor, s rovnakými komponentmi, ako Golf GTI TCR. Rozdielne je iba naladenie elektroniky. Rovnaká môže byť dokonca aj prevodovka. Pretekári si totiž okrem sekvenčnej prevodovky môžu vybrať aj prevodovku DSG.

Nie len na diaľnicu

Najnovší prírastok do rodiny GTI sa na okruhu cíti ako doma. Má totiž prekalibrovaný podvozok so špeciálnymi nastaveniami tlmičov a pružín. Aby vám zvädnuté brzdy predčasne nepokazili zábavu na okruhu, dostal Golf GTI TCR aj zosilnenú brzdovú sústavu s dvojdielnymi vŕtanými plávajúcimi kotúčmi vpredu. Opakované brzdenie z vysokých rýchlostí by teda nemalo robiť TCR-ku žiaden problém. Avšak aby ste s ním boli ozaj rýchli, potrebujete všetok ten výkon a brzdnú silu preniesť na asfalt. A tu sa dostávame k ozaj zaujímavej príplatkovej výbave. Ak oželiete sériové18-ky, môžete si priplatiť za ľahké kované 19-palcové disky Pretoria, obuté do semi-slickov Michelin Pilot Sport CUP 2. Vďaka nim a sériovo dodávanému samosvornému diferenciálu na prednej náprave má Golf GTI TCR vynikajúcu trakciu pri zrýchľovaní a na výjazdoch zo zákrut.

Pocit výnimočnosti

K unikátnemu dizajnu patrí aj unikátny interiér. Ten obsahuje špeciálne športové sedadlá s unikátnym vzhľadom, ktoré majú poťahy z mikrovlákien. Je tu aj športový volant so zvýraznenou stredovou polohou a perforovanými bočnými časťami. Čerešničkou na torte sú bezpečnostné pásy s červeným pásikom. K výnimočnému autu patrí aj poriadna výbava. Samozrejmosťou je Front Assist, digitálny prístrojový štít a aj LED svetlá.

Volkswagen Golf GTI TCR si už môžete aj predobjednať. Vyvolávacia cena v Nemecku je 38 950 Eur. Treba brať, kým je! Hádam sa nám jedno TCR podarí otestovať aj na našom Volkswagenblogu. Zostaňte naladení  😉 .