Patra Bene patrí medzi tie najväčšie slovenské YouTuberky. Jej videá pravidelne sleduje cez 200 tisíc ľudí. Pred nedávnom sa stala ambasádorkou značky Volkswagen, ku ktorej má špeciálny vzťah. Zisťovali sme, ako sa jej zatiaľ jazdí s novým T-Crossom a čo považuje za najväčšiu zmenu.

Pre tých, ktorí ťa nepoznajú, povedz nám čím sa vlastne živíš a v čom je tvoja práca špecifická?

Moja náplň práce je kreatívna tvorba obsahu na YouTube a Instagram + realizácia marketingových spoluprác. Prvotne som zabávač, ktorý tvorí na sociálne siete. Do toho prišli firmy, ktoré našli na tejto platforme nové marketingové miesto a patrične ho využívajú. Takže mne napíše firma s ponukou na spoluprácu a ak mi to vyhovuje a páči sa mi, dohodneme konkrétne podmienky a ja sa môžem pustiť do vytvorenia obsahu. Potom sa sledujú výsledky a číselné dosahy.

Čo ťa najviac baví na tvojej práci?

Baví ma všetko, aj keď na všetko občas nadávam. Najlepšie ale je, že môžem svoj dosah využiť na pomoc v reálnom živote. Komunikáciou na sociálnych sieťach dokážem podporiť rôzne zbierky, projekty, ľudí. Viem upozorniť na problematiku či už útulkov, konkrétnych rodín v núdzi alebo niečo v rámci eko témy. Som rada, že si firmy uvedomujú náš vplyv a často vymyslia kampaň s osvetou, ktorá má veľké dosahy. 

Mnoho ľudí si myslí, že práca YouTubera je jednoduchá. Natočíš si nejaké video, zavesíš ho na YouTube a zarábaš kopec peňazí. Ako je to naozaj? 

Presne o tomto som točila video, pretože ľudia majú stále nedostatok informácií a potom nás odsudzujú. Každé jedno povolanie má svoje ťažké a ľahké stránky. Nedá sa to porovnať s niečim iným, tak ako sa nedá porovnať herec s predavačom v obchode.  Ak teda môžem hovoriť sama za seba, najťažšie je to pre mňa na psychiku.

Každý deň vymýšľať niečo nové niekoľko rokov, čo bude ľudí baviť, čo bude iné ako tých 1 000 vecí predtým. Nech je to iné ako má konkurencia. Nech to je aktuálne. Keď už niečo vymyslím, musím to zhotoviť. Fotka alebo video. Čas samotnej realizácie je tiež náročný, pretože tam je veľa podnetov, ktoré treba vyriešiť. Následne to ide do postprodukcie, ktorá trvá dlhšie, ale nie je taká náročná ako vymyslieť z ničoho niečo. 

A potom je druhá stránka veci, kedy ste každý deň v kontakte so stovkami ľudí, ktorí vás sledujú a myslia si to svoje. Buď vás majú radi a podporujú vás, alebo vás odsudzujú a chcú, aby ste trpeli. A je len na vás ako si to zrovnáte v hlave.

Koľko hodín ti približne zaberie tvorba jedného videa? (od prípravy scenára, cez točenie a postprodukciu)

Podľa toho aké video. Je tam veľa aspektov, ktoré vedia natiahnuť dĺžku práce. Ak sa bavíme o videu so spoluprácou, ktorá musí vyhovovať aj klientovi, sú to dni. Taktiež sú to dni práce, ak si dávam záležať na kvalite obrazu a k videu mám nejaký scenár. Ak sa bavíme o jednoduchšom spontánnom formáte, ktorý preferujem v poslednej dobe, tak to trvá pár hodín, maximálne deň aj nejaké drobné. Ale zase to môže byť video, kde skúšam týždeň niečo a to zaberie logicky dlhšie ako pár hodín.

Prečo si vlastne išla do spolupráce s Volkswagenom? 

Volkswagen, alebo všeobecne nemecké značky áut sa mi veľmi páčili už v skoršom veku. Prvé auto, po ktorom som ako 12-ročná pokukovala, bol Golf. Nikdy som nemecké auto nevlastnila, ale vedela som, že ak sa budeme baviť o kúpe, iná možnosť nebude. Tento rok sa naše staré auto dostalo do štádia, kedy som ho už nemohla využívať a v tom ste nám napísali. To nevymyslíš, to musel byť jednoducho osud 😀

Čo hovoríš na nový T-Cross? Ako sa ti s ním jazdí v meste?

V prvom rade musím povedať, že som túžila vyskúšať si vyššie auto. Keďže T-Cross je mestské SUV, o to viac som bola potešená, že ste sa trafili priamo do čierneho. Automat v meste si neviem vynachváliť (predtým som mala iba manuál). Taktiež dĺžku auta, ktorá je ideál a viem s ním zaparkovať skoro všade a veľmi rýchlo. Nemyslela som si, že si tak rýchlo zvyknem na zmenu, ale ako sa hovorí – na dobré sa vždy rýchlo zvyká.

A čo farba? 

Keď som zistila, že dostanem T-Cross, začala som si ho googliť a pozornejšie sledovať. Reklamný model mal krásnu nevšednú tyrkysovú farbu. Niekoľko mesiacov som žila v domnienke, že budem mať auto, ktoré nik neprehliadne, pretože taká modrá je jednoducho výrazná a ľahko upúta pozornosť. 

Na pracovnom obede som dostala fotku auta s inou modrou a bola som prekvapená. Proste to prvé zistenie, že to nebude TÁ MODRÁ. Ale keď som ho zbadala naživo a mohla porovnať moju tmavú modrú s reklamnou tyrkysovou, zistila som, že sa mi táto páči ešte viac. Pripadá mi taká vážnejšia, auto vo mne vzbudzuje väčší rešpekt čo sa mi páči.

Volkswagen T-Cross Patra Bene

Bol to veľký skok od tvojho predošlého auta?

A aký 😀 každému vždy spomeniem naše okná na “mlynček”, pretože auto nemalo elektrické okná. Taktiež je veľká zmena mať po 7 rokoch automat. Vďaka klíme už neumieram od tepla. Prepojenie auta s mobilom si vychutnávam hlavne kvôli hudbe a praktickému telefonovaniu bez držania telefónu. Parkovacie senzory mi vždy ukážu, že mojich pomyselných 10 cm je meter a pol. Ale čo je najväčšia zmena je pocit bezpečnosti. Nie len to, že nemám pocit, akoby som sa viezla v krabici od topánok, ale hlavne tie inovácie, ktoré mi dopomáhajú k bezpečnosti počas jazdy. Veľmi som za tieto benefity vďačná.

Volkswagen T-Cross Patra Bene

Zmenilo ti nové auto nejak život?

Viac cestujeme. Chodíme ďalej od Bratislavy na rôzne výlety. Nevadí mi, ak mám trčať v zápche alebo ak som zle odbočila a teraz ma čaká dlhšia cesta, pretože šoférovanie tohto auta je proste zábava. Dokonca si niekedy zvolím dlhšiu trať do cieľa, aby som mohla stráviť viac času v aute :D. Taktiež čo sa týka prezentácie na stretnutiach s klientmi. Pozerajú sa na vás inak, ako keď prídete na starom, zničenom aute, ktoré je počuť už z diaľky. 

Čo najviac oceňuješ na tvojom T-Crosse?

Ráta sa odpoveď ak poviem, že všetko? 🙂 

Komentáre