Testy, T-Cross / 11. apríl 2019 / 7 minút ČÍTANIA
Exkluzívny test: Volkswagen T-Cross R-Line
Až slovenské cesty poriadne preveria podvozok T-Crossu. Preto sme si ho vzali na test aj v domácom prostredí a máme pre vás dobré správy.
Prvý kontakt s modelom T-Cross sme mali na Malorke, kde sú cesty takmer prvotriedne. Aj keď signály boli dobré, hlavná otázka zostala nezodpovedaná: bude Volkswagen T-Cross naozaj fungovať aj na našich cestách? Dozviete sa čoskoro ;). Najprv si poďme predstaviť, čo vlastne ideme testovať.
Tá farba!
Pred nami stojí T-Cross v nádhernej žiarivej tyrkysovej metalíze "makena". Dokonalý efekt autu dodáva balík R-Line pozostávajúci zo športovejšie strihnutých nárazníkov, pekných 18-palcových diskov kolies a aj upraveného interiéru so športovejšími sedadlami čalúnenými kožou a alcantarou. Vďaka pekným chrómovým detailom pôsobí T-Cross hodnotne, jeho dizajn je hravý a neopozeraný. Najmä pri pohľade zozadu je vďaka zdanlivo spojeným svetlám unikátny. Zároveň je to však nepopierateľne Volkswagen.
Vráťme sa k interiéru. K dispozícii je mnoho farebných kombinácií čalúnenia a dekorov, ale my máme v aute elegantnú kombináciu sivo-čiernych materiálov so zaujímavým textúrovaným dekorom palubnej dosky. Kombinácia, ktorá neurazí nikoho. Základná architektúra kokpitu je v podstate zhodná s modelom Polo. Je tu však odlišný volič automatickej prevodovky, ktorý má kulisu naznačenú priamo na svojej hlavici. Tá je dokonca aj podsvietená. Pred voličom je trochu inak riešený odkladací priestor na mobil. Ten náš bol vybavený bezdrôtovým nabíjaním. Nabíjacia plôška je v priehlbine, takže v nej mobil pekne drží. Dno celej schránky je navyše gumené. Tým pádom sa v nej predmety nešmýkajú a nerobia pri tom hluk.
Moderný a funkčný
Ergonomicky je interiér vymyslený dobre. K dispozícii máme veľké kapsy vo dverách, držiaky na nápoje medzi prednými sedadlami a odkladací priestor je aj pod nastaviteľnou lakťovou opierkou. Ovládače sú tam, kde ich človek čaká. Trochu nás mrzí absencia ovládača na nastavenie intenzity podsvietenia prístrojovej dosky. Toto podsvietenie sa síce mení automaticky v závislosti od svetelných podmienok, ale aj tak by si ho mal vodič vedieť rýchlo sám upraviť. Ďalšia drobnosť, na ktorú sa ťažšie zvykalo, bolo umiestnenie šípok "nahor" a "nadol" na pravej strane multifunkčného volantu. Sú trochu ďaleko a človek podvodome stláča falošné "tlačidlo" viac vpravo.
Inak tento nový volant chválime. Veľmi dobre sa drží, má pekný moderný tvar. Jeho veniec je trochu hrubší, než mali Volkswageny doteraz, ale nie je problém si na to zvyknúť. V prípade výbavy R-Line je volant po bokoch čalúnený perforovanou kožou. Nielen, že to veľmi dobre vyzerá, ale človek má pri jeho držaní výnimočnejší pocit a ešte k tomu sa mu tak nepotia ruky. Celé dobre :).
Náš T-Cross mal vo výbave aj Active Info Display, teda digitálny prístrojový štít. Ten posúva vnímanie auta výrazne vyššie. Je to perfektný moderný prvok, ktorý je rovnakým dielom funkčný, ako vám umožňuje individualizovať si vzhľad a zobrazené informácie. Na prepínanie vzhľadu slúži dedikované tlačidlo na volante, takže ovládanie displeja je veľmi jednoduché. Keď chcete, môžete si tu nechať zobraziť mapu navigácie a spolujazdcovi tak umožniť voľne sa hrať s multimediálnym systémom s 8-palcovou obrazovkou bez toho, aby ste sa stratili.
Multimediálny systém bez problémov podporuje Apple Car Play aj Android Auto, takže s konektivitou nie je problém. Volkswagen T-Cross však podporuje online služby aj bez toho, aby bol prepojený s mobilom.
Život s T-Crossom
Ako sa teda s T-Crossom žije na každodennej báze? Musíme povedať, že veľmi príjemne. Vďaka dobrým sedadlám priestrannému interiéru a nastaviteľnému volantu si v ňom vodič rýchlo nájde svoje miesto. Spolujazdec to má ešte jednoduchšie, keďže nemusí dočiahnuť na volant. A zadní pasažieri? Tí by nemali mať žiaden problém, ani keby mali 190 cm. Miesta je to naozaj dosť. To platí aj o priestore na kolená a chodidlá.
Nezabúdajme, že T-Cross má posuvné zadné sedadlá. Ak teda zadní pasažieri nie sú priestorovo takí nároční, prípadne ak žiadnych neveziete, môžete si objem kufra zväčšiť z 381 na 455 litrov! Zadné sedadlá sa jednoducho sklápajú do roviny a aj praktické sklopné operadlo predného spolujazdca sa ovláda veľmi jednoducho. T-Cross je teda pripravený na poslednú chvíľu poslúžiť ako malý sťahovák.
Pod kapotou nášho auta bol výkonnejší trojvalec 1,0 TSI s výkonom 85 kW (115 k). Vždy nás prekvapoval svojou kultivovanosťou a museli sme si v duchu pripomínať, že je to trojvalec. Áno, v nízkych otáčkach s autom trošku triasol, ale to má na svedomí aj (inak bezchybná) 7-st. prevodovka DSG, ktorá ho občas nechala pracovať v prinízkych otáčkach.
Pod plným plynom je však T-Cross prekvapivo živý. Určite to má na svedomí aj krútiaci moment 200 Nm a nie príliš vysoká hmotnosť auta. Prevodovka má skvelý športový režim a dá sa ovládať aj manuálne pádielkami pod volanotm. Pri pokojnej jazde vyniká T-Cross slušným odhlučnením a nízkou spotrebou. Pohybovať sa v okolí 6l benzínu na 100 km nie je problém, ak teda opomenieme tie najbrutálnejšie príklady mestskej dopravy. V prevažne mestskej premávke si T-Cross vypýtal 7 l/100 km, čo tiež nie je zlá hodnota. Podotýkame, že motor nemal pri preberaní vozidla najazdených ani 200 km, takže po zabehnutí jeho spotreba s najväčšou pravdepodobnosťou ešte klesne.
Je to v pohode!
A čo podvozok? Zvládol nástrahy slovenských ciest? S radosťou musíme napísať, že áno. Dokonca aj na 18-palcových kolesách fungoval príjemne, bez búchania či odskakovania. Treba si však strážiť správne tlaky v pneumatikách. T-Cross na na ceste správa ako bežný hatchback a nie ako auto s vyšším podvozkom, čo je pochvala. Je presvedčivý, sebaistý a správne poddajný, takže tráviť v ňom kilometre je komfortné nielen z fyzického, ale aj psychického hľadiska. Je to auto, ktoré na slovo poslúcha vaše povely. S radosťou a istotou sa vrhá do zákrut, pričom ovládať ho viete veľmi intuitívne vďaka veľmi presnému riadeniu. S pomocou výkonných LED svetiel vás T-Cross neunaví ani v noci, aj keď treba dodať, že svetelný lúč by mohol byť v diaľkovom režime širší. V stretávacom režime však voči svetlám T-Crossu nemáme výčitky a v porovnaní s halogénovými svetlami je výkon príplatkových LEDiek lepší vo všetkých ohľadoch.
Zhrnuté a podčiarknuté: aj každodenný život s T-Crossom je príjemný, pretože je to komfortné, dobre odhlučnené a aj dobre vybavené auto. Trojvalcový motor vôbec nepovažujeme za nevýhodu tohto auta, skor naopak: dodáva mu skvelú agilitu a ochotu nasledovať volant. Domnienky o dobrom odhlučnení z Malorky sa potvrdili aj tu na Slovensku, vrátane dobrého podvozka. A vždy, keď som žiarivý a veselý T–Cross zbadal na parkovisku medzi šeďou zaparkovaných obyčajných áut... Nemohli sme sa neusmievať.
Facebook Mail | |
Volkswagen test SUV Crossover jazda podvozok Volkswagen T-Cross VW T-Cross cena |