Na Malorke sme si mali medzi prvými možnosť vyskúšať, aký je T-Cross naživo. Možno to bude znieť predvídateľne, ale zostali sme prekvapení. Niektoré príčiny boli nečakané!

Už keď sme T-Cross prvý raz uvideli naživo na prezentácii v Amsterdame, zaujal nás svojim odvážnym dizajnom a variabilitou. Keď sme dostali možnosť sadnúť za volant, neváhali sme. Najmä ak sa prvý test odohrával v nádhernom prostredí jarnej Malorky a jej nekonečných kľukatých cestičiek.

Je to vysoké Polo?

Najmenšie SUV značky Volkswagen je postavené na platforme modelu Polo. Znamená to, že je „lepší“ iba o prizdvihnutý podvozok? Áno, aj nie. Je pravda, že čo sa týka rozmerov, T-Cross celkom verne kopíruje model Polo. Nejaké odchýlky v milimetroch sa nájdu, ale tie treba pripísať na vrub dizajnu. Dĺžka auta je teda stále pre mesto prijateľných 4108 mm. Rázvor náprav zostáva rovnaký, ako má Polo. T-Cross je však vyšší o 138 mm. Podieľa sa na tom vyššia svetlá výška podvozka, väčšie kolesá, ale aj celkovo vyššia stavba karosérie. Keďže Volkswagen T-Cross je určený najmä do mestskej premávky, pohon 4×4 neponúka. Ak na ňom trváte, bude pre vás lepšou voľbou o 12 centimetrov dlhší T-Roc.

Dizajn T-Crossu považujeme za jeho silnú stránku. Naživo vyzerá fakt dobre. Páči sa nám, že napriek jeho kompaktným rozmerom nepôsobí hračkársky. Predná časť s masívnym nárazníkom vytvára spolu s kapotou s výraznými prelismi celkom dominantný výzor. Zaujali nás aj zadné svetlá prepojené reflexným pásom. Podobný dizajnový prvok na žiadnom inom Volkswagene nenájdete! A aj vďaka nemu sa nedá povedať, že by bol T-Cross iba vysoké Polo. Vzhľadovo je úplne odlišný.

Najväčšiu pridanú hodnotu však prináša v interiéri. Vďaka vyššie uloženým sedadlám sa doňho dobre nastupuje. Polohu za volantom si môžete vyšperkovať do dokonalosti. Spomínaný volant je nový (dostane ho aj vynovený Passat), takže pár slov aj k nemu. Má trochu hrubší veniec, než doteraz, ale drží sa perfektne a jeho dizajn pomáha sviežejšiemu vzhľadu celého interiéru. Silnou stránkou modelu T-Cross je variabilita. Vďaka zadnej lavici, ktorá je posuvná v rozmedzí 14 centimetrov, si môžete v prípade potreby zväčšiť objem batožinového priestoru zo základných 385 litrov až na 455 litrov. Operadlá zadnej lavice sú asymetricky delené, dajú sa sklopiť do roviny a tak zväčšia kufor až na 1281 litrov. Ak by ani to nestačilo, T-Cross ponúka možnosť sklopiť predné sedadlo spolujazdca smerom dopredu. To vytvorí priestor pre prevážanie predmetov dlhých až 2,4 metra!

 Moderné prvky, ako Active Info Display, sú na palube T-Crossu samozrejme tiež. Nechýbajú štyri USB porty, bezdrôtové nabíjanie mobilu, konektivita cez Apple CarPlay a Android Auto, palubná WiFi, internet… skrátka všetky moderné vymoženosti, ktoré sa tešia obľube najmä u mladých ľudí.

Jazda

Na prvý test sme dostali T-Cross s motorom 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 k) a manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Nenechajte sa zmiasť týmito parametrami. Litrový trojvalec má pomerne vysoký krútiaci moment (175 Nm) a to prispieva k dobrému pružnému zrýchleniu. Do mesta to bohato stačí. Ak by niekto plánoval vo väčšej miere jazdiť mimo mesto, odporučili by sme mu radšej silnejší variant toho istého motora s výkonom 85 kW (110 k) a s krútiacim momentom 200 Nm. Ten sa dá kombinovať aj s automatickou prevodovkou DSG.

Ako prvé nás zarazilo veľmi dobré odhlučnenie auta. To platí rovnako pre podvozok, ako aj pre aerodynamický hluk. Trojvalec pri svojich pracovných otáčkach taktiež prakticky nie je počuť. Také ticho sme v aute tejto triedy ozaj nečakali. O to lepšie si v aute vychutnáte dobrú hudbu. Najmä ak si zvolíte audiosystém Beats s výkonom 300 W.

Chválu si zaslúži aj podvozok. Volkswagen T-Cross totiž jazdí, ako keby vôbec nemal zdvihnutú karosériu a to je kompliment sám o sebe. Auto sa v zákrutách nakláňa len veľmi decentne, ochotne počúva na povely volantu a veľmi dobre drží na ceste. Na nerovnostiach neodskakuje a celkovo je naladené veľmi komfortne. Až sa čudujeme, ako sa inžinierom podarilo skĺbiť zdanlivo protichodné požiadavky.

Volkswagen T-Cross jazdí ako dospelé auto. Vlastne tak aj vyzerá. Ak máte mladého ducha, stačí si zvoliť jednu z tých veselších farieb a objednať si zo širokej ponuky farebných čalúnení a dekorov a T-Cross bude vyzerať ako roztomilé auto pre mladých.

Na záver spomenieme fakt, že T-Cross je už v základnej výbave slušne vybavený a ponúka asistenčné systémy ako Lane Assist, asistent rozjazdu do kopca, Front Assist s rozpoznávaním chodcov a ďalšie. Priplatiť si môžete za monitorovanie mŕtveho uhla, LED svetlá, spomínaný digitálny prístrojový štít Active Info Display, adaptívny tempomat… Skrátka, na T-Cross môžete nahádzať výbavu, akú by ste očakávali skôr vo väčších autách. Ale veď T-Cross nie je až taký malý. Vlastne je, ale iba navonok. V skutočnosti je v každom ohľade oveľa viac, než sa zdá.

Pozrite si aj video, ktoré sme pre vás na Malorke natočili!

Čoskoro ho budeme mať aj na domáci test 😉