Novinky, Testy, Polo / 7. september 2017 / 7 minút ČÍTANIA
Prvá jazda: Nový Volkswagen Polo

Je až neuveriteľné, kam sa dnešné malé autá posunuli v oblasti bezpečnosti, technológií a komfortu. Nový Volkswagen Polo je toho dôkazom. Hlásime sa vám z medzinárodnej prezentácie v Hamburgu, kde sme Polo prvý krát vyskúšali aj za jazdy!
Nové Polo sme vám už predstavili v tomto článku. Nie je teda veľa vecí, ktoré o novom Pole ešte neviete. Nové Polo je zatiaľ najväčšie a patrí medzi najväčšie autá v segmente. Narástlo o 81 mm do dĺžky a o 69 mm do šírky, pričom jeho rázvor sa zväčšil až o 94 mm. Platforma MQB, ktorá je pre model Polo prvý krát použitá až teraz, mu prepožičiava vynikajúce priestorové parametre vo vnútri. Zadní pasažieri majú až o 21 mm viac miesta na hlavu. Najväčšou pridanou hodnotou pre každodenné používanie Pola je batožinový priestor, ktorý narástol až o 71 litrov na výsledných 351 litrov. Nové Polo je dostupné v 14 rôznych farbách, pričom pre prístrojovú dosku je dostupných 8 farebných variantov... Ale to všetko je známe už nejaký čas. Teraz je na čase doplniť posledný kúsok skladačky: prvé jazdné dojmy.
Na letisku v Hamburgu boli pre nás pripravané rôzne verzie nového Pola. Ako prvé sme zobrali na test Polo Highline s motorom 1,0 TSI s výkonom 70 kW (95 koní). Už na parkovisku nám udrela do očí jeho krásna oranžová metalíza. Medzi ostatnými autami doslova svieti, pričom úplne najkrajšia je, keď na ňu zasvietia slnečné lúče. Nasledoval pohľad do interiéru, ktorý v nás tiež zanechal pozitívny dojem. Aj keď sme ho už pred tým videli, predsa-len nás znovu prekvapilo, aká kvalita môže vyžarovať z interiéru malého mestského auta. Prístrojový panel pred vodičom lemovaný kontrastným orámovaním vo farbe karosérie vyzerá skvelo. V ňom zasadené prístroje pred vodičom sú zas v jednej rovine s hlavným displejom navigácie, ktorý má jednoliaty sklenený displej, z ktorého trčia iba dva gombíky. Je fajn, že tu zostali. Kontrastných prvkov v interiéri je viac, ale ako celok pôsobí kokpit Pola veľmi vkusne a ucelene. O tom, že si jednotlivé farby, materiály a čalúnenia môžete vybrať zo širokej ponuky, snáď ani nemusíme písať.
Výbava testovaného Pola bola ozaj rozsiahla. Je vidieť, že po malých autách siaha čoraz širšie spektrum zákazníkov a mnohí z nich majú doma aj luxusné autá. Polo nechcelo sklamať a preto ponúka veľké množstvo asistenčných a bezpečnostných systémov, ktoré v tejto triede nie sú štandardom. Do Pola si teda môžete objednať LED svetlá, adaptívny tempomat či dokonca adaptívne tlmiče s dvoma režimami: Normal a Sport. Pri jazde vás budú strážiť asistenty v podobe monitorovania mŕtveho uhla, autonómneho brzdenia pred prekážkou s rozpoznávaním chodcov Front Assist alebo parkovacie senzory s upozornením na premávku prichádzajúcu zo strany. Nové Polo je vybavené aj prednárazovým systémom či multikolíznou brzdou. Pred každodennými parkovacími odreninami vás zas ochráni špeciálna funkcia, ktorá auto zastaví, ak by pri parkovacích manévroch hrozilo, že do niečoho nechtiac "nacúvate". Drobnosť, ktorá poteší.
Najväčším prekvapením je však komfort podvozka. Polo má doslova dospelácke maniere a aj na nerovných cestách sa správa mimoriadne vyspelo. Nebúcha, neodskakuje, len veľmi mäkko, ticho a poddajne tlmí. Pritom však nie je príliš mäkké ani rozhojdané. Zdanlivo spája dve nezlúčiteľné vlastnosti: malé náklony karosérie v zákrutách a vysokú agilitu, a zároveň kultivovaný prejav s vysokým komfortom jazdy. S Polom je teda radosť jazdiť pomaly, aj rýchlo. Ak si chcete jazdu naozaj užiť, odporúčame prepnúť podvozok do športového režimu. Ten je tiež veľmi dobre navrhnutý. Nie je taký tvrdý, aby by ste pri prvej jame ľutovali, že ste ho zabudli nechať v športovom režime, no zároveň autu dodá ešte viac sebaistoty v zákrutách a najmä lepšiu odozvu na pokyny volantom. V režime Sport sa Polo doslova vrhá do zákrut. Škoda, že na prezentácii neboli k dispozícii modely s novým motorom 1,5 TSI. Podvozok Pola by si totiž s výkonnejším motorom určite vynikajúco rozumel.
Zo zaujímavosti sme si vyskúšali aj Polo s motorom 1,6 TDI 70 kW. To je dobré pre firemnú klientelu, ktorá si cení najmä nízke prevádzkové náklady a nízku spotrebu. Tento motor počuť v kabíne viac, než benzínový trojvalec, pričom jeho dynamický prejav je veľmi podobný. Má síce väčší záťah v nízkych otáčkach, avšak skôr mu dochádza dych. Sprevodovanie dieselového variantu je ešte dlhšie, než v prípade 1,0 TSI, takže v mestských rýchlostiach môžete jazdiť maximálne na trojke. Z toho vyplýva aj určitá výhoda: netreba tak často radiť.
[video width="480" height="800" mp4="/public/uploads/2017/09/xMOV_1673.mp4"]
Jeho obsah si teraz nastavujete cez hlavný displej, pričom režimy zobrazovania meníte jediným tlačidlom na volante. Je to veľká frajerina, ale zároveň užitočná vec, pretože máte najdôležitejšie informácie vrátane mapy navigácie priamo vo vašom zornom poli. V rámci tejto filozofie je aj hlavný displej kabíny presunutý do hornej časti palubnej dosky, nad výduchy ventilácie. Oba displeje sú tak prakticky v jednej rovine, čo zároveň predstavuje dobrú štartovaciu pozíciu pre komplet digitálne prístroje našich áut z nie tak vzdialenej budúcnosti ;)
Volkswagen Polo je však auto dneška a ako také sa zaraďuje medzi najlepších hráčov na trhu. Čoskoro sa môžete tešiť na domáci test, kde vám prinesieme ešte viac fotiek, ešte viac dojmov a ešte viac informácií. Zatiaľ je však dôležité jedno: nový Volkswagen Polo je naozaj super autíčko!


























Facebook Mail | |
Volkswagen Polo test VW Polo prva jazda Hamburg |