Rodinné autá či limuzíny, ktoré aspoň trochu voňajú po zážitkoch, dobrodružstvách a adrenalíne, sú v poslednom čase veľmi obľúbené. Netrvalo dlho, kým si turistický odev obliekol aj Passat. Včera nám ho ukázali na prezentácií v Mníchove a tu sú naše prvé dojmy.

Volkswagen Passat Alltrack

ROBUSTNÝ ELEGÁN

Volkswagen Passat Alltrack dostal oproti svojmu „civilnému“ bratovi plastové lemy rozšírených blatníkov a bočných prahov, špecifické nárazníky, zrkadlá a výrazné doplnky v antracitovej farbe, ktoré robia Alltrack neprehliadnuteľným. Predný aj zadný nárazník sú vybavené ochrannou lištou. Pred zrakmi zostal skrytý ochranný kryt podvozka, ktorý chráni dôležité časti motora a odpruženia pred prípadnými ranami od vyčnievajúceho terénu. Po novom je vyrobený z extrémne odolného plastu, čo ušetrilo až 16 kg hmotnosti. Passat Alltrack tak nie je iba krásavec navonok – dokáže si aj vyhrnúť rukávy a riadne sa zašpiniť v teréne. Vždy sa však bude rovnako dobre cítiť v meste a na diaľniciach, kde jeho zovňajšok vzbudzuje dojem nevtieravej dominancie.

Volkswagen Passat Alltrack

HOR SA DO HÔR

Verzia Alltrack bola oproti bežnému Passatu Variant zvýšená o 27,5 mm na 174 mm. To neznie ako veľa, ale s optimalizovanými nájazdovými uhlami by ste boli prekvapení, čo všetko Passat Alltrack zvládne. Na kopcoch mu to išlo skvelo. Najväčšiu zásluhu má na tom pohon všetkých kolies 4Motion s elektronickými uzávierkami diferenciálov EDS. Passat Alltrack je robený pre ozajstných dobrodruhov, čomu nasvedčuje aj jeho ťažná kapacita: za elektronicky výklopné ťažné zariadenie Passatu môžete zapriahnuť až 2 200 kg vážiaci brzdený príves až v 12% svahu! To bohato stačí aj na väčší čln.

Volkswagen Passat Alltrack

S parkovaním si potom nemusíte robiť starosti. Passat Alltrack je totiž vybavený asistentom cúvania s prívesom – geniálna vec :). Pre Alltrack boli vybraté len tie najsilnejšie pohonné jednotky. Benzínový motor 2,0 TSI dosahujúci výkon 162 kW a krútiaci moment 350 Nm. Iba základný dieselový motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW sa dá kombinovať s manuálom, všetky ostatné verzie sú spriahnuté s prevodovkou DSG. Verzia so 140 kW má krútiaci moment 400 Nm a vrcholný BiTDI motor s výkonom 176 kW dokonca 500 Nm! Bezpečnostná a elektronická výbava Passatu zostala zachovaná, pričom pribudol nový prvok v podobe Head-Up displeja. To všetko znamená jediné: s Passatom Alltrack to bola neskutočná radosť jazdiť!

Volkswagen Passat Alltrack

 

Komentáre