Testy, Golf / 8. marec 2023 / 5 minút ČÍTANIA
Test: Volkswagen Golf Alltrack – Deklarácia nezávislosti
Volkswagen Golf Alltrack je niečo ako švajčiarsky nožík medzi autami. Môžete ho vziať kamkoľvek, so silným motorom a pohonom 4Motion sa nikde nestratí.
Spomienky na predstavenie predchodcu sú doteraz čerstvé: nechápali sme, ako môže trochu prizdvihnuté kombi takto parádne zvládať prudké stúpania na nespevnenom povrchu alebo kríženie náprav. Zanechalo to v nás hlboký dojem – Volkswagen sa pýšil vyladenou trakčnou elektronikou, simuláciou uzávierky diferenciálu, špeciálnym off-road režimom... a fungovalo to parádne. Alltrack ozaj aj s dvoma kolesami prakticky vo vzduchu nemal najmenší problém pohnúť sa hore kopcom. Bez tápania, bez váhania. Skrátka spravil, čo vodič chcel. Nový Golf Alltrack v tomto nebude o nič horší, takže sme sa radšej pozreli na to, ako si poradí s úlohou cestného krížnika, ktorú bude vykonávať väčšinu času.
S pridanou hodnotou
Isto sa pýtate, či je cena verzie Alltrack adekvátna. Stojí totiž o dosť viac, než obyčajný Golf Variant. Ten začína na úrovni 24 390 eur a Alltrack dostanete až za 37 790 eur. To je riadne veľký rozdiel. Toľko peňazí za pár plastov navyše? V skutočnosti sa však na vec treba pozrieť detailnejšie.
Golf Alltrack totiž nie je len o plastových ozdobách na karosérii. Má predný nárazník so špeciálnymi hmlovkami v štýle GTI, ktoré tvorí pätica LED svetiel na každej strane. Čo je podstatnejšie, jeho podvozok je zdvihnutý o 15 milimetrov. Pod motorom sa nachádza špeciálny ochranný štít. Do štandardnej výbavy pribudol LED pás prepájajúci predné svetlá, elektronické uzávierky diferenciálov, špeciálny off-road jazdný režim a mnoho, mnoho ďalšieho. Ambientné osvetlenie s 30 farbami, adaptívny tempomat, digitálny kokpit, bezdrôtové nabíjanie a konektivita pre smartfóny... Zoznam je naozaj dlhý.
Štandardne má Alltrack navyše pohon všetkých kolies 4Motion a 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku DSG. Navyše sa ponúka s výkonnými dvojlitrovými motormi, ktoré pre bežný Golf Variant ani nie sú dostupné. Kým bežný variant končí s maximálnym výkonom na hranici 110 kW (150 k), Alltrack začína s výkonom 140 kW (190 k) z dvojlitrového benzínového preplňovaného štvorvalca 2.0 TSI. Tento motor je aj pod kapotou testovaného auta. V ponuke je aj moderný diesel s dvojitým dávkovaním močoviny, ktorý dokonca ponúka výkon až 147 kW (200 k). Argumentár k cene teda máme za sebou s výsledkom, že cena je na pomery Golfu primeraná. Je primeraná aj objektívne?
Mnoho talentov
To zistíte veľmi rýchlo. Stačí nasadnúť, vďaka skvelej ergonómii sa veľmi rýchlo usadiť v dokonalej pozícii za príjemne tvarovaným volantom a vyraziť na cestu.
Je to súbor drobností, ktoré vám po čase vlezú pod kožu a vytvoria vynikajúci celkový dojem. Napríklad riadenie. Rýchle, presné, ale nie hyperaktívne a nervózne. Odhlučnenie – vynikajúce po všetkých stránkach. Hluk vetra prakticky nepočuť, kolesá len vzdialene šuštia a motor jazdu podfarbuje celkom pekným tlmeným tónom.
Príplatkové adaptívne tlmiče s 15 stupňami nastavenia tuhosti navyše dokázali Alltracku poskytnúť neuveriteľne komfortnú jazdu, za ktorú by sa nemuseli hanbiť ani limuzíny. Mimoriadne príjemné naladenie podvozka sme si pochvaľovali pri každej jednej jazde. Už len to je dôvod, prečo by sme Alltrack chceli. Ani v najmäkšom nastavení sa však nestalo, že by auto v zákrute strácalo istotu. Alltrack navyše výborne zvládal aj priečne nerovnosti, čo je disciplína, na ktorej dokážu pohorieť aj autá s trojnásobnou cenovkou.
Motor 2.0 TSI a jeho výkon 140 kW (190 k) sa k charakteru auta skvelo hodili. Diesel by možno dokázal poskytnúť väčšie pružné zrýchlenie, no kultivovanosť a príjemný zvuk dobrého benzínového štvorvalca majú svoju pridanú hodnotu. Vyrovnajú aj spotrebu, ktorá sa na konci testu pohybovala kdesi medzi 8 až 9 l benzínu na 100 km, aj keď mimomestské presuny dokázal Golf Alltrack zvládnuť aj za menej ako 7 l/100 km.
Nakoniec nám to nedalo a vyskúšali sme aj svižné presuny po nespevnených cestách. Tu sa naplno prejavili kvality tlmičov a pohonu 4Motion. Golf sa nenechal rozhodiť, ani na väčších kompresiách neposlal tlmiče až k dorazom a neustále nám umožňoval mať jazdu plne pod kontrolou. V režime Off-road dovolí popustiť uzdu stabilizačnému systému, takže ak by ste náhodou mali náladu jazdiť ako v rely, môžete. Golf má príjemne vyladené jazdné vlastnosti keď viete ako, môžete ho do každej šotolinovej zákruty posielať dverami napred. Je to poriadna zábava! Akurát potom k rozpočtu za palivo pripočítajte náklady na vapkovanie.
Perfektné kombi!
V neposlednom rade nezabudnime na to, že Golf Alltrack je kombi! Oproti klasickému Golfu má predĺžený rázvor až o 50 mm, takže kabína je nadštandardne priestranná aj pre cestujúcich vzadu. Tí majú až o 48 mm viac priestoru na kolená. Batožinový priestor má navyše základný objem až 611 litrov. Väčší kufor len tak v nejakom kombi nenájdete.
Golf Alltrack ukazuje, že ak sa z nejakého dôvodu chcete vyhnúť kúpe SUV, môžete. Neprídete pri tom o terénne schopnosti, ani o priestor. Dokonca získate nevšedný štýl, lepšiu aerodynamiku a dynamickejšie jazdné vlastnosti v zákrutách. Alltrack je skutočne všestranne talentované, mimoriadne pohodlné a zaujímavé auto!
Facebook Mail | |
Test volkswagen golf alltrack vw golf alltrack 4motion kombi variant suv tsi golf alltrack cena dcc foto |