Testy, ID, Elektrické vozidlá / 31. august 2023 / 5 minút ČÍTANIA

Test: Volkswagen ID. Buzz - Láska, kam sa pohneš!

Nikdy sme na auto nemali toľko pozitívnych ohlasov, ako práve na krásny žlto-biely ID. Buzz. Našťastie vzhľad nie je to jediné, čo je na ňom skvelé.

Všetky technické informácie o modeli ID. Buzz nájdete TU. Tento test je totiž najmä o pocitoch, ktoré boli od prvého momentu, keď sme náš testovací ID. Buzz zočili na parkovisku s úsmevom na maske chladiča, mimoriadne pozitívne.

Miláčik

Obrázky len ťažko popíšu, aký dojem budí ID. Buzz naživo. Je pekný, chutný, moderný, retro, vzlatý, rozkošný, veľký a zároveň kompaktný. Všetko v jednom! A ľudia ho milujú! Nikdy sa nám nestalo, aby sme toľkokrát videli od náhodných okoloidúcich palec hore a úsmev. ID. Buzz má skrátka čarovnú charizmu.

Ani jeden z ľudí, ktorí sa pristavili porozprávať sa o zaujímavom novom Volkswagene, nevnímali negatívne fakt, že je to elektromobil. To je žiaľ dosť ojedinelé a o to viac nás to potešilo.

Mimoriadne krátka kapota, veľké svetlá a obrovské 20-palcové retro disky spolu s ikonickou siluetou robia ID. Buzz nezameniteľným. Umne spája moderné prvky a zároveň odkazuje na klasický Volkswagen Bus.

Priestor na zážitky

Ak má ID. Buzz niečoho rovnako veľa, ako dobrého dizajnu, je to priestor. A to všade a na všetko. Testovaný kus síce nemal vo výbave lakťovú opierku ani špeciálne falošné dno kufra, ktoré by po sklopení zadných sedadiel vytvorilo rovinu, ale aj tak sa na nedostatok odkladacích priestorov nebolo možné sťažovať.

Naopak, priestoru pre posádku bol doslova nadbytok. Práve absencia lakťovej opierky znamenala, že z predných sedadiel sa vedeli pasažieri poľahky dostať von z auta cez zadné posuvné dvere, čo sa vždy zíde, ak vás niekto priparkuje. ID. Buzz je široký takmer dva metre, takže miesta na otváranie dverí je vždy pomenej. Dodajme, že zadné sedadlá sú napevno a neponúkajú možnosť posúvania. Operadlá sú však nastaviteľné.

Celkovo panuje v kabíne vzdušná atmosféra umocnená bledým, farebným vyhotovením interiéru a veľkými oknami. Usádzať deti v detských sedačkách je doslova hračka a aj keď si na výlet zoberiete výbavu, ktorá by inak zaplnila celý kufor bežného rodinného auta, v ID. Buzz vyzerá batožinový priestor aj po tomto poloprázdny. Pri objeme 1 121 litrov sa niet čo čudovať. Ten pocit slobody, že si so sebou môžete vziať ozaj čokoľvek bez rozmýšľania nad tým, kam to dáte, je na nezaplatenie.

Sloboda pohybu

A sloboda sa nekončí ani po tom, ako vyrazíte na cestu. Sami sme boli prekvapení, aký úsporný dokáže ID. Buzz byť napriek nesporne veľkej čelnej ploche. Jeho aerodynamika je napriek tomu vynikajúca (koeficient 0,285) a vysoká hmotnosť (2,4 tony) hrá v jeho prospech. Keď ho raz rozgúľate, môžete plachtiť mimoriadne dlho.

Nový elektromotor a elektronika sú navyše veľmi efektívne, takže pri prípadnom brzdení sa vám do batérie navráti drvivá väčšina energie. V praxi to znamená spotrebu v pohode okolo 18 kWh/100 km pri jazde v meste.

Na diaľnici spotreba pochopiteľne rastie, avšak to kompenzuje zatiaľ najvyšší maximálny výkon nabíjania spomedzi všetkých modelov ID: až 170 kW. Za niečo cez pol hodinku teda nabijete 77 kWh batériu doplna a máte opäť k dispozícii dojazd 400 mestských (alebo niečo cez 300 diaľničných) kilometrov.

Dôstojne na ceste

Veľmi príjemným prekvapením bol podvozok ID. Buzz. Napriek veľkým kolesám a širokým pneumatikám poskytoval najväčšiemu elektromobilu z dielne VW veľmi príjemné jazdné vlastnosti. Skvelý komfort kombinoval so sebaistým správaním v zákrutách, čo ešte podporilo výborne naladené riadenie.

Aj keď sa to nezdá, ID. Buzz je veľmi obratné auto. Dĺžka iba 4,7 metra je na úrovni priemerného SUV a v spojení so špeciálnou prednou nápravou, ktorá umožňuje vytočiť predné kolesá do extrémneho uhla, sa s ID. Buzz budete vedieť vymanévrovať aj na miestach, kde by ste si s bežným autom museli cúvnuť.

V krátkosti spomeňme ešte výkon. Testovaný ID. Buzz poháňal elektromotor s výkonom 150 kW (204 k). Rovnaký výkon môžete mať aj v modeli ID.3, ktorému stačí na veľmi príjemnú dynamiku. Ťažší ID. Buzz je samozrejme komótnejší. Pružné zrýchlenie najmä v mestských rýchlostiach je stále vynikajúce najmä vďaka okamžitým reakciám elektromotora. Nad 90 km/h už treba na vyššiu hmotnosť ID. Buzz myslieť a zvoliť radšej pohodovejší štýl jazdy. A to sa mimochodom k charakteru ID. Buzz hodí.

ID. Buzz je skrátka auto, pre ktoré je pohoda a dobrá nálada doslova životné motto. Páči sa aj vám?

Volkswagen ID. Buzz-44.jpg
Volkswagen ID. Buzz-54.jpg
Volkswagen ID. Buzz-53.jpg
Volkswagen ID. Buzz-52.jpg
Volkswagen ID. Buzz-51.jpg
Volkswagen ID. Buzz-50.jpg
Volkswagen ID. Buzz-49.jpg
Volkswagen ID. Buzz-48.jpg
Volkswagen ID. Buzz-47.jpg
Volkswagen ID. Buzz-46.jpg
Volkswagen ID. Buzz-45.jpg
Volkswagen ID. Buzz-23.jpg
Volkswagen ID. Buzz-43.jpg
Volkswagen ID. Buzz-31.jpg
Volkswagen ID. Buzz-30.jpg
Volkswagen ID. Buzz-29.jpg
Volkswagen ID. Buzz-28.jpg
Volkswagen ID. Buzz-27.jpg
Volkswagen ID. Buzz-26.jpg
Volkswagen ID. Buzz-25.jpg
Volkswagen ID. Buzz-24.jpg

Súvisiace články

Testy, Passat

Test: Volkswagen Passat Alltrack - Hľadanie podstaty

Testy, Taigo

TEST Volkswagen Taigo: Jedno veľké prekvapenie

Testy, ID, Elektrické vozidlá

TEST: Volkswagen ID.5 GTX: 850 km za deň!

Súvisiace články

Testy, Passat

Test: Volkswagen Passat Alltrack - Hľadanie podstaty

Testy, Taigo

TEST Volkswagen Taigo: Jedno veľké prekvapenie

Testy, ID, Elektrické vozidlá

TEST: Volkswagen ID.5 GTX: 850 km za deň!