Technológie, ID, Elektrické vozidlá / 3. apríl 2023 / 3 minúty ČÍTANIA

Volkswagen si bude sám vyrábať všetky komponenty elektrického pohonu

Niekedy treba vziať všetko do vlastných rúk. Presne týmto heslom sa riadi Volkswagen. Od rozhodnutia vyvíjať komplet systémy elektrického pohonu má veľké očakávania.

Outsourcing je síce obľúbená praktika mnohých korporátov, ale keď chcete dosiahnuť pozíciu lídra na trhu, kľúčové know-how je lepšie držať vo vlastnej kuchyni. Volkswagen na Tech Day 2023 zverejnil výhľady do budúcnosti ohľadom inovácií v oblasti elektrických automobilov, batérií a elektronických komponentov, so zameraním na systémy pohonu budúcnosti.

Všetko pod seba

Volkswagen si berie pod vlastné krídla všetky kľúčové komponenty. To znamená, že vývoj batérií, elektromotorov, pulzných invertorov a systémov tepelného manažmentu bude prebiehať v oddelení Volkswagen Group Technology.

Prinesie to niekoľko výhod, medzi najvýraznejšie však patrí technologický vývoj a nové know-how, ktoré v budúcnosti nájdete iba v modeloch koncernu Volkswagen.

Prechod na jediný zdroj prináša aj úsporu nákladov. Odhaduje sa, že vďaka vývoju všetkých systémov pod jednou strechou a s pomocou starostlivého výberu jednotlivých vzájomne kompatibilných komponentov pre celý koncern je možné ušetriť až 20 % nákladov.

„Designed by Volkswagen“

Pulzný invertor je niečo ako mozog elektrického pohonu. Je z veľkej časti zodpovedný za efektivitu a výkon elektrického pohonu. Pre prvý pulzný invertor vyrobený Volkswagenom si dali vývojári spomínaných kľúčových kompomentov za cieľ navrhnúť hardvér aj softvér kompletne nanovo.

Vďaka princípu modularity môžu byť nové komponenty použité kdekoľvek – od dostupných áut až po vysokovýkonné športové autá s výkonom cez 500 kW a viac, ktoré môžu prísť v budúcnosti. Potrebná technológia sa momentálne vyvíja už pre pripravenosť pre sériovú výrobu a bude pripravená v ďalšej generácii platformy MEB.

Volkswagen pracuje na kompletne nových riešeniach aj v oblasti systémov tepelného manažmentu. Kým dnes sa používa množstvo individuálnych modulov prepojených dlhými hadicami, v budúcnosti budú tieto nahradené extrémne kompaktným, integrovaným tepelným modulom. Ten bude mať na starosti kompletnú klimatizáciu, vrátane chladenia vysokonapäťovej batérie, takže bude mať výrazný vplyv na dojazd vozidla a jeho schopnosť rýchleho nabíjania.

Tento nový modul je tiež výrazne ľahší, robustnejší a výkonnejší než momentálne využívané systémy. Popri samotnom výkone systémov sa však kladie veľký dôraz na škálovateľnosť systémov elektrického pohonu. Dôvody sú jasné – úspory z rozsahu znižujú náklady.

Volkswagen Group Technology

Oddelenie Volkswagen Group Technology zastrešuje aktivity v oblasti batérií, nabíjania a elektrických komponentov pre celú Skupinu Volkswagen. Zamestnáva až 70 000 zamestnancov. Je dodávateľom technológií a komponentov pre všetky značky koncernu. Dcérske spoločnosti PowerCo (batérie) a Elli (nabíjanie a energia) sem patria tiež. High-tech portfólio tohto oddelenia zahŕňa okrem iného aj unifikovaný batériový článok, ktorý bude používať každé vozidlo Skupiny od roku 2025 a bude predstavovať nový etalón v oblasti batériových technológií.

Súvisiace články

Novinky, Video, Technológie, ID

Recyklované plastové fľaše či morský odpad! Neuveríte, z akých materiálov sa vyrába ekologický interiér

Novinky, Video, Technológie, ID

Volkswagen opäť zmení pravidlá hry! Predstavuje inteligentnú klimatizáciu, ktorá dokáže neuveriteľné veci

Novinky, Štúdie a koncepty, ID

Volkswagen plánuje 10 nových elektrických modelov do roku 2026! Cenovkou sa vyrovnajú spaľovacím autám

Súvisiace články

Novinky, Video, Technológie, ID

Recyklované plastové fľaše či morský odpad! Neuveríte, z akých materiálov sa vyrába ekologický interiér

Novinky, Video, Technológie, ID

Volkswagen opäť zmení pravidlá hry! Predstavuje inteligentnú klimatizáciu, ktorá dokáže neuveriteľné veci

Novinky, Štúdie a koncepty, ID

Volkswagen plánuje 10 nových elektrických modelov do roku 2026! Cenovkou sa vyrovnajú spaľovacím autám