Volkswagen T-Roc má perfektný dizajn so športovým nádychom a svalnato nadutými blatníkmi. Keď sme ho videli prvý raz, okamžite sme začali fantazírovať, ako veľmi „horúce“ SUV by z neho mohlo vzniknúť. Nuž, tu je odpoveď. Volá sa Volkswagen T-Roc R.

Áno, aj najrýchlejší T-Roc patrí medzi predženevské novinky, takže naživo ho prvý raz môžete uvidieť práve na ženevskom autosalóne. Ak sa tam nemôžete zastaviť, určite sledujte náš blog, pretože toto auto bude jedno z prvých, ktorým sa budeme v reportáži zo Ženevy venovať. Takže čo je vlastne T-Roc R zač?

Hot SUV

Je to športové SUV s výkonom 300 koní. Áno, pod kapotou modelu T-Roc R sa skrýva pohonné ústrojenstvo z Golfu R. To znamená motor 2,0 TSI naladený na 221 kW (300 koní), krútiaci moment 400 Nm, 7-stupňová prevodovka DSG, pohon 4Motion a program Launch Control, vďaka ktorému s T-Roc R poradí so šprintom na stovku len za 4,9 sekundy!

To auto je také
zbesilé, že jeho maximálnu rýchlosť radšej elektronicky obmedzili na 250 km/h. 
Volkswagen
T-Roc R jazdí na zníženom športovom podvozku. Rovnako ako jeho civilní
súrodenci, aj on ťaží z progresívneho riadenia. O schopnosť krotiť
kone sa starajú brzdy s priemerom až 17 palcov vpredu! Medzi jazdnými
režimami T-Rocu R nechýba ani špecifický režim Race, ktorý sa postará o obzvlášť
ostrú jazdu. Máme výbornú správu aj pre pôžitkárov: systém ESP sa dá kompletne
vypnúť!

Klasické R

Dizajn modelu T-Roc
sa nesie v znamení distingvovanosti. 
Koniec-koncov, všetky modely
Volkswagen R sú známe svojou nenápadnosťou. Zmätený súper je potom o to viac
šokovaný výkonmi, aké sú tieto autá schopné podávať. Maska chladiča má nový
dizajn a je zvýraznená hliníkovým pásom tiahnucim sa popod ňou až po okraj
svetlometov. Nový predný nárazník ma agresívnejší dizajn a lesklé čierne
náduchy. Akurát je trochu škoda, že prišiel o ikonické viacuholníkové denné
svietenie. Nahradili ho dva zvislé LED pásy. Zo zadného nárazníka s čiernym
lesklým difúzorom nemôže vytŕčať nič iné, než štvorica veľkých koncoviek
výfuku. V tomto je T-Roc R verný tradíciám značky R. Keď vám na zvuku
naozaj záleží, v ponuke bude aj titánový výfukový systém od renomovanej
značky Akrapovič, ktorý navyše ušetrí aj pár kíl na hmotnosti.

ŠpoRRRtový nádych sa
nesie aj interiérom.
 Nájdeme tu výraznejšie tvarované sedadlá so špeciálnou
štruktúrou napodobňujúcou karbón, tmavomodré dekory interiéru, pekný športový
volant a samozrejme logá „R“ na tých správnych miestach.

Už sa tešíme, až ho volkswagenblog.sk otestuje 🙂