Novinky, T-Roc, Verzie R / 22. august 2019 / 3 minúty ČÍTANIA

Volkswagen T-Roc R: SUV RRRaketa už čoskoro!

Písmenko R bolo u nás vždy rezervované pre tie najlepšie autá. Volkswagen T-Roc R má rozhodne ambície byť jedným z nich.

Dobré veci väčšinou nie sú zadarmo. Vždy je však dôležitejšie pozrieť sa na pomer cena/výkon a prípadne do rovnice započítať aj dizajn, než vynesieme finálny rozsudok.

Bohatá základná výbava

Začnime najprv výkonom. Základné parametre prvého SUV od Volkswagenu s čistokrvným R v mene už poznáme dlhšie, ale pre istotu: T-Roc R poháňa skvelý motor 2.0 TSI naladený na výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment až 400 Nm. Vďaka trakcii sériovo dodávaného pohonu 4Motion a bleskurýchlemu radeniu taktiež sériovej 7-stupňovej prevodovky DSG vystrelí T-Roc R na stovku za dych berúcich 4,8 sekundy. Pár rokov dozadu by na takéto číslo boli hrdé aj superautá! Maximálka je obmedzená na 250 km/h.

Základná výbava najrýchlejšieho T-Rocu je tiež zaujímavá. Pohon všetkých kolies 4Motion a sedemstupňovú automatickú prevodovku DSG sme už spomínali. Jedinečné športové nárazníky sú samozrejmosť a minimálne 18-palcové disky kolies zas nutnosť. T-Roc R totiž používa masívne brzdy, ktoré sa pod menšie disky nezmestia. Vo výbave je aj progresívne riadenie, ktoré sa prvýkrát objavilo na Golfe GTI a športovo upravený podvozok. V základe je aj volič jazdných režimov. Medzi nimi nájdeme aj špeciálny režim "Race". Sériový systém Launch Control sa postará o adrenalínové štarty z miesta, na ktoré vy ani vaša posádka len tak ľahko nezabudnete. Samozrejme, k výkonnému motoru patrí  aj poriadny výfukový systém. Štvorica výfukov dá okoliu jasne najavo, že pod kapotou vášho T-Rocu R je naozaj špeciálny motor.

Priplaťte si za titán

Príplatkových prvkov nie je až tak veľa, ale stoja za to. My by sme si určite objednali exkluzívny výfukový systém R Performance s titánovým zadným tlmičom. Ten má nielen mohutnejší zvuk, ale je podstatne ľahší, než sériový výfuk. A to pri takomto auto zaváži (odpustite slovnú hračku :-) ). Ďalší zaujímavý doplnok sú legendárne 19" disky Pretoria v grafitovej farbe.

 

Ak chcete schopnosti T-Rocu R rozšíriť na maximum, určite sa oplatí zainvestovať aj do adaptívneho podvozka DCC. Milovníci hudby určite nevynechajú audiosystém od Beats audio, aj keď my by sme radšej počúvali ten príplatkový výfuk :-) .

No a cena? Nenechajte sa odradiť tým, čo ste možno čítali inde. Slovenský cenník bude známy už v septembri a možno budete prekvapení. T-Roc R je špičkové náradie, ktoré je maximálne využiteľné každý boží deň v roku. Čiže komfort a variabilita SUV cez týždeň, zábava cez víkend a vďaka vypínateľnému systému ESP nezabudnuteľné zážitky v zime :-).

The new Volkswagen T-Roc R
The new Volkswagen T-Roc R
The new Volkswagen T-Roc R
The new Volkswagen T-Roc R
The new Volkswagen T-Roc R
The new Volkswagen T-Roc R
The new Volkswagen T-Roc R
The new Volkswagen T-Roc R
The new Volkswagen T-Roc R
The new Volkswagen T-Roc R

Súvisiace články

Novinky, T-Roc, Verzie R

Volkswagen T-Roc R: SUV RRRaketa už čoskoro!

Novinky, T-Roc, Verzie R

Volkswagen T-Roc R: SUV RRRaketa už čoskoro!

Testy, T-Roc

Exkluzívny test: Volkswagen T-Roc 2,0 TSI 4Motion

Súvisiace články

Novinky, T-Roc, Verzie R

Volkswagen T-Roc R: SUV RRRaketa už čoskoro!

Novinky, T-Roc, Verzie R

Volkswagen T-Roc R: SUV RRRaketa už čoskoro!

Testy, T-Roc

Exkluzívny test: Volkswagen T-Roc 2,0 TSI 4Motion