Novinky, ID / 26. október 2023 / 3 minúty ČÍTANIA

Volkswagen vylepšil obľúbené elektrické modely ID.4 a ID.5! Čo je nové?

Oba elektrické modely sa teraz budú ponúkať s úplne novou generáciou informačno-zábavného systému. Okrem toho budú všetky verzie Pro a GTX vybavené novým systémom pohonu. Ten sa prvýkrát predstavil v modeli ID.7 a ponúka výrazne vyšší výkon spolu so zníženou spotrebou energie.

Vylepšené ovládanie. Volkswagen výrazne zapracoval na obsluhe multimediálnych systémov v modeloch ID.4 a ID.5. Dôraz sa tu kládol na intuitívne ovládanie. Výsledkom tohto snaženia je úplne nový softvér najnovšej generácie, ktorý je oveľa rýchlejší a ponúka viac funkcií. Okrem toho sú oba modely štandardne vybavené väčším displejom s uhlopriečkou až 32,8 cm (12,9 palca). Systém infotainmentu zaujme úplne novou štruktúrou menu a niekoľko zmien zaznamenal aj Digital Cockpit (digitálne prístroje v štandardnej výbave) a voliteľný head-up displej s rozšírenou realitou. Často kritizované dotykové posuvníky klimatizácie a ovládania hlasitosti sú konečne podsvietené a nový je tiež multifunkčný volant s upravenou logikou ovládania. Zásadnou vizuálnou zmenou je tiež presťahovanie voliča smeru. Zatiaľ čo predtým bol umiestnený na prístrojovom štíte, po novom ho po vzore ID.7 nájdeme na stĺpiku riadenia. Nové riešenie nielenže pôsobí elegantnejšie na pohľad, ale sa tým zároveň vytvoril priestor pre väčší displej infotainmentu. Ovládanie ID.4 a ID.5 tiež uľahčuje nový hlasový asistent IDA, ktorý presnejšie reaguje na prirodzené hlasové povely a ponúka nové funkcie vrátane informácií o počasí v cloude a stave športových podujatí alebo cien na burze.

Viac krútiaceho momentu. Všetky modely ID.4 a ID.5 s väčšou batériou 77 kWh (netto) po novom disponujú novým pohonným ústrojenstvom s vylepšenou účinnosťou. Vďaka novej batérii s elektromotorom na zadnej náprave sa podarilo znížiť spotrebu energie a zároveň zvýšiť výkon. V modeloch ID.4 Pro a ID.5 Pro s pohonom zadných kolies môžu došlo k nárastu výkonu v porovnaní s predchádzajúcim modelom až o 60 kW na systémových 210 kW (286 k). To sú hodnoty, ktoré už citeľne prispievajú k lepšej dynamike na ceste. Pri zrýchlení je zaujímavý aj nárast krútiaceho momentu z 310 na 545 Nm – to predstavuje nárast o 235 Nm (75 %). Verzie so štvorkolkou si rovnako polepšia o 15 kW (21 k).

GTX. Športovo orientované verzie ID.4 GTX a ID.5 GTX s pohonom všetkých kolies čaká taktiež nárast výkonu, a to až na 250 kW (340 k) - nárast o 30 kW (41 k). To sa priamo odráža na zrýchlení z 0 na 100 km/h, ktoré nové GTX zvládne už za 5,4 sekundy. Rovnako ako predtým sú modely ID.4 GTX a ID.5 GTX elektronicky obmedzené na maximálnu rýchlosť 180 km/h. Vyššie sa posunie maximálna rýchlosť modelov Pro, a to zo 160 na 180 km/h. Pohon základného modelu ID.4 zostáva nezmenený: ID.4 Pure má maximálnu rýchlosť 160 km/h s motorom s výkonom 125 kW (170 k).

178 kilometrov za 10 minút. Azda ešte podstatnejší údaj než maximálna rýchlosť je pre každého fanúšika elektromobilov výkon nabíjania a dojazd. Všetky modely ID.4 a ID.5 s novou 77 kWh batériou sa môžu pochváliť dlhším dojazdom na jedno nabitie. Po novom dokáže model ID.4 Pro prejsť bez zastávky vzdialenosť 550 kilometrov - o 17 kilometrov viac ako predchodca. Verzie s pohonom všetkých kolies si polepšili aj pri nabíjaní. Ich výkon sa zvýšil zo 135 na 175 kW. Pri maximálnom výkone sa dokážu nabiť na ďalších 178 kilometrov len za 10 minút.

Súvisiace články

Technológie, ID

Nové sedadlá pre Volkswagen ID.7 sú technologickým zázrakom! Neuveríte, čo všetko dokážu

Novinky, Štúdie a koncepty, ID

Malý, ľahký a hravý! Aj takto môže vyzerať budúcnosť modelov GTI s elektrickým pohonom

Testy, ID, Elektrické vozidlá

Test: Volkswagen ID. Buzz - Láska, kam sa pohneš!

Súvisiace články

Technológie, ID

Nové sedadlá pre Volkswagen ID.7 sú technologickým zázrakom! Neuveríte, čo všetko dokážu

Novinky, Štúdie a koncepty, ID

Malý, ľahký a hravý! Aj takto môže vyzerať budúcnosť modelov GTI s elektrickým pohonom

Testy, ID, Elektrické vozidlá

Test: Volkswagen ID. Buzz - Láska, kam sa pohneš!