Po dvoch rokoch sa opäť hlásime z frankfurtského autosalónu IAA 2019. Pre Volkswagen je veľmi dôležitý, pretože tu prvýkrát predstavuje verejnosti jeden z najdôležitejších modelov vo svojej histórii: Volkswagen ID.3.

Budíček nám zvonil o štvrtej ráno. Inak to nešlo, ak sme chceli stihnúť ranné otvorenie autosalónu, keď je návštevníkov ešte pomenej. O pol šiestej sme teda aj s kameramanom Borisom sedeli v lietadle a kúsok po ôsmej sme sa ocitli na pôde asi najrozľahlejšieho európskeho autosalónu v Messe Frankfurt.

V hlavnej úlohe

Stánok Volkswagenu nás privítal v novom šate, ovešaný novými logami. Aj to zdôrazňuje, ako veľmi dôležitý je model, ktorý tu dnes hrá hlavnú úlohu. Samotná expozícia mala dve úrovne a mnoho rôznych atrakcií. Spomeňme röntgen auta, pretekárske simulátory či rôzne workshopy. Autá boli takpovediac všade. Avšak nebolo ich toľko, ako by ste na autosalóne takéhoto formátu čakali. Ani modelov nebolo veľa. Malo to však dobrý dôvod: Volkswagen ID.3.

Je bežná prax, že prvý deň autosalónu sa zameriava na najväčšie novinky. Preto tu boli hlavnými hviezdami variácie na model ID.3. Popri nich sa tu mihlo aj pár exemplárov inovovaného modelu e-up!. Kontextovo celú výstavu (doslova) podfarbila rodina konceptov ID. – konkrétne VIZZION, BUZZ, CROZZBUGGY. Riadne štipľavým korením na tom všetkom bola prítomnosť modelu ID. R.

Poďme však na dojmy z novinky Volkswagen ID.3. Auto vyzerá na prvý pohľad inak, ale zároveň je relatívne konzervatívne a určite nikoho svojou futuristickosťou neurazí. Vnútri je naozaj veľmi priestranné. Na dĺžku by sa dalo porovnávať takmer s Passatom. Kabína je veľmi jednoduchá a funky. Je tu nový digitálny prístrojový štít, ktorý je prekvapivo maličký, ale nájdete na ňom všetky podstatné informácie. Štýly zobrazenia sa prepínajú novými dotykovými ovládačmi na volante – stačí po nich potiahnuť prstom. Pribudla možnosť vybrať si, či chcete využívať adaptívny tempomat alebo obyčajný. To je super. Vzadu je vďaka vynikajúcim komfortným sedadlám veľmi pohodlný posed. Volkswagen ID.3 jednoznačne ťaží z toho, že je to elektromobil od špiku kosti. Nemá stredový tunel, má krátku kapotu, nepotrebuje prevodovku… Toto všetko uvoľnilo v kabíne veľa miesta. Kufor má tiež dostatočný objem.

Tri batérie

Volkswagen ID.3 bude dostupný s troma batériami: Verzia ID.3 Pure má 48 kWh batériu, ID.3 Pro 58 kWh a ID.3 Pro S až 77 kWh batériu. Na batériu sa viaže aj výbava daného modelu. Verzia Pro je vybavená rýchlonabíjaním a Pro S k tomu pridáva 19-palcové kolesá a špecifický interiér. Presné parametre zverejníme v zvlášť článku, teraz sa zameriavame na dojmy.

Ak chcete nasať atmosféru z autosalónu, pozrite si našu rozsiahlu galériu fotografií z prvého dňa. Nezabudnite nás sledovať aj na Instagrame volkswagen_slovensko, kde pridávame stories priamo z miesta. A chystáme pre vás aj video 🙂 . Sledujte tento priestor!