Hlásime sa z Wolfsburgu, kde práve prebehla svetová premiéra nového Volkswagenu Golf! Bude ešte lepšie vybavený, ešte viac online a navyše úspornejší! Článok priebežne aktualizujeme a doplníme ho o fotky priamo z akcie!

Sedem generácií Golfu a každá z nich bola bestseller. Každá nanovo definovala triedu a každá určovala trendy. Tlak na nový Golf 8 teda vôbec nie je malý 🙂 . My sme na oficiálnej svetovej premiére, kde sa Golf ukázal v plnej paráde a môžeme vám prezradiť tie najdôležitejšie novinky.

Stále je to Golf

Ak ste čakali absolútnu revolúciu, nedočkáte sa. Volkswagen Golf však za svojich 7 generácií priniesol výraznú zmenu iba párkrát a tento nový patrí k tým výrazníejším. Jeho dizajn je evolučný a aj keď predná časť je úplne nová, zozadu spoznáte Golf okamžite. Rázvor nového Golfu je takmer identický so siedmou generáciou. Je o milimeter kratší s veľkosťou 2 636 mm, ale to môže byť spôsobené aj inou geometriou kolies. Golf stojí stále na platforme MQB. Má 4 284 mm na dĺžku, 1 789 mm na šírku a je vysoký 1 456 mm. Celkovo bol dizajn prísne riadený aj aerodynamikou. Nový Golf má perfektný súčiniteľ odporu 0,275.

V interiéri sú zmeny oveľa výraznejšie. Ovládacie prostredie je viac digitalizované, jednoduchšie, krajšie a viac prispôsobené modernej generácii vodičov. Všetko sa nesie v znamení minimalizácie. Menej tlačidiel, čistejší dizajn a šikovné funkcie dotykových plôch umožňujú ovládanie niektorých funkcií gestami. Menej tlačidiel znamená viac miesta pre odkladacie priestory. V tomto Golf vždy vynikal. Ešte aj páka prevodovky DSG je teraz elektronická, takže sa mohla zmenšiť na minimum a uvoľniť ešte viac miesta pre vaše drobnosti.

   

Zvlášť sa oplatí spomenúť schránku na mobil. Tá v sebe má bezdrôtové nabíjanie, ale čo je ešte zaujímavejšie, mobil sa do nej dá postaviť na stranu. Viete si na ňom pustiť mapu a sledovať ju aj keď váš mobil nepodporuje konektivitu. Šikovné a pritom jednoduché 🙂 .

Ovládanie mnohých funkcií je teraz dotykové. Panel pod multimediálnym displejom slúži ako dotyková plôška. Na nej môžete ťahaním prstom plynulo meniť teplotu klimatizácie alebo hlasitosť audiosystému. Dva prsty na ovládaní klimatizácie spustia vyhrievanie sedadiel. Zaujímavou novinkou sú profily klimatizácie. Napríklad profil „teplé ruky“ automaticky zvýši teplotu horných výduchov klimatizácie a spustí vyhrievanie volantu. To je zaujímavá funkcia. Dotykovo sa ovláda dokonca aj veľké strešné okno.

V noci vás očarí LED podsvietenie interiéru, ktoré je po novom dvojfarebné a plne konfigurovateľné. Môžete si zvoliť jednu z predvolených farebných kobinácií, alebo si zvoliť farby podľa seba. Do ponuky pribudol aj veľký head-up displej premietaný priamo na čelné sklo.

Digitalizovaný

Nový Golf dostne v štandarde plne digitálny kokpit. Displej pred vodičom má uhlopriečku 10,25 palca. Displej  multimediálneho systému má v závislosti od výbavy uhlopriečku od 8 do 10 palcov. Najväčší displej tvorí tzv. Innovision cockpit. Menu hlavnej obrazovky má vynovené ovládanie, pričom má podobnú logiku ako v prípade smartfónov. Hlavnú obrazovku si môžete poskladať namieru z rôznych dlaždíc a vytvoriť si tak prostredie, v ktorom sa ľahko zorientujete. Najvyšší variant infotainmentu podporuje aj ovládanie prirodzenými hlasovými príkazmi či bezdrôtovú konektivitu Wireless App-Connect, takže Apple CarPlay spustíte aj bezdrôtovo.

Nový Golf je permanentne online vďaka zabudovanej eSIM karte a službám WeConnect. V závislosti od predplatených služieb umožňuje využívať online dopravné spravodajstvo, alebo vo vyšších úrovniach má aj predplatené dáta pre streamovanie hudby. Tieto služby sú poskytované cez špeciálnu telekomunikačnú sieť a fungujú v celej Európe bez ďalších poplatkov.

Je tu však aj novinka: digitálne aktualizácie a retrospektívne doplnenie výbavy WeUpgrade. Niektoré prvky výbavy bude možné retrospektívne aktivovať – napríklad adaptívny tempomat, farebné LED podsvietenie, automatické diaľkové svetlá… Skrátka všetko, čo hardware v aute umožňuje.

Zásadnou novinkou v bezpečnosti je podpora Car2X komunikácie. To znamená, že nový Golf dokáže komunikovať s ostatnými autami a odovzdávať si informácie. Táto komunikácia prebieha priamo medzi autami a tak nie je závislá od telekomunikačného signálu. Autá si tak vedia odovzdávať informácie o nehodách na ceste, o pozícii začiatku dopravnej zápchy, ale dokonca vedia vodiča upozorniť aj na autá záchranných služieb a odkiaľ prichádzajú.

Nové asistenčné systémy

Podobne ako Volkswagen Passat, aj Golf má najnovšie asistenčné systémy. Do svojej triedy prináša technológie, ktoré boli kedysi vyhradené pre väčšie autá z vyšších segmentov. Skvelým príkladom je systém Travel Assist. Je to rozšírenie systému Traffic Jam Assit, ktorý ponúkal poloautonómnu jazdu do rýchlosti 60 km/h. Travel Assist to však vďaka lepším kamerám a pokročilejšiemu radaru zvláda až do 210 km/h. Podmienkou je, že vodič musí držať volant. V Golfe je novinkou inteligentný adaptívny tempomat ACC, ktorý prispôsobuje rýchlosť auta nielen podľa áut pred vami, ale automaticky aj podľa profilu cesty a dopravných obmedzení. Tento systém sa prvýkrát predstavil v modeli Arteon.

Je tu aj systém Emergency Assist, ktorý v prípade, že vodič neovláda vozidlo, bezpečne zastaví, zapne výstražné znamenie a privolá aj pomoc.

Úplne nový systém, ktorý nie je zatiaľ v žiadnom inom Volkswagene, je asistent vyhnutia sa zrážke pri odbočovaní doľava. Komplikovaný názov, ale v skratke to znamená, že pri odbočovaní doľava na obojsmernej ceste je Golf schopný rozpoznať auto idúce z protismeru a v prípade, že si ho vodič nevšimne, vie systém zrážke zabrániť alebo aspoň zmierniť jej následky.

Jedine s LED svetlami

Za najzaujímavejšiu novinku považujeme svetlá IQ.Light. Koncept Matrix LED svetiel Volkswagenu bol predstavený na modeli Touareg a Golf využíva rovnakú technológiu, aj keď s menším počtom LED diód. Tu ich na diaľkový režim slúži 22 v každom svetlomete. Svetlá IQ.Light sú inteligentné (veď preto sa aj tak volajú 🙂 ) a prispôsobujú svoj svetelný lúč v desiatich režimoch. Tie sa prepínajú inteligentne v závislosti od polohy, rýchlosti a natočenia volantu. Jedine hmlovky musí vodič spustiť sám. Do zákrut svietia prediktívne na základe GPS a mapových podkladov. Novinkou pre Golf sú dynamické smerovky v predných aj zadných svetlách.

 

Dobrá správa je, že aj základný Golf je vybavený Full LED svetlami. Aj v základnej výbave si tak môžete užívať jasné biele svetlo a nižšiu spotrebu. LED svetlá totiž potrebujú na svoju prácu menej energie, než konvenčné halogénové svetlomety. Mimochodom, v novom Golfe sa svetlá ovládajú tlačidlami podobne ako v Touaregu. Majú aj bezpečnostnú funkciu. Nie je možné jazdiť za tmy s vypnutými svetlami.

Oveľa viac hybridov

S príchodom Golfu sa dostáva do hry mnoho nových motorov. K dispozícii budú benzínové aj dieselové motory plus plug-in hybrid.

Benzínové trojvalcové motory zastupuje celkom nový motor 1.0 TSI EVO. Ten je odvodený od motora 1.5 TSI EVO. Dosahuje nižšiu spotrebu, má lepší tepelný manažment a ešte nižšie straty. K dispozícii budú dva výkonové varianty s výkonom 66 kW/90 k a 81 kW/110 k. Iste ste si všimli, že maximálny výkon je o niečo nižší než doteraz, ale krútiaci moment zostáva na rovnakej úrovni, takže vodič túto zmenu nepocíti. Oba motory pracujú v Millerovom cykle.

Benzínové štvorvalce zastupujú motory 1.5 TSI EVO. Oba sú už známe a dosahujú výkon 96 kW/130 k a 110 kW/150 k.

Tu sa dostávame k zásadnej novinke. Benzínové motory s výkonom od 81 kW spojené s prevodovkou DSG môžu byť elektrifikované. Čo to znamená? K dispozícii je mild-hybridný 48V systém s remeňom poháňaným štartér-generátorom. Ten zabezpečuje úplne nehlučné štartovanie aj vypínanie motora v režime štart-stop. Ďalšou výhodou tohto sytému je schopnosť „pomôcť“ spaľovaciemu motoru v nízkych otáčkach dodatočným krútiacim momentom. Počas jazdy dokáže auto samovoľne plachtiť s vypnutým motorom. Vodič vypínanie motora prakticky vôbec necíti. Tieto mild-hybridné verzie sa budú predávať pod označením eTSI.

K dispozícii sú aj plug-in hybridy Golf eHybrid a Golf GTE. Tie využívajú rovnakú pohonnú jednotku pozostávajúcu z motora 1.4 TSI a elektromotora. V prípade Golfu eHybrid dosahuje výkon systému 150 kW (204 k). Športová verzia GTE má výkon až 180 kW (245 k). Obe využívajú akumulátor s kapacitou až 13 kWh, čo im umožňuje čisto elektrický dojazd okolo 50 km. Verzia GTE je jedinečná aj špecifickými LED hmlovkami, ktoré vyzerajú fantasticky!

Plynulo nastaviteľný podvozok.

O podvozku nového Golfu nie je veľa informácií, ale vieme, že bude k dispozícii systém DCC s plynulo nastaviteľnými tlmičmi. Opäť je to systém, ktorý ste mohli prvýkrát vidieť na modeli Arteon a má ho aj nový Passat. My sme jeho veľkí fanúšikovia, takže sa tešíme. Golf bude neskôr dostupný aj s pohonom 4Motion, takže bude určite k dispozícii aj viacprvková zadná náprava. S najväčšou pravdepodobnosťou však bude vyhradená len pre verzie s výkonom nad 110 kW.

V tlačovej správe sa spomína aj Golf R s výkonom cez 300 koní, či model GTI. Tie však budú predstavené zvlášť.

Tak, čo hovoríte na nový Golf? Páči sa vám? Chýba vám na ňom niečo? Dajte nám vedieť v komentároch 🙂 . A nezabudnite, tento článok budeme aktualizovať o nové fotografie a informácie, takže sa sem nezabudnite vrátiť!