Novinky, Video, Polo / 22. apríl 2021 / 6 minút ČÍTANIA

Svetová premiéra! Toto je nový Volkswagen Polo +VIDEO

Polo vždy prekvapilo ponukou prvkov, ktoré sa bežne nachádzajú vo vyšších triedach. Vynovený Volkswagen Polo nie je výnimkou a udáva nové štandardy.

Osemnásť miliónov. Toľko krát sa niekto niekedy niekde na Zemi rozhodol, že auto, ktoré najlepšie spĺňa ich požiadavky, je práve Volkswagen Polo. Patrí medzi naše bestsellery a v tomto trende sa chystá pokračovať. Nový Volkswagen Polo priniesol nielen svieži nový dizajn, ale aj modernejší interiér a rozšírenú paletu prvkov výbavy. Mnohé z týchto prvkov boli kedysi výsadou prémiových áut ako Passat či Arteon.

Po stopách VW Golf

Nový Volkswagen Polo vizuálne podrástol, aj keď jeho rozmery (4 053 × 1 751 × 1 446 s rázvorom 2 564 mm) sa prakticky nezmenili. Batožinový priestor má objem nadštandardných 351 litrov. Naši dizajnéri to dosiahli niekoľkými šikovnými trikmi. Zmenili tvar nárazníkov, ktoré sú teraz športovejšie aj v základnej verzii, a pohrali sa so svetlometmi.

Polo má nový svetelný podpis vďaka novým LED svetlám vpredu aj vzadu. Tie sú teraz súčasťou základnej výbavy. Zadné svetlá v tvare písmena P (náhoda? Nemyslíme si) sú prvýkrát delené – jedna časť je súčasťou veka batožinového priestoru, podobne ako pri VW Golf. Prémiová verzia LED svetlometov ponúka dynamické smerovky a premenlivé brzdové svetlá, ktoré ostatným vodičom ešte jasnejšie oznámia, že brzdíte.

Prvý raz môže byť Polo vybavené aj Matrix LED svetlami IQ.Light, ktoré sa prvýkrát predstavili na Touaregu. Diaľkové svetlá majú v prípade Pola po 8 LED segmentov a umožňujú vám zotrvať v diaľkovom režime svetiel bez toho, aby ste oslňovali okolitých účastníkov premávky. Vďaka kamere za čelným sklom, snímajúcej okolie, Polo jednoducho stlmí tie diaľkové LED segmenty, ktoré by priamo osvetľovali okoloidúce autá. To je veľmi užitočná funkcia.

Takto vybavený Volkswagen Polo rozpoznáte vďaka LED pásiku cez celú prednú časť. Tento dizajnový prvok ste mohli zatiaľ vidieť iba na modeloch Volkswagen ID a prémiovom Arteone, či našom VW Golf R-Line.

To najlepšie v interiéri

Už aj základná výbava Polo má po novom najkvalitnejší mäkčený interiér. Nové Polo sa pýši novými materiálmi a vyhotoveniami interiéru pre prémiovejší pocit. Nový, štandardne dodávaný multifunkčný volant môže mať aj dotykové ovládacie plôšky.

Ústrednou myšlienkou nového kokpitu je digitalizácia. Digitálny kokpit má Polo už v základe. Má uhlopriečku 8 palcov. Príplatkový Digital Cockpit Pro má uhlopriečku až 10,25 palcov a podporuje viac druhov zobrazení vrátane mapy.

Obrazovka navigácie je v jednej rovine s obrazovkou navigácie pre maximálnu ergonómiu. Základný systém Composition Media má uhlopriečku 6,5 palca. Príplatková Ready2Discover má uhlopriečku 8 palcov a je pripravená aj na dodatočný upgrade na systém Discover Media s navigáciou. Vrcholom je Discover Pro s uhlopriečkou až 9,2 palca, čo je pre Polo novinka.

Panel klimatizácie môže byť dotykový po vzore modelov Passat, Arteon či Tiguan. V noci vás poteší jemné ambientné osvetlenie kabíny.

K dispozícii sú aj online služby vďaka zabudovanej eSIM karte. Zákazníci sa môžu tešiť na navigáciu využívajúcu aktuálne dopravné informácie. Novinkou je možnosť priamo využívať streamovacie služby, ako napríklad Apple Music™.

Bezdrôtová konektivita je k dispozícii pre Android Auto aj Apple CarPlay. Schránka na mobil môže byť vybavená bezdrôtovou nabíjačkou mobilného telefónu.

Nové asistenčné systémy

Polo je prvýkrát dostupné so systémom Travel Assist, ktorý poznáme z väčších modelov. Ponúka druhú úroveň autonómnej jazdy v rozmedzí rýchlostí 0 až 210 km/h (modely s DSG). Je súčasťou IQ.Drive a využíva štandardne dodávaný systém sledovania jazdných pruhov, príplatkový adaptívny tempomat a volant s kapacitnými senzormi vo venci, vďaka čomu auto vie, kedy ho držíte. VW Polo so systémom Travel Assist má miesto klasických multifunkčných tlačidiel na volante dotykové plôšky, ktoré reagujú aj na dotykové gestá.

Adaptívny tempomat má proaktívnu funkciu. To znamená, že rýchlosť prispôsobuje aj okolitej premávke, rýchlostným obmedzeniam a profilu cesty.

K dispozícii je aj monitoring mŕtveho uhla, ktorý rozpoznáva aj rýchlo sa blížiace vozidlá zozadu a je schopný zasiahnuť do riadenia, ak hrozí zrážka. Rovnaké senzory využíva aj asistent pri cúvaní z parkovacieho miesta, ktorý dáva pozor na premávku blížiacu sa zboku.

Polo ako primárne mestské auto využije aj systém autonómneho parkovania Park Assist, Auto dokáže samé zaparkovať aj vyparkovať. Stačí mu pri tom iba 40 cm rezerva vpredu a vzadu.

O zvýšenú mieru bezpečnosti sa stará nový centrálny airbag, ktorý zabraňuje vzájomnej zrážke pasažierov pri bočnom náraze.

Motory, výbavy, farby

Nové Polo budú spočiatku poháňať osvedčené trojvalce 1.0 TSI. K dispozícii budú v troch výkonových variantoch: 59 kW (80 k), 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k). Pri prostrednej motorizácii bude na výber medzi manuálnou a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vrcholná motorizácia sa bude kombinovať výlučne s DSG.

K dispozícii budú nové verzie výbav: Polo, Life, Style a R-Line. Sú navrhnuté podľa toho, čo bolo obľúbené pri jednotlivých skupinách zákazníkov. Napríklad výbavy Style a R-Line sú si obsahom podobné, avšak Style je zameraná na maximálnu vizuálnu príťažlivosť, kým R-Line so svojimi agresívnejšími nárazníkmi a o 15 mm zníženým podvozkom a systémom XDS na prednej náprave jednoznačne mieri na športovejšie zameraných zákazníkov.

A na záver farby. Na výber je osem lakov, z nich štyri sú pre Polo nové. Tá úžasná fialová z obrázkov má názov Vibrant Violet. K dispozícii sú aj dvojfarebné kombinácie s čiernou strechou pre červenú, bielu, striebornú a modrú farbu.

Volkswagen Polo 001.jpg
Volkswagen Polo 002.jpg
Volkswagen Polo 003.jpg
Volkswagen Polo 004.jpg
Volkswagen Polo 005.jpg
Volkswagen Polo 006.jpg
Volkswagen Polo 007.jpg
Volkswagen Polo 008.jpg
Volkswagen Polo 009.jpg
Volkswagen Polo 010.jpg
Volkswagen Polo 0011.jpg
Volkswagen Polo 011.jpg
Volkswagen Polo 012.jpg
Volkswagen Polo 013.jpg
Volkswagen Polo 014.jpg