Testy, Taigo / 31. január 2023 / 6 minút ČÍTANIA
TEST Volkswagen Taigo: Jedno veľké prekvapenie

Od štýlového SUV-kupé by ste mohli čakať všeličo, ale prekvapí najmä tým, že za rozumný peniaz ponúka ozaj veľa muziky. A navyše ozaj krásne jazdí!
Pri mnohých značkách je SUV-kupé v cenníkoch na tých najvyšších pozíciách. Keď sa do predaja dostal Volkswagen Taigo, mnohých prekvapil tým, že bol ešte dostupnejší, než model T-Cross. Nebyť špeciálnej akcie na model T-Cross, platí to aj dnes. S rovnakou motorizáciou a porovnateľnou výbavou Taigo svojho brata podlieza cenou. Znamená to, že ho podlieza aj kvalitou? Vôbec!
Európska kvalita
Aby sme vysvetlili ten úvod: Taigo má dvojičku. Volá sa Nivus a vyrába sa v Brazílii pre Latinskú Ameriku. Európske Taigo sa však vyrába v Španielsku. Inžinierom sa podarilo ušetriť náklady zdieľaním mnohých komponentov s modelom Polo. Dokonca aj návrh auta prebiehal digitálne za pomoci virtuálnej reality, bez potreby vyrábať fyzické modely. To výrazne znížilo čas potrebný na vývoj až o 10 mesiacov a spolu s tým to ušetrilo kopec nákladov. Dôležité však je, Taigo na prvý ani na druhý pohľad nevyzerá ako zlepenec dielcov, ktoré sa povaľovali dakde v dielni.

Má sebavedomý postoj, vysoko posadená kapota vzbudzuje rešpekt a svetelný LED pás prepájajúci zadné svetlá dodáva autu príjemne moderný nádych. Vnútri už síce palubná doska jednoznačne prehlasuje, že patrí do modelu Polo, ale na druhej strane jej niet čo vyčítať. Vďaka rozsiahlemu programu individualizácie si interiér viete prispôsobiť tak, aby sa vám páčil. Z funkčného hľadiska je tradične všetko v poriadku.

Šetrenie?
Dnes musíme byť obozretní a za každou dobrou cenou hľadať, ako sa ju podarilo dosiahnuť. Všimnete si, že Taigo po vzore VW Polo nemá nazvyš čalúnenie na zadných dverách. Ale veci, na ktorých naozaj záleží, sú v skutočnosti veľmi dobre riešené.
Vzadu je výborný posed na pohodlných sedadlách s nadpriemerne dlhými sedákmi, ktoré vám pekne podoprú stehná. Na dlhšej ceste sa teda nebudete cítiť unavení. Sklon operadiel je veľmi príjemný, priestor na kolená nadpriemerný. A čo klesajúca línia strechy a priestor nad hlavou? Rovno túto starosť hoďte za hlavu. V modeli Taigo to skrátka nie je otázka. Na nabíjanie zariadení slúžia pre zadných pasažierov dva USB-C porty.

Presuňme sa dopredu. Tu sedadlá ďalej vylepšuje výbava R-Line, ktorá zdobila testovaný model. Sú športové, veľmi pohodlné, s príjemným bočným vedením, dobre tvarované a vďaka kombinácii kože, Alcantary a textilu sa v nich človek nešmýka. Pozícia za volantom je klasicky Volkswagenovsky vynikajúca. Volant si viete vytiahnuť pekne k sebe a sedieť môžete relatívne nízko alebo vysoko. Je to na vás.
Vpredu sú k dispozícii ďalšie dve USB-C zásuvky a navyše aj priehradka s bezdrôtovým nabíjaním. To sa hodí, keďže Taigo môže podporovať bezdrôtovú konektivitu so smartfónom pre platformy Apple aj Android.

A čo kufor? Prístup k nemu je vďaka liftbacku kráľovský a jeho objem 440 litrov v pohode obslúži aj štvorčlennú rodinu. A tento objem je nemenný – sedadlá totiž nie sú posuvné ako v prípade modelu T-Cross a nemusíte teda hľadať kompromis medzi polohou sedadiel a objemom kufra. Môžete ich iba sklopiť. Potom vďaka variabilnej podlahe kufra vznikne rovná plocha a využiteľný objem narastie až na 1 222 litrov. Zostáva jediná otázka: ako sa vnútorný priestor a takýto batožinový priestor vmestili do auta, ktorá na ceste zaberie dĺžku iba 4,26 metra?

Ako z veľkej knihy!
Pod kapotou testovaného auta je štvorvalec 1.5 TSI s výkonom až 110 kW (150 k), ktorý pod nízkou záťažou dokáže deaktivovať dva valce a šetriť tak palivo. O radenie prevodových stupňov sa stará sedemstupňová dvojspojková prevodovka DSG.

Našu pozornosť si však veľmi rýchlo získal podvozok. Je totiž mimoriadne komfortný! Očakávali sme, že v záujme zachovania stability bude musieť byť naladený tvrdšie, než ho má model Polo, ale Taigo tak nádherne dýcha s cestou, až je s ním radosť jazdiť aj na zvlnených cestách! Naozaj sme si najviac za celý čas testu vyslovene užívali komfort jazdy.
Nepotrebovali sme pritom žiadne sofistikované adaptívne tlmiče, dokonca aj disky kolies mali celkom „fešácky“ rozmer 17 palcov. Toto je skrátka príklad toho, že aj pasívny podvozok dokáže fungovať vynikajúco, keď sa dobre nastaví. A vzadu nemusí byť ani viacprvková náprava.

Najlepšie je, že táto krásna poddajnosť podvozka sa nijako negatívne neprejavuje na schopnosti auta jazdiť v zákrutách. Taigo aj tie zvláda nie obstojne – ale doslova s nadšením pre vec! Rado sa vrhá do oblúkov, pekne drží stopu a priľnavosť prednej a zadnej nápravy je pekne vyvážená, takže ak sa vo vás ukrýva nadšený šofér, jazdu si užijete aj po dynamickej stránke.
To všetko dopĺňa veľmi presné a príjemne sprevodované riadenie, dobre dávkovateľné brzdy, veľmi rýchlo reagujúca prevodovka DSG (v manuálnom režime) a zrazu aj z auta, od ktorého by to nikto nečakal, je skvelé náradie na jazdu pre radosť. Takto si užiť jazdu v crossoveri, a navyše so spotrebou len jemne presahujúcou 7 l/100 km! V pokojnom tempe sa dalo jazdiť aj za 6,3 l/100 km, čo je pri výkone motora skvelá hodnota.
Stojí o vašu pozornosť
Taigo je malý poklad medzi crossovermi. Je to totiž mechanicky veľmi dobre postavené auto, ktoré ponúka priestor, rozsiahlu výbavu (náš model mal napríklad vynikajúce Matrix LED svetlá IQ.Light!), dobré motorizácie, podarený dizajn a vynikajúce jazdné vlastnosti. Jeho vyššia karoséria prináša pridanú hodnotu v podobe pohodlnejšieho nastupovania, lepšej prejazdnosti a lepšieho rozhľadu, ale neprináša so sebou takpovediac žiadne obete. Určite si ho vyskúšajte!





















Facebook Mail | |
Volkswagen Taigo VW Taigo cena test crossover t-cross suv |