Video, Eventy, T-Cross / 16. november 2021 / 6 minút ČÍTANIA

Vyskúšali sme si nový Volkswagen Taigo! Bude to bestseller? +VIDEO

Zo zákulisia máme informáciu, že na Taigo ste naozaj veľmi zvedaví. Tak sme za ním vycestovali do Nemecka, aby sme vám priniesli prvé dojmy a vlastné fotografie!

Úprimne, ani sa nečudujeme, že model Taigo vzbudil taký záujem. Vyšší posed za volantom, lepší prehľad o dianí v premávke, veľký batožinový priestor a to všetko v balení so zaujímavou siluetou – to je súbor vlastností, ktoré si dnes mnoho zákazníkov cení. A v neposlednom rade: modely SUV-kupé sú teraz v kurze. Volkswagen preto jeden priniesol do nižšieho segmentu, kde ich veľa nenájdete.

Volkswagen Taigo využíva platformu MQB A0, ktorú nájdeme aj v modeli T-Cross či Polo. Nehľadajte tu teda pohon všetkých kolies. Vyššia svetlá výška slúži na lepšiu prejazdnosť cez obrubníky a retardéry, prípadne pre pohodlnejšie nastupovanie a manipuláciu s detskými sedačkami.

Alebo aby Taigo proste dobre vyzeral. Naživo ide o veľmi atraktívne auto s podarenými proporciami. Krátke previsy karosérie a vysoká bočná línia mu dodávajú svalnatý charakter. Plastové lemy blatníkov pridávajú štipku robustnosti a zadné LED svetlomety prepojené svetelným pásom zas štedrú porciu štýlu.

Skôr, než sa pustíme do živých dojmov, tu sú základné údaje: Taigo je o 146 mm dlhší než T-Cross. Je však o 44 mm nižšie. Šírka aj rázvor sú podobné. Batožinový priestor má objem 438 litrov. T-Cross síce ponúka až 455 litrov, avšak tento údaj platí pre zadnú lavicu posunutú úplne dopredu, čo obmedzuje priestor pre nohy zadných pasažierov. So sedadlami posunutými dozadu má T-Cross objem kufra 385 litrov, čo je o 53 menej, než ponúka Taigo.

Ostatné základné informácie nájdete v tomto článku – tu sa budeme sústrediť skôr na živé dojmy.

Odvážte sa!

Pri výbere vášho obľúbeného Taiga sa určite odviažte pri výbere farby. Jeho línie vyniknú o to viac, ak peknú farbu skombinujete s balíkom R-Line a priplatíte si aj za Matrix LED predné svetlomety IQ.Light. S tými totiž automaticky dostanete aj LED svetelný pás do prednej masky chladiča. Takto vybavený Volkswagen Taigo vyzerá naozaj pútavo. R-Line nárazníky s kontrastnými lesklými čiernymi prvkami prepožičiavajú modelu Taigo športový charakter.

My sme si na test vylosovali o čosi konzervatívnejšiu špecifikáciu: Taigo Style v sivej metalíze. Elegantnejšie riešenie predného nárazníka a zadného difúzora je menej nápadné. Vnútri bolo testované auto vybavené polokoženým interiérom so zaujímavými kontrastnými dekoráciami na predných sedadlách. Palubná doska kopíruje dizajn aj architektúru tej, ktorú nájdeme v novom VW Polo. To znamená, že sa tu nachádzajú veľké displeje a nový dotykový panel klimatizácie (v noci je podsvietený).

Dva štítky s nápisom „airbag“ na vodičovom sedadle naznačovali, že Taigo má vo výbave tzv. centrálny airbag. Ten sa nafukuje medzi prednými sedadlami a má za úlohu zabrániť vzájomnej zrážke predných pasažierov pri bočnom náraze.

My však teraz nejdeme búrať, ale jazdiť. Ešte pred tým však kontrola priestoru na zadných sedadlách, ktorá odhalila, že aj 188 cm vysoký človek si bez obmedzení sadne „sám za seba“. Klesajúca línia strechy nie je problém, na hlavu je miesta dosť.

Pridajte!

Náš testovaný VW Taigo mal pod prednou kapotou štvorvalec 1.5 TSI. Je to skvelý motor vybavený aj technológiou deaktivácie dvoch valcov pri nízkom zaťažení. Výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 250 Nm sa dokážu v tomto prípade prejaviť veľmi živo, najmä ak vezmeme do úvahy hmotnosť Taiga, ktorá len veľmi tesne prekračuje hranicu 1,3 tony.

Taigo jazdí uhladene. Tak ako každý Volkswagen. To znamená dobré odhlučnenie kabíny od podvozka a aerodynamického hluku, príjemný zvuk motora a teraz už aj veľmi živé reakcie automatickej prevodovky DSG na pokyny pádlami. Odpruženie Taiga je veľmi príjemné: pohodlné, dobre utlmené, na vlnách sa zbytočne nerozhojdá a napriek komfortnému naladeniu vás prekvapí dobrou kontrolou pohybov karosérie v zákrutách a skvelou priľnavosťou.

Vyskúšali sme si aj trojvalec 1.0 TSI. Ak by ste čakali, že ako prvú si po prechode zo štvorvalca všimneme horšiu zvukovú kulisu či kultúru chodu, boli by ste na omyle. Samozrejme, že rozdiely v týchto oblastiach sú cítiť, ale sú zanedbateľné. Najväčší rozdiel aj pri bežnej jazde je vo výkone a pružnosti. Pri jazde je však trojvalec v niektorých chvíľach hádam aj tichší. Kultúra chodu je taktiež vynikajúca – auto sa na voľnobehu netrasie a motor ledva počuť.

Za koľko?

Základnú cenu VW Taigo už poznáme. Je to 17 990 €. Prvý pohľad na stránku importéra naznačuje, že Taigo je o 1 000 € drahšie než T-Cross, ktorý s motorom 1.0 TSI 70 kW (95 k) začína na úrovni 16 990 €. Lenže pozor! Základná motorizácia pre Taigo je 1.0 TSI 81 kW (110 k). Ak na túto úroveň dorovnáme T-Cross, zistíme, že Taigo je v skutočnosti o 100 € lacnejšie!

Taigo je teda príjemný mestský crossover-kupé, ktorý ponúka skvelý pomer ceny a hodnoty, je využiteľný aj pre rodinu, príjemne jazdí a navyše aj štýlovo vyzerá. Navyše si ho môžete nabaliť výbavou, ktorú len tak v tomto segmente nenájdete – napríklad systémom Travel Assist, ktorý umožňuje čiastočne autonómnu jazdu, alebo už spomínanými inteligentnými adaptívnymi svetlami IQ.Light s 24 diódami v každom svetlomete.

Ako sa vám Taigo páči? Chceme poznať váš názor! A kým budete rozmýšľať, čo nám napíšete, pozrite si krátke VIDEO, ktorý sme pre vás vytvorili na našej prvej jazde v okolí Frankfurtu, aby ste sa dostali do tej správnej nálady.

Volkswagen Taigo prva jazda 001.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 002.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 003.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 004.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 007.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 008.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 009.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 011.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 013.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 015.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 016.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 018.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 020.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 022.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 024.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 025.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 026.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 028.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 030.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 031.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 032.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 033.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 034.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 035.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 038.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 041.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 043.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 044.jpg
Volkswagen Taigo prva jazda 045.jpg

Súvisiace články

Novinky, Video

Naše prvé SUV coupé: Privítajte VW Taigo!

Novinky, Testy, T-Roc, Verzie R

Tento motor nám v T-Rocu vždy chýbal. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?

Testy, T-Roc

Volkswagen T-Cross spoza volantu: Naozaj je „viac“! +VIDEO!

Súvisiace články

Novinky, Video

Naše prvé SUV coupé: Privítajte VW Taigo!

Novinky, Testy, T-Roc, Verzie R

Tento motor nám v T-Rocu vždy chýbal. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?

Testy, T-Roc

Volkswagen T-Cross spoza volantu: Naozaj je „viac“! +VIDEO!